• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • modestyclara
    Lille Mammsen skrev 2009-10-21 18:41:49 följande:
    Ni som vet o testat här..... är det bara bugaboo´s egna ståbräda som funkar?? Eller funkar kiddy board oxå??
    jag tycker buggans egna är överlägsen och tror den är ännu bättre nu med klickfunktion.
  • Lille Mammsen

japp...bättre en Been jag köpte modestyclara skrev 2009-10-21 18:53:46 följande:

mm, de är så snygg som sittvagn och smidig...
  • Lille Mammsen

men funkar en kiddyboard??

modestyclara skrev 2009-10-21 18:54:39 följande:
    jag tycker buggans egna är överlägsen och tror den är ännu bättre nu med klickfunktion.
  • StaffenAssar
    Lille Mammsen skrev 2009-10-21 19:08:02 följande:
    men funkar en kiddyboard??
    Jag har en kiddyboard till camen, och jag gillar den inte alls Men den funkar iaf. Fast kanske är det mest så att jag ogillar ståbräda öht... Blir tokig på hur man måste ta ministeg, gå helt böjd eller vid sidan om vagnen. Tycker den blir svårstyrd med kiddyboard, men kanske bara beror på mig och vilken vinkel jag kommer i.
  • Isanna

Är det någon som vet om den nya Bee:n kommer att ha samma chassi? Anledningen till att jag vill veta om dagens mugghållare kommer att passa på den nya Bee?

Och när var det nya Bee beräknades komma?

• StaffenAssar

Sitter barnet lika bra i bee som i cam? Måste hitta en dagisvagn som lilleman sitter bra i, och han sitter typ bara bra i camen... Han har en kromosomavvikelse och är muskelsvag och efter i utvecklingen, så han kan inte sitta så bra och har dålig "styrsel" plus att han är liten storleksmässigt också... Camen fungerar som sagt kanon, men typ inga andra vagnar. Vill inte lämna camen på dagis hela dagarna, litar inte på att de tar hand om den Men måste ha en vagn som han sitter bra i på dagis eftersom han kommer att åka en hel del i den där.
    Hade någon diffus tanke om att låta min bror köpa med en bee hem från england nämligen. Det bästa vore kanske en till cam (eller frog eller gecko) men vill inte lägga så mycket pengar på en till likadan liksom...

• Fröken Småland
    Isanna skrev 2009-10-21 19:20:41 följande:
    Är det någon som vet om den nya Bee:n kommer att ha samma chassi? Anledningen till att jag vill veta om dagens mugghållare kommer att passa på den nya Bee?Och när var det nya Bee beräknades komma?
    Chassit liknar det gamla på bild i alla fall men det skiljer på höjdregleringen så det är säkert mer som är omgjort. Skulle dock tror att mugghållaren passar ändå.

Nya Bee kommer i februari.
  • Fröken Småland
    StaffenAssar skrev 2009-10-21 19:23:44 följande:
    Sitter barnet lika bra i bee som i cam? Måste hitta en dagisvagn som lilleman sitter bra i, och han sitter typ bara bra i camen... Han har en kromosomavvikelse och är muskelsvag och efter i utvecklingen, så han kan inte sitta så bra och har dålig "styrsel" plus att han är liten storleksmässigt också... Camen fungerar som sagt kanon, men typ inga andra vagnar. Vill inte lämna camen på dagis hela dagarna, litar inte på att de tar hand om den Men måste ha en vagn som han sitter bra i på dagis eftersom han kommer att åka en hel del i den där. Hade någon diffus tanke om att låta min bror köpa med en bee hem från england nämligen. Det bästa vore kanske en till cam (eller frog eller gecko) men vill inte lägga så mycket pengar på en till likadan liksom...
    Jag tycker inte att Bee är jämförbar med de andra (ergonomiska) buggorna överhuvudtaget. Hade jag haft fina förutsättningar så hade jag absolut satsat på en äldre Frog eller Gecko, utan tvekan.

En Bee för mig är bara en ovanligt bra och lyxig sulky, inget som kan ersätta en  "riktig" vagn *duckar för ruttna tomater*
  • Fröken Småland
    Fröken Småland skrev 2009-10-21 19:30:33 följande:
     Hade jag haft fina förutsättningar
    *fniss* Hade jag haft dina förutsättningar skulle det stå. Fast de är säkert fina också
  • modestyclara

Fröken Småland skrev 2009-10-21 19:30:33 följande:

Jag tycker inte att Bee är jämförbar med de andra (ergonomiska) buggorna överhuvudtaget. Hade jag haft fina förutsättningar så hade jag absolut satsat på en äldre Frog eller Gecko, utan tvekan.En Bee för mig är bara en ovanligt bra och lyxig sulky, inget som kan ersätta en  "riktig" vagn *duckar för ruttna tomater*
    håller med *gömmer mig bakom soffan*
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19