• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • modestyclara
    myHappiness skrev 2009-10-21 20:42:31 följande:
    Behöver vara bra varukorg, måste säga att cam o geckos korgar suger! Vill ha en mer stabil... MÅSTE BYGGA EGEN BARNVAGN MED DET JAG VILL HA!!!
    Hur mycket ska du lasta i varukorgen då? Halva hemmet eller? Eller kör du ungen i varukorgen?
  • LR75
    myHappiness skrev 2009-10-21 20:42:31 följande:
    Behöver vara bra varukorg, måste säga att cam o geckos korgar suger! Vill ha en mer stabil... MÅSTE BYGGA EGEN BARNVAGN MED DET JAG VILL HA!!!
    men hur menar du då? tycker att varukorgen på min cam är stabil...inte så hängig som den som var på min numera sålda uj. vill du ha en stabil korg får du nog skaffa en pansarvagn.
  • myHappiness
    modestyclara skrev 2009-10-21 20:51:15 följande:
    Hur mycket ska du lasta i varukorgen då? Halva hemmet eller? Eller kör du ungen i varukorgen?
    Tre ungar, mycket grejer. Har ingen bil, så alla matvaror ska tas med hem i vagnen, plus extra kläder, sandleksaker, blöjor, vattenflaskor...Oj, inser att jag behöver vagn + släp!
  • myHappiness
    LR75 skrev 2009-10-21 20:56:42 följande:
    men hur menar du då? tycker att varukorgen på min cam är stabil...inte så hängig som den som var på min numera sålda uj. vill du ha en stabil korg får du nog skaffa en pansarvagn.
    Men nästan all vagnar idag har tygvarukorgar, även pansarvagnarna. Skulle behöva bil, helt enkelt. Nån som vill övningsköra med mig?
  • modestyclara
    myHappiness skrev 2009-10-21 21:00:30 följande:
    Tre ungar, mycket grejer. Har ingen bil, så alla matvaror ska tas med hem i vagnen, plus extra kläder, sandleksaker, blöjor, vattenflaskor...Oj, inser att jag behöver vagn + släp!
    du behöver en dramaten-kärra *älskar*
  • SeriousGangBang
    modestyclara skrev 2009-10-21 18:54:39 följande:
    jag tycker buggans egna är överlägsen och tror den är ännu bättre nu med klickfunktion.
    då funderar jag lite mer

en ståbräda när liggdelen är på. blir det inte lätt att barnet står och hänger på liggdelen ´så det belastas och det blir snett och det lutar?
  • StaffenAssar
    Stargirl skrev 2009-10-21 20:08:43 följande:
    Nej jag tycker inte att Bee går att jömföra med Cameleon. Jag tycker att du ska köpa en begagnad Cameleon på Blocket som du kan pimpa och ha på dagis.Jag har våran Cameleon på dagis som dottern sover i på dagarna på vilan. Visst kan den bli stulen.....men vi har ju hemförsäkring ifall det skulle ske.
    Mmm, får leta beggat helt enkelt. Vet inte riktigt vad jag är så nojig för med att lämna den där egentligen... men typ att de kommer att mata honom i den och så blir den helt kladdig eller att de inte fäller ut handtaget och dunsar för hårt om de drar i trappa eller att den blir stulen då. Även om vi har hemförsäkring så blir det ju meckigt eftersom vagnen typ är hans rullstol så vi är väldigt beroende av den. Han kan inte krypa eller gå alls.

Men bee är bara att skippa för oss då iaf.
  • Fröken Småland
    StaffenAssar skrev 2009-10-21 21:11:45 följande:
    Mmm, får leta beggat helt enkelt. Vet inte riktigt vad jag är så nojig för med att lämna den där egentligen... men typ att de kommer att mata honom i den och så blir den helt kladdig eller att de inte fäller ut handtaget och dunsar för hårt om de drar i trappa eller att den blir stulen då. Även om vi har hemförsäkring så blir det ju meckigt eftersom vagnen typ är hans rullstol så vi är väldigt beroende av den. Han kan inte krypa eller gå alls.Men bee är bara att skippa för oss då iaf.
    Då är det nog smart att ha två fungerande vagnar när ni är så beroende av den. Leta efter en solblekt Gecko eller Frog, bör kunna fås till knappa 3.000:-, helst 2.000:- men jag är ju ifrån du-vet-vilket-landskap
  • StaffenAssar

Fröken Småland skrev 2009-10-21 21:20:18 följande:

Då är det nog smart att ha två fungerande vagnar när ni är så beroende av den. Leta efter en solblekt Gecko eller Frog, bör kunna fås till knappa 3.000:-, helst 2.000:- men jag är ju ifrån du-vet-vilket-landskap
    Helst 2.000:- låter ju helt klart bäst Är ju ingen brådska för han ska inte börja förrän i januari, så jag har ju lite tid på mig att leta...
  • Fröken Småland
    StaffenAssar skrev 2009-10-21 21:27:05 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-10-21 21:20:18 följande: Helst 2.000:- låter ju helt klart bäst Är ju ingen brådska för han ska inte börja förrän i januari, så jag har ju lite tid på mig att leta...
    Förlåt OT, och förlåt om jag snokar, men får han gå på "vanligt" dagis? Och i så fall, hur säkerställer de att han har det bra där utifrån sina särskilda behov?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19