• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • modestyclara
    Stargirl skrev 2009-10-19 14:07:38 följande:
    Ja alltså spänner man inte fast barnet har man ju inte vidtagit de åtgärder som barnvagnstillverkaren ger och då får man skylla sig själv och inte skylla på ngn annan. Vi hade en UJ som hela tiden välte bakåt.....det var pga att jag hade en skötväska på handtaget. Mitt fel och jag valde då att inte köra UJ för att jag ville ha en skötväska och vagnen jämt välte. Men jag skyller ju inte på vagnen då jag vet att jag använt den fel.
    Nä visst så är det ju men jag tycker inte att en vagn ska välta för minsta lilla, men välter den för att jag överlastar är det ju en annan femma.
  • modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-10-19 14:25:06 följande:
    *bäddar ned och går ut på promis med barnen så länge*
    ja tack maken håller på att återhämta sig från op så han fick sova hela natten och jag tog R och sov inte mycket ;-P
  • modestyclara
    straw2008 skrev 2009-10-19 14:35:45 följande:
    Ni som fått er vagn någon annan stanns ifrån än sverige, vilket fraktbolag har vagnen kommit med? Jag måste fixa speditör själv o har bara fått fram ett pris hittills, 80 pund, galet dyrt! Vagnen ska alltså från UK, london innerstan till sthlm
    schenker, dhl och ups...
  • Senap

Idag körde jag Cam. Det var ett tag sedan. Jääädrar vad STOR den är.
    Eller också så är Bee väldigt smidig.

My sugar is raw
  • modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-10-19 16:55:46 följande:
    Idag körde jag Cam. Det var ett tag sedan. Jääädrar vad STOR den är.Eller också så är Bee väldigt smidig.
    mmm tror du behöver en frog men jag gillar gunget bättre i cam/frog/gecko än i bee...
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-19 16:57:28 följande:
    mmm tror du behöver en frog men jag gillar gunget bättre i cam/frog/gecko än i bee...

Ja, jag behöver nog en Frog.
    My sugar is raw
  • Miss Boring
    Shoegirl skrev 2009-10-19 17:00:01 följande:
    Ja, jag behöver nog en Frog.
    Storleken på Cam gentemot Frog märks mest med liggdel tycker jag. Camens är ju enorm! Det blir nättare med sittdel och då är den rejäla ramstorleken bara en fördel tycker jag. Däremot är det ju detta med att den är "understyrd" som gör att den känns klumpig. Med neddraget handtag är ju chassit annars MINDRE än frogens.
    Jag kan ju annars inte ge mer råd än att jag älskar ju Frogen. Finns ju fler härinne som verkligen föredrar den pga körbarheten. Den är det jag hoppades att Camen skulle vara kan man säga. Tycker det är konstigt att inte fler är besvikna på understyrningen och det tunna handtaget hos camen!
  • Jossanjo
    jippy skrev 2009-10-19 16:43:32 följande:
    Maxi Cosi Cabrio Fix utsågs som bästa babyskyddet i Råd och Röns test.
    "007 ja, den är inte ens med i testet för 2009.
    Dock skrev jag fel om vikten, BeSafe är tung och väger 8 kilo.
  • Senap
    Miss Boring skrev 2009-10-19 17:07:01 följande:
    Storleken på Cam gentemot Frog märks mest med liggdel tycker jag. Camens är ju enorm! Det blir nättare med sittdel och då är den rejäla ramstorleken bara en fördel tycker jag. Däremot är det ju detta med att den är "understyrd" som gör att den känns klumpig. Med neddraget handtag är ju chassit annars MINDRE än frogens. Jag kan ju annars inte ge mer råd än att jag älskar ju Frogen. Finns ju fler härinne som verkligen föredrar den pga körbarheten. Den är det jag hoppades att Camen skulle vara kan man säga. Tycker det är konstigt att inte fler är besvikna på understyrningen och det tunna handtaget hos camen!
    Ja, jag tycker Frogen är skönare att köra men jag måååste kunna pimpa och är rädd att jag kommer reta mig på att Camens topar inte passar prefekt på Frogen. {#lang_emotions_embarassed}
    My sugar is raw
  • Allrona

Är det någon som vet vart man kan få tag på en billig suflett. Har letat på blocket och tradera ett tag men jag tycker priserna lätt sticker iväg. Jag vill ha en suflett som är lite sliten som jag kan ha när vi ska åka till solen en månad i vinter. Risken är ju att den blir solblekt där så jag vill inte köpa en ny.

Detta är alltså ingen annons utan en allmän fråga.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19