• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • straw2008
    SeriousGangBang skrev 2009-10-21 08:43:48 följande:
    vad är maxvikten på en Bee ?min 2,5 åring väger 17kg, är han för tung kanske?iofs är det väl dumt att köpa en sån vagn nu när det ska bli snö, eller hur är den att köra i det väglaget (här plogar de uruselt)
    Med ett relativt tungt barn i snö kan det ju bli lite kämpigt... hur lång är han? Vill du kunna använda sufletten så kanske inte barnet borde vara för långt heller? Vår son är 82 o han kan nog växa max 10 till sen måste vi byta till nya bee he he
  • Asereht

Finns det någon bra webbutik där man kan hitta Frog klädsel delar? Eller är det bara att leta beggat som gäller?

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Senap
    Asereht skrev 2009-10-21 09:07:10 följande:
    Finns det någon bra webbutik där man kan hitta Frog klädsel delar? Eller är det bara att leta beggat som gäller?
    kidz har väl?
    My sugar is raw
  • Asereht
    Shoegirl skrev 2009-10-21 09:09:33 följande:
    kidz har väl?
    Vet att de har funnits men hittade inget där nu.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • SeriousGangBang
    straw2008 skrev 2009-10-21 08:50:37 följande:
    Med ett relativt tungt barn i snö kan det ju bli lite kämpigt... hur lång är han? Vill du kunna använda sufletten så kanske inte barnet borde vara för långt heller? Vår son är 82 o han kan nog växa max 10 till sen måste vi byta till nya bee he he
    vet inte va lång han är, runt 90 skulle ja tro om inte längre.
    jag har en emmaljunga softy och den funkar jättebra, men är lite tråkig.
    och mina förhoppningar att han ska klara sig utan vagn när han är 3 är ganska skrotade då han krånglar när vi ska till dagis, 200 meter härifrån hehe.

iaf. denna verkar väl billig nu
    http://www.tradera.com/Svart-bugaboo-bee-auktion_100629963

inte min auktion och jag har heller inte tänkt buda
  • Miss Boring
    Asereht skrev 2009-10-21 09:15:02 följande:
    Vet att de har funnits men hittade inget där nu.
    Nä, jag tror de är slut faktiskt. Vad är du ute efter? *bara nyfiken*
  • Asereht
    Miss Boring skrev 2009-10-21 09:45:41 följande:
    Nä, jag tror de är slut faktiskt. Vad är du ute efter? *bara nyfiken*
    Klurar på sittdel och varukorg i första hand. Svart, röd, orange är intressant. Lätta att kombinera med annat. Möjligen en liggdel också men det har jag redan två så det är inte högintressant om jag inte skulle snubbla på nåt billigt. Sufflett är intressant om det hänger med i priset men det är mest bas + varukorg som jag vill ha. Jag älskar att ha valmöjligheter, vem vet faller det väl ut så kanske buggan blir ensamvagn här hemma. *s*
  • Miss Boring
    Asereht skrev 2009-10-21 09:49:05 följande:
    Klurar på sittdel och varukorg i första hand. Svart, röd, orange är intressant. Lätta att kombinera med annat. Möjligen en liggdel också men det har jag redan två så det är inte högintressant om jag inte skulle snubbla på nåt billigt. Sufflett är intressant om det hänger med i priset men det är mest bas + varukorg som jag vill ha. Jag älskar att ha valmöjligheter, vem vet faller det väl ut så kanske buggan blir ensamvagn här hemma. *s*
    Hehe, du bor väl på landet? Då bör du nog ha en pråm av ngt slag också... Men två är ju inte så mycket heller

Såg just orange liggdel på T, lite kul!
  • straw2008
    SeriousGangBang skrev 2009-10-21 09:33:38 följande:
    vet inte va lång han är, runt 90 skulle ja tro om inte längre.jag har en emmaljunga softy och den funkar jättebra, men är lite tråkig.och mina förhoppningar att han ska klara sig utan vagn när han är 3 är ganska skrotade då han krånglar när vi ska till dagis, 200 meter härifrån hehe.iaf. denna verkar väl billig nu www.tradera.com/Svart-bugaboo-bee-auktion_100...inte min auktion och jag har heller inte tänkt buda
    Den går nog upp till marknadspris ha ha

De går väl kring 3000 - 4000 beroendes på skick.
  • Asereht
    Miss Boring skrev 2009-10-21 09:51:02 följande:
    Hehe, du bor väl på landet? Då bör du nog ha en pråm av ngt slag också... Men två är ju inte så mycket heller Såg just orange liggdel på T, lite kul!
    Jag har ju snöhjul, behöver jag det då tror du? Sen kör vi ju sjal och sele när vi ska ut i terräng så det ska nog inte behövas eg. Men jag har ju kvar EW:n än så länge.

Förhoppningsvis får jag slänga sittyn snart för den hatar jag men minibusen gillar den och vill gärna ha den hem från dagis då han är trött. Vi får se hur det blir i vinter/vår.

Har redan span på den orange, obotligt beroende så kollar jag T varje morgon. *s*
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19