• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    StaffenAssar skrev 2009-10-21 19:23:44 följande:
    Sitter barnet lika bra i bee som i cam? Måste hitta en dagisvagn som lilleman sitter bra i, och han sitter typ bara bra i camen... Han har en kromosomavvikelse och är muskelsvag och efter i utvecklingen, så han kan inte sitta så bra och har dålig "styrsel" plus att han är liten storleksmässigt också... Camen fungerar som sagt kanon, men typ inga andra vagnar. Vill inte lämna camen på dagis hela dagarna, litar inte på att de tar hand om den Men måste ha en vagn som han sitter bra i på dagis eftersom han kommer att åka en hel del i den där. Hade någon diffus tanke om att låta min bror köpa med en bee hem från england nämligen. Det bästa vore kanske en till cam (eller frog eller gecko) men vill inte lägga så mycket pengar på en till likadan liksom...
    Nej jag tycker inte att Bee går att jömföra med Cameleon. Jag tycker att du ska köpa en begagnad Cameleon på Blocket som du kan pimpa och ha på dagis.
    Jag har våran Cameleon på dagis som dottern sover i på dagarna på vilan. Visst kan den bli stulen.....men vi har ju hemförsäkring ifall det skulle ske.
  • imaj
    Stargirl skrev 2009-10-21 20:08:43 följande:
    Nej jag tycker inte att Bee går att jömföra med Cameleon. Jag tycker att du ska köpa en begagnad Cameleon på Blocket som du kan pimpa och ha på dagis. Jag har våran Cameleon på dagis som dottern sover i på dagarna på vilan. Visst kan den bli stulen.....men vi har ju hemförsäkring ifall det skulle ske.
    Så hemförsäkringen gäller alltså om vagnen skulle bli stulen på dagis eller?
  • Stargirl
    imaj skrev 2009-10-21 20:13:28 följande:
    Så hemförsäkringen gäller alltså om vagnen skulle bli stulen på dagis eller?
    Javisst. Det gör iaf våran. Hemförsäkringen täcker en tappad videokamera på semestern samt en glömd väska på flygplatsen osv.....kanske ska jag tillägga att vi är rätt klantiga i våran familj
  • imaj
    Stargirl skrev 2009-10-21 20:15:38 följande:
    Javisst. Det gör iaf våran. Hemförsäkringen täcker en tappad videokamera på semestern samt en glömd väska på flygplatsen osv.....kanske ska jag tillägga att vi är rätt klantiga i våran familj
    Haha okej ... Det måste kollas upp om det ingår i våran också
  • Stargirl
    imaj skrev 2009-10-21 20:17:23 följande:
    Haha okej ... Det måste kollas upp om det ingår i våran också
    Ja allas försäkring ser ju olika ut men våran täcker stulen barnvagn.
  • myHappiness
    modestyclara skrev 2009-10-21 13:48:14 följande:
    eller förresten: gecko -den hittar du fina exemplar billigt!
    Behöver vara bra varukorg, måste säga att cam o geckos korgar suger! Vill ha en mer stabil... MÅSTE BYGGA EGEN BARNVAGN MED DET JAG VILL HA!!!
  • LR75
    modestyclara skrev 2009-10-21 19:42:32 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-10-21 19:30:33 följande: håller med *gömmer mig bakom soffan*
    skriver på på det!
    *tar fram paraply att skydda sig med*
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19