• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    Jossanjo skrev 2009-10-19 17:11:51 följande:
    "007 ja, den är inte ens med i testet för 2009.Dock skrev jag fel om vikten, BeSafe är tung och väger 8 kilo.
    Vi valde Maxi cosi av den anledningen att det är den mest sålda stolen i Europa, testad i flest test och att den är nätt och lätt gjorde den enkel att hantera. Då när vi hade ett babyskyd hade Be safe stolen ingen bas. Jag orkade inte lyfta dottern ur bilen i en Be safe babyskydd. Så då hade jag inte kunnat använda den på det sättet som jag behövde eftersom jag behövde bära den varje dag från bilen till skolan och tillbaka samt lyfta den ur bilen för att placera på barnvagns chassit. För tungt för lilla mig alltså.
    Så valet föll på en Cabrio Fix. Vi hade även en Graco Auto baby som var värdelös. Dottern satt som en korv i den.
    Nu har vi en Be safe IziKid och en Britax Two way.
  • modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-10-19 17:12:21 följande:
    Ja, jag tycker Frogen är skönare att köra men jag måååste kunna pimpa och är rädd att jag kommer reta mig på att Camens topar inte passar prefekt på Frogen.
    Jag tycker att suffletten sitter perfekt nu när man har åkpåse på, annars är det ju mest sittdelstyget som man ev kan störa sig på...
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-19 17:38:56 följande:
    Jag tycker att suffletten sitter perfekt nu när man har åkpåse på, annars är det ju mest sittdelstyget som man ev kan störa sig på...
    *bokar studiebesök*
    My sugar is raw
  • modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-10-19 17:42:25 följande:
    *bokar studiebesök*
    ja gör det, jag har typ skoflicke-abstinens tror jag
  • Senap
    Allrona skrev 2009-10-19 17:27:38 följande:
    Är det någon som vet vart man kan få tag på en billig suflett. Har letat på blocket och tradera ett tag men jag tycker priserna lätt sticker iväg. Jag vill ha en suflett som är lite sliten som jag kan ha när vi ska åka till solen en månad i vinter. Risken är ju att den blir solblekt där så jag vill inte köpa en ny. Detta är alltså ingen annons utan en allmän fråga.
    Jag har haft en solskyddsfilt liggande mellan sufflett och handtag som solskydd när vi varit i Spanien. Men det gjorde ju även att suffletten inte blev solblekt alls. *tips*
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-19 17:44:31 följande:
    ja gör det, jag har typ skoflicke-abstinens tror jag
    My sugar is raw
  • AnaKin Malmö

Fröken Småland skrev 2009-10-19 11:03:01 följande:

Det där har jag aldrig hört talas om hos en Cameleon, däremot en Frogram med Cameleonklädsel uppför sig gärna precis så där när klädseln använts ett tag. Har du köpt den begagnad eller går det helt att utesluta att det inte är en blandning du har? Om du mäter ramen så skall den vara 90 cm på en Cameleon och 85 cm på en Frog.
    Stargirl skrev 2009-10-19 11:05:11 följande:
    [citat]
    Du kan byta ut "pinnen" till en böjd variant. Du får beställa den som en reservdel från din butik. Den kostar inte många korvören. Men gå till en erfaren personal som vet om att man kan beställa en "böjd" pinne eller kontakta
  • AnaKin Malmö

Eh, vet inte vad som hände där...

Skulle iaf tacka för hjälpen! Är ganska säker på att det är en cameleon "all the way", men jag har ärvt den av svägerskan som köpt den i Paris... Ska kolla med henne!
    Vagnen har inte betett sig så här innan; mycket skumt!
    Böjd pinne tänker jag att man kanske kan fixa själv med lite råstyrka
    Tack iaf

• Noiis

jag rekomenderar oxå besafe izisleep jag va tok nöjd med den. visst den e tung men inget jag nånsin störde mig på!

• Kavat
    Allrona skrev 2009-10-19 17:27:38 följande:
    Är det någon som vet vart man kan få tag på en billig suflett. Har letat på blocket och tradera ett tag men jag tycker priserna lätt sticker iväg. Jag vill ha en suflett som är lite sliten som jag kan ha när vi ska åka till solen en månad i vinter. Risken är ju att den blir solblekt där så jag vill inte köpa en ny. Detta är alltså ingen annons utan en allmän fråga.
    Köp och sälj här på fl?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19