• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Jossanjo
    Stargirl skrev 2009-10-19 13:55:14 följande:
    Fast barnet satt inte fastspänd. Då får man ju skämmas själv att man utsatt sitt barn för fara. Det är inte vagnens fel. Det är fel på föräldern!!!
    Håler med att man har ansvar som förälder...
    Fast första ggn satt barnet fast... och andra var ju selet på men ej knäppt.
    Jag tycke att det skall krävas rätt mycket innan en vagn välter... oavsett...
    Men det är min åsikt.
  • Jossanjo

och nu menar jag ang att barnet sätter sig upp osv. Har man skötväska eller hänger massa annat på en barnvagn så får man skylla sig själv då man ej skall göra det på någon vagn- Bugaboo vill tex inte det alls, därav de nya skötväskorna med breda axelband.

• LillaÄlskadePyret

Ni var så bra härinne så jag chansar och frågar lite till...=)

Jag tänkte nog beställa en Buggis ikväll (denim cameleon). Tänkte som novis höra vilka tillbehör det är lika bra att beställa på en gång och vad man kan vänta med? (har nämligen 10% rabatt på första köpet, vill beställa det "nödvändigaste" på en gång då tänkte jag...)

Vilken bilbarnsstol som passar cameleon rekommenderar ni?

Stort tack igen! =)

• Jossanjo
    LillaÄlskadePyret skrev 2009-10-19 14:12:43 följande:
    Ni var så bra härinne så jag chansar och frågar lite till...=) Jag tänkte nog beställa en Buggis ikväll (denim cameleon). Tänkte som novis höra vilka tillbehör det är lika bra att beställa på en gång och vad man kan vänta med? (har nämligen 10% rabatt på första köpet, vill beställa det "nödvändigaste" på en gång då tänkte jag...) Vilken bilbarnsstol som passar cameleon rekommenderar ni? Stort tack igen! =)
    När det gäller bilstol finns det bara ett märke jag anser manskall använda oavsett.. BeSafe...
  • Jossanjo
    Ni var så bra härinne så jag chansar och frågar lite till...=) Jag tänkte nog beställa en Buggis ikväll (denim cameleon). Tänkte som novis höra vilka tillbehör det är lika bra att beställa på en gång och vad man kan vänta med? (har nämligen 10% rabatt på första köpet, vill beställa det "nödvändigaste" på en gång då tänkte jag...) Vilken bilbarnsstol som passar cameleon rekommenderar ni? Stort tack igen! =)
    När det gäller bilstol finns det bara ett märke jag anser manskall använda oavsett.. BeSafe...
  • Stargirl
    Jossanjo skrev 2009-10-19 14:09:23 följande:
    Håler med att man har ansvar som förälder...Fast första ggn satt barnet fast... och andra var ju selet på men ej knäppt.Jag tycke att det skall krävas rätt mycket innan en vagn välter... oavsett...Men det är min åsikt.
    Jag måste försvara vagnen trots att jag aldrig haft den. Vagnen fyller alla krav som ställs av EU regleringen. Det är inget fel på Britax vagnen. Om en vagn välter har det oftast en orsak som skötväska på handtaget (som denna hade) selen som ej är knäppta eller bara knäppta runt midjan. Jag vet att jag själv gör dessa misstag själv men skulle aldrig få för mig att skylla på ngn anna än mig själv om jag inte läser och gör som instruktionsboken säger. Tråkigt för barnet som ramlade ur men det är ändå förälderns ansvar då det inte är ngt fel på vagen. Själv tycker jag att just den vagnen (Britax Vigour) är otroligt ranglig och plastig men den har klarat säkerhetskraven som råder trots allt.
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-19 14:05:18 följande:
    :-O jag säger ju att jag är trött
    *bäddar ned och går ut på promis med barnen så länge*
    My sugar is raw
  • Senap
    åkpåse och mugghållare måååste man ha. Parasollet gillar jag också.

Jag har en Maxi Cosi och är nöjd med den. Acta Graco Autobaby II gillade jag inte alls. Sonen satt som en ostbåge i den. BeSafe är tung som ett mindre kylskåp men bra.
    My sugar is raw
  • Stargirl
    Ni var så bra härinne så jag chansar och frågar lite till...=)Jag tänkte nog beställa en Buggis ikväll (denim cameleon). Tänkte som novis höra vilka tillbehör det är lika bra att beställa på en gång och vad man kan vänta med? (har nämligen 10% rabatt på första köpet, vill beställa det "nödvändigaste" på en gång då tänkte jag...)Vilken bilbarnsstol som passar cameleon rekommenderar ni?Stort tack igen! =)
    Skötväskan är bra att ha. Den svarta från Bugaboo passar utmärkt och är lagom stilren. Sen är mugghållaren ett måste Hur har du tänkt att bädda i vagnen? Åkpåse eller lammfäll och täcke? Annars är ju Åkpåse bra att ha. Färgmässigt är den orange väldigt snygg likså offwhite
  • Diana och Thea
    Ni var så bra härinne så jag chansar och frågar lite till...=)Jag tänkte nog beställa en Buggis ikväll (denim cameleon). Tänkte som novis höra vilka tillbehör det är lika bra att beställa på en gång och vad man kan vänta med? (har nämligen 10% rabatt på första köpet, vill beställa det "nödvändigaste" på en gång då tänkte jag...)Vilken bilbarnsstol som passar cameleon rekommenderar ni?Stort tack igen! =)
    Mugghållaren och den nya skötväskan. Vi har haft Maxi cosi cabrio bilstol och adaptrar till våran Cameleon. Dem köpte vi till Thea som Max fick ärva. Den nya skötväskan har vi precis köpt och vi älskar den. Åkpåse är också ngt vi behöver nu när Max sitter i sittdelen. I liggdelen kan man ju bädda på olika sätt.

Den billigaste stolen med bas som passar Bugaboo är Akta Graco Logico S. Den har min syster precis köpt med Graco adapter. Maxi cosi stolen är mycket dyrare om man vill ha basen.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19