• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • straw2008

Ni som fått er vagn någon annan stanns ifrån än sverige, vilket fraktbolag har vagnen kommit med?

Jag måste fixa speditör själv o har bara fått fram ett pris hittills, 80 pund, galet dyrt!

Vagnen ska alltså från UK, london innerstan till sthlm

• Sofia8
    LillaÄlskadePyret skrev 2009-10-19 14:12:43 följande:
    Ni var så bra härinne så jag chansar och frågar lite till...=)Jag tänkte nog beställa en Buggis ikväll (denim cameleon). Tänkte som novis höra vilka tillbehör det är lika bra att beställa på en gång och vad man kan vänta med? (har nämligen 10% rabatt på första köpet, vill beställa det "nödvändigaste" på en gång då tänkte jag...)Vilken bilbarnsstol som passar cameleon rekommenderar ni?Stort tack igen! =)
    Vi har Maxi cosi stol med adaptrar till våran Bugga. Mugghållare, åkpåse och parasoll är mina "måsten". Hade den nya skötväskan funnits då vi köpte vagnen hade jag velat ha den faktiskt. Funderar på att köpa en sådan nu när vi väntar barn nr 2
  • Senap
    straw2008 skrev 2009-10-19 14:35:45 följande:
    Ni som fått er vagn någon annan stanns ifrån än sverige, vilket fraktbolag har vagnen kommit med? Jag måste fixa speditör själv o har bara fått fram ett pris hittills, 80 pund, galet dyrt! Vagnen ska alltså från UK, london innerstan till sthlm
    Jag fick via UPS från Tyskland.
    Har en kompis som skickade sin vagn från London till Göteborg. Jag kan höra med dem ikväll vem de anlitade. (Mannen är britt så han har koll på hur det funkar i Britanien )
    My sugar is raw
  • Fröken Småland
    Jossanjo skrev 2009-10-19 14:14:18 följande:
    När det gäller bilstol finns det bara ett märke jag anser manskall använda oavsett.. BeSafe...
    Oj, det var ett kategoriskt uttalande. Vill du motivera?
  • straw2008
    Shoegirl skrev 2009-10-19 14:37:55 följande:
    Jag fick via UPS från Tyskland.Har en kompis som skickade sin vagn från London till Göteborg. Jag kan höra med dem ikväll vem de anlitade. (Mannen är britt så han har koll på hur det funkar i Britanien )
    ÅH TACK!!!

Urgulligt skriv så fort du hinner och orkar!
  • Jossanjo

Fröken Småland skrev 2009-10-19 14:47:21 följande:

Oj, det var ett kategoriskt uttalande. Vill du motivera?
    Har plus-testats av NTF (deras nya tuffa test, frivilligt för tillverkare) samt har bäst nackskydd för nyfödda.
    Dvs jag anser att den ger bästa skyddet!

Viktmässigt skiljer de sig inte direkt MaxiCosi 2.8 kg, BeSafe 3,1 kg.

Så jag väljer endast utifrån säkerhet.
  • Vår lilla godis
    straw2008 skrev 2009-10-19 14:35:45 följande:
    Ni som fått er vagn någon annan stanns ifrån än sverige, vilket fraktbolag har vagnen kommit med? Jag måste fixa speditör själv o har bara fått fram ett pris hittills, 80 pund, galet dyrt! Vagnen ska alltså från UK, london innerstan till sthlm
    Vi fick våran med DHL, beställde från Pramworld (UK). Tror dessvärre frakten kostade runt 80 pund för oss också, men vi tyckte vi hade tjänat så mycket ändå. Köpte paket med Cam + åkpåse + Maxi Cosi + Isofix bas + adaptrar för ca. 10 000 kr
  • Vår lilla godis

Sambon rättade mig nu, och sa att det nog var 60 pund som vår frakt gick på. Tror de sa att det skulle kosta 20 pund per paket, och att allt kom i tre paket.

• jippy
    Jossanjo skrev 2009-10-19 14:57:35 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-10-19 14:47:21 följande: Har plus-testats av NTF (deras nya tuffa test, frivilligt för tillverkare) samt har bäst nackskydd för nyfödda. Dvs jag anser att den ger bästa skyddet! Viktmässigt skiljer de sig inte direkt MaxiCosi 2.8 kg, BeSafe 3,1 kg. Så jag väljer endast utifrån säkerhet.
    Maxi Cosi Cabrio Fix utsågs som bästa babyskyddet i Råd och Röns test.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19