• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Miss Boring
    modestyclara skrev 2009-10-19 17:38:56 följande:
    Jag tycker att suffletten sitter perfekt nu när man har åkpåse på, annars är det ju mest sittdelstyget som man ev kan störa sig på...
    Håller helt med! Annars tycker jag iofs fleece och denim sitter bra även utan åkpåse, men canvasen är lite hal kanske. Sittdelstyg kan man ju skippa då det sitter en snygg buggalogga i ryggen. Alt syr man ett sittdelstyg. På vintern kvittar ju detta då man har åkpåse...
  • modestyclara

Miss Boring skrev 2009-10-19 19:06:33 följande:

Håller helt med! Annars tycker jag iofs fleece och denim sitter bra även utan åkpåse, men canvasen är lite hal kanske. Sittdelstyg kan man ju skippa då det sitter en snygg buggalogga i ryggen. Alt syr man ett sittdelstyg. På vintern kvittar ju detta då man har åkpåse...
    Bra tillägg Tycker ändå att fleece är mysigare på sittdelen så mig gör det inget...
  • Miss Boring
    modestyclara skrev 2009-10-19 19:08:16 följande:
    Miss Boring skrev 2009-10-19 19:06:33 följande:
    Bra tillägg Tycker ändå att fleece är mysigare på sittdelen så mig gör det inget...
    Fast jag menade mest på suffletten Har knappt testat fleece på ryggen då det inte varit aktuellt. Denimbasen är så pass mjuk i sig.
  • jippy
    Jossanjo skrev 2009-10-19 17:11:51 följande:
    "007 ja, den är inte ens med i testet för 2009. Dock skrev jag fel om vikten, BeSafe är tung och väger 8 kilo.
    Det spelar väl ingen roll när den är testad, det är väl poängen som är det viktigaste? Verkar inte som de testar samma modell mer än en gång om inte modifikationer skett.

www.radron.se/templates/ProduktTest____1367.aspx
  • LR75
    straw2008 skrev 2009-10-19 11:17:02 följande:
    kan inte fatta vad bontis problem är? De borde INTE få vara återförsäljare av varken phil & teds eller bugga så som de rackar ner på de vagnarna... uruselt
    Har bara haft problem med Bonti...dock aldrig någon bugga inblandad utan uj i de fallen. Det Babybus som nämns, är det det som låg / ligger i Veddesta (granne med Barkarby)? Isf rekomenderar jag inte det heller. Kläm och känn på vagnen på typ NK och beställ sedan från Kidzshoppen är mitt råd.
  • LR75
    Stargirl skrev 2009-10-19 11:45:19 följande:
    De har bytt ägere för ett par månader sedan och ändrat sortimentet. De har Bugaboo. Vet för jag var där för ett par veckor sedan av en slump.
    om dom har bytt ägare kanske det är bättre nu än då jag handlade där. så då tar jag tillbaka att jag inte rekomenderade dem.
  • Dr Mupp

vilka mått har själva ramen som man fäster sitt och liggvagns tyget i? har hittat längden 90 cm, hur bred är den.

• Fröken Småland
    Dr Mupp skrev 2009-10-20 06:11:22 följande:
    vilka mått har själva ramen som man fäster sitt och liggvagns tyget i? har hittat längden 90 cm, hur bred är den.
    Yttermått 38 cm, innermått 33 cm.
  • Stargirl
    LR75 skrev 2009-10-19 21:34:03 följande:
    om dom har bytt ägare kanske det är bättre nu än då jag handlade där. så då tar jag tillbaka att jag inte rekomenderade dem.
    Jag tyckte de verkade bra. Men kan inte uttala mig så mycket då jag inte köpte ngn vagn. Bra mycket bättre än Babyland iaf.
  • LR75
    Stargirl skrev 2009-10-20 13:31:24 följande:
    Jag tyckte de verkade bra. Men kan inte uttala mig så mycket då jag inte köpte ngn vagn. Bra mycket bättre än Babyland iaf.
    har köpt en vagn där, dock inte en bugga men en uj duo...dom hade ingen kunskap. Detaljer vill jag inte gå in på men hade jag kunnat häva mitt köp så hade jag gjort det utan att fundera en sekund. Men det här var 2007 så det kan ju mycket väl ha ändrat sig får man hoppas.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19