• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    LR75 skrev 2009-10-20 13:41:05 följande:
    har köpt en vagn där, dock inte en bugga men en uj duo...dom hade ingen kunskap. Detaljer vill jag inte gå in på men hade jag kunnat häva mitt köp så hade jag gjort det utan att fundera en sekund. Men det här var 2007 så det kan ju mycket väl ha ändrat sig får man hoppas.
    Mmm  ok. De bytte ägare för ngn månad sedan och efter det hr butiken fått ett lyft.
  • rackar2

Har en liten fråga, fungerar Bee åkpåsen i Cam? Förstår att den inte sitter som gjutet men det jag funderar över om hålen för sele stämmer? Eller är det tvärkört att sätta Beepåsen i Cam?

• Stargirl
    rackar2 skrev 2009-10-20 18:56:25 följande:
    Har en liten fråga, fungerar Bee åkpåsen i Cam? Förstår att den inte sitter som gjutet men det jag funderar över om hålen för sele stämmer? Eller är det tvärkört att sätta Beepåsen i Cam?
    Tvärkört. Eftersom selen inte går att dela på så sitter hålen fel. Jättesvårt att förklara.
  • rackar2

Tack för svar! Förstod nästan att det var så, typsikt!

• LR75

och här har det varit lugnt idag? hoppades på fleeera sdor med bra inlägg att läsa nu...men nähe. *ropar hallååååå* *vart är ni*

• panzermensch
    LR75 skrev 2009-10-20 21:47:10 följande:
    och här har det varit lugnt idag? hoppades på fleeera sdor med bra inlägg att läsa nu...men nähe. *ropar hallååååå* *vart är ni*
    Kolla svammeltråden Tror någon jävel andas där
  • LR75
    panzermensch skrev 2009-10-20 22:02:15 följande:
    Kolla svammeltråden Tror någon jävel andas där
    mmm...får knalla över dit.
  • Fröken Småland
    Stargirl skrev 2009-10-20 14:06:21 följande:
    Mmm  ok. De bytte ägare för ngn månad sedan och efter det hr butiken fått ett lyft.
    Nja, jag håller inte riktigt med. Selen på Bee går att leda om så att selbanden kommer ut från sidorna istället för från bak på ryggen och då passar en Cameleonåkpåse i Bee - men självklart dör funktionen med den smarta fastsättningen tyvärr.

Men det var tvärtemot du tänkte va? Man kan göra egna hål i sidorna så sitter Beeåkpåsen fint i Cameleon och de andra modellerna. Men - återigen - fastsättningsfunktionen tappas på vägen.
  • SeriousGangBang

vad är maxvikten på en Bee ?
    min 2,5 åring väger 17kg, är han för tung kanske?
    iofs är det väl dumt att köpa en sån vagn nu när det ska bli snö, eller hur är den att köra i det väglaget (här plogar de uruselt)

• straw2008
    Vi hade vår bee påse i cam, alltså axelbanden finns det hål för "där uppe" på sitsen o midjebältet får du stoppa ut genom ryggen har jag för mig (alltså förlänga så långt det går så de räcker).

har för mig att vi körde så?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19