• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    SödeSara skrev 2009-12-02 22:15:55 följande:
    På tal om detta med skötväskor. Vi har en red edition denim vagn som väntar på bebbeliten, och jag har nyss budat hem ett rosa fleece (gammla) toppsett på tradera. Nu till dilemmat, jag är sugen på en svart sadle bag, de verkar så smidiga. Men räcker dom som enda skötväska? Eller ska satsa på en liten nättare varriant av annat slag? Jag behöver tipps och ideer! :P Vill absolut inte ha en stor klumpig sak som ska hängas på styret... Snacka om i-lands bekymmer. Men ACK så viktigt!
    Jag tycker inte att saddle bag räcker långa vägar som en skötväska. Ska du ha extra set med kläder, din egen plånbok, telefon, blöjor, nappar, våtservetter och ngn kräkhandduk som är det man MÅSTE ha med sig räcker inte Saddle bagen. Sedan när barnet behöver ha med sig en banan, haklapp, matburk osv behövs en ganska stor väska. Särskilt om man är iväg en hel dag på kanske öppnis eller hos ngn väninna.
  • Asereht

Jag använder saddlebagen som väska till mina saker och sånt som jag vill ha nära tillgängligt till barnet. Stora saker som skötkitet (sån där med fack och grejor som man viker ihop och ser då ut som en väska), extra kläder och dyl har jag i varukorgen. Vande mig vid det när jag körde P&T:n då det inte var läge med väska på styret då man hade syskonsitsen på. Tycker det har funkat bra.

Men jag anvädner vanlig skötväska också dock föredrar jag saddlebag och varukorgsprincipen men det är nog för att jag blivit van vid att ha det så.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • LR75
    Stargirl skrev 2009-12-03 10:20:14 följande:
    Jag tycker inte att saddle bag räcker långa vägar som en skötväska. Ska du ha extra set med kläder, din egen plånbok, telefon, blöjor, nappar, våtservetter och ngn kräkhandduk som är det man MÅSTE ha med sig räcker inte Saddle bagen. Sedan när barnet behöver ha med sig en banan, haklapp, matburk osv behövs en ganska stor väska. Särskilt om man är iväg en hel dag på kanske öppnis eller hos ngn väninna.
    jag hade en saddle bag som jag lämnade tillbaka då jag inte fick ner nånting. då min lilla slutade amma tidigt var det ju en del ersättning som skulle med också...men sånt brukar jag ha i varukorgen. detsamma med barnmat och ev extra ombyte brukar få bo därnere också. men sen, att få plats i väskan med det väsentliga är tight. så vill man få plats med det man tycker är viktigt utan att överbelasta styret helt så är nog en annan väska att rekomendera. om man nu inte vill ha allt i varukorgen alltså.

hoppas du hittar något som passar dig bra!
  • LR75

kommentaren är alltså inte till stargirl utan till dem som hade undringar om saddlebagen skulle räcka.
    {#lang_emotions_wink}

• Lalalong

Är det stor skillnad mellan tillgängligheten av varukorgen på Cam och Frog? Många av er skriver att ni har de stora sakerna i varukorgen och så hade jag också gärna haft det för att slippa en stor skötväska men det är ju i princip en omöjlighet på min Frog. När liggdelen är på så är varukorgen riktigt riktigt svårtillgänglig! Det skulle bli ett jäkla bök varje gång man behövde något där...

• Miss Boring
    Lalalong skrev 2009-12-03 12:57:51 följande:
    Är det stor skillnad mellan tillgängligheten av varukorgen på Cam och Frog? Många av er skriver att ni har de stora sakerna i varukorgen och så hade jag också gärna haft det för att slippa en stor skötväska men det är ju i princip en omöjlighet på min Frog. När liggdelen är på så är varukorgen riktigt riktigt svårtillgänglig! Det skulle bli ett jäkla bök varje gång man behövde något där...
    Det är nog inte bättre på Cam tyvärr, dock är den ju större. Men inte lättare att komma åt. Man kan knäppa upp kardborrarna på sidorna så vippar den lite mer.
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Stargirl
    Miss Boring skrev 2009-12-03 15:12:57 följande:
    Det är nog inte bättre på Cam tyvärr, dock är den ju större. Men inte lättare att komma åt. Man kan knäppa upp kardborrarna på sidorna så vippar den lite mer.
    Eller ta loss ena "stabiliserings pinnen" i liggdelen så är det bara att trycka upp när det behövs.
  • Lalalong

Miss Boring skrev 2009-12-03 15:12:57 följande:

Stargirl skrev 2009-12-03 15:15:43 följande:
    Eller ta loss ena "stabiliserings pinnen" i liggdelen så är det bara att trycka upp när det behövs.
    Okej!
    Blev bara nyfiken eftersom det var så många som använda varukorgen. Jag har sett den som helst indisponibel fram till sittdelen åker på
  • Kajsan
    Lalalong skrev 2009-12-03 15:35:14 följande:
    Miss Boring skrev 2009-12-03 15:12:57 följande:Okej! Blev bara nyfiken eftersom det var så många som använda varukorgen. Jag har sett den som helst indisponibel fram till sittdelen åker på
    Å andra sidan så använder jag liggdelen i 2 månader och sittdelen i 2 år så...
  • modestyclara
    Jossanjo skrev 2009-12-02 14:29:20 följande:
    nej det var ju inte det.. men elizabeth väskan var sååå fin
    mmmm
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19