• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Jenny 28

Glömde tillägga, jag har Bugaboo årsmodell 2006, kanske måtten har ändrats sedan dess? Det var verkligen precis så att den inte gick in, hur man än vände och vred på vagnen, såååå irriterande!

• 3småttingar

Använde regnskyddet idag för första gången - shit, det tog tid innan jag förstod hur det skulle vara! Nu när jag vet 100 hur den ska sitta så kanske de går snabbare att få på det?? Känns som man drar sönder den när den ska runt ramen.. Använder ni deras egna eller har ni köpt nått annat också? Den är ju snygg.. men lite krånglig.

• daphniamagna
    3småttingar skrev 2009-11-18 16:35:21 följande:
    Använde regnskyddet idag för första gången - shit, det tog tid innan jag förstod hur det skulle vara! Nu när jag vet 100 hur den ska sitta så kanske de går snabbare att få på det?? Känns som man drar sönder den när den ska runt ramen.. Använder ni deras egna eller har ni köpt nått annat också? Den är ju snygg.. men lite krånglig.
    Jag använder deras.. Men jag kämpar inte för att få den att gå över ramen nere vid fötterna.. där har jag den bara runt åkpåsen..
  • LR75
    Jenny 28 skrev 2009-11-18 15:16:55 följande:
    Vi var inne hos en bilhandlare igår och testade att få in buggan i lite olika modeller. Den gick inte in i 206:an eller 306:an, däremot i 307:an (sedan-modellen). Men det kanske skiljer sig åt vilken årsmodell det är, vad vet jag..?
    Alltså, det det låter för mig jätte konstigt att den inte går in i varken en 206 eller 306.
    Själv har jag en 307, årsmodell 04 en s.k hatchback och får in vagnen utan problem.

Hur lastade ni vagnen?
  • myHappiness

Alltså geckon, måste man byta ut den fort för att barnet slår i sufletten med huvudet, eller når över kanten?

Hur hög är sitsen?

Och är den skönare att köra än cameleon?

• Tre små älsklingar
    myHappiness skrev 2009-11-18 17:33:53 följande:
    Alltså geckon, måste man byta ut den fort för att barnet slår i sufletten med huvudet, eller når över kanten?Hur hög är sitsen?Och är den skönare att köra än cameleon?
    Min dotter är snart 4 år, ca 103 cm, och hon sitter bra i vagnen...
    Jag har haft både gecko och cam. Det är nog en smaksak men jag gillar geckon bättre...
  • modestyclara
    myHappiness skrev 2009-11-18 17:33:53 följande:
    Alltså geckon, måste man byta ut den fort för att barnet slår i sufletten med huvudet, eller når över kanten?Hur hög är sitsen?Och är den skönare att köra än cameleon?
    Nä, om det behövs så kan min fyraåring huka under suffletten men hon åker ju nästan aldrig vagn och hon har i princip alltid rätt kläder på sig om det regnar och då behövs ju ingen sufflett alls. Mina barn gilla rinte sufflett eftersom de inte ser nåt då...

Geckon är liiiite skönare än frog (pga bättre handtag) och frog är sjukt mycket skönare än cam
  • Det ljuva livet
    modestyclara skrev 2009-11-18 19:06:21 följande:
    Nä, om det behövs så kan min fyraåring huka under suffletten men hon åker ju nästan aldrig vagn och hon har i princip alltid rätt kläder på sig om det regnar och då behövs ju ingen sufflett alls. Mina barn gilla rinte sufflett eftersom de inte ser nåt då... Geckon är liiiite skönare än frog (pga bättre handtag) och frog är sjukt mycket skönare än cam
    Skriv inte så ! Får ju helt plötsligt sjuka behov av en gecko.Vilken färg är snyggast?

Fröken Småland skrev 2009-11-18 15:22:17 följande:
    Gamla blå basen och gamla blå fleecen. Hittade ingen bild med åkpåse i tyvärr...
    Tack! Antar att jag får bita i det sura äpplet och bara ha en blå varukrog ..
  • myHappiness
    modestyclara skrev 2009-11-18 19:06:21 följande:
    Nä, om det behövs så kan min fyraåring huka under suffletten men hon åker ju nästan aldrig vagn och hon har i princip alltid rätt kläder på sig om det regnar och då behövs ju ingen sufflett alls. Mina barn gilla rinte sufflett eftersom de inte ser nåt då... Geckon är liiiite skönare än frog (pga bättre handtag) och frog är sjukt mycket skönare än cam
    Hmmm... funderar vidare... den enda bugaboon jag inte haft än. Borde ju testa, eller?

Är 3400 ok för en fin med resebag och parasoll, behöver inte resebagen, så tradera kanske, då blir den ju ännu billigare. Dock bara sittvagn.

Hur mycket ska man pruta tro?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19