• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    Berit82 skrev 2009-12-04 18:52:34 följande:
    Har lagt undan en Bugaboo Cameleon nu =) Affärens sista denim 007 edition.Ska kika på den imorgon och då blir det troligtvis köp =)
    Åååååh vad spännande Att ngn har kvar dem Tur du har.

Jag såg en RED denim här i våran förort igår. Jag gissar på att det var ngn besökare från stan....eller kan trenden ha spridit sig även hit? Förut har vi bara varit jag, en röd frog en helröd Cameleon, brun/sand Cameleoj och en svart Frog.....oj, det var visst en hel del hihihihi.... Men en RED Denim är stort för våran förort.
  • Bellbox
    Katjan skrev 2009-12-04 11:45:39 följande:
    Är det ngn som har den nya ståbrädan. I så fall tycker ni att den är bättre än den äldre? Jag vet inte hur jag lyckas men nästan varje gång som jag ska dra upp vagnen för ngn trappa så lyckas ståbrädan alltid åka runt och slå i trappstegen fastän jag har dragit upp och åt den med snodden som man skall göra. Borde vara mkt enklare med den nya modellen som bara går att klicka loss.
    också nyfiken så puffar för frågan
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan 08 & Lill-Stump*n BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Berit82
    Stargirl skrev 2009-12-04 19:32:36 följande:
    Åååååh vad spännande Att ngn har kvar dem Tur du har.
    ja, och jag fick den till samma pris som de "vanliga" eftersom det var den sista kvar. Förstår inte logiken i det eftersom det inte var något visningsex eller nåt, men jag klagar inte!
  • Stargirl
    Berit82 skrev 2009-12-04 20:33:02 följande:
    ja, och jag fick den till samma pris som de "vanliga" eftersom det var den sista kvar. Förstår inte logiken i det eftersom det inte var något visningsex eller nåt, men jag klagar inte!
    De ville säkert bli av med den. Så kan det ju vara med äldre grejer. Fast det finns efterfrågan så vill man bli av med sista exet oftast. Det är alltid svårt att sälja modeller som gått ut.
  • jean1

Hej!

Har en fråga till er "proffs" ;). Beställde en Bugaboo cameleon i slutet av juli (i en butik), den skulle komma 1/11 men den har ännu inte kommit. Först var alla leveranser från bugaboo försenade enligt försäljaren, sedan hade den kommit till Sverige men till fel stad. Där skulle den packas om och skickas hit. Detta var två veckor sedan. Vagnen är nu totalt fem veckor sen. Någon som vet om det är nåt generellt med förseningar från Bugaboo just nu eller är det nåt skumt med beställningen från butiken tro?? Har svårt att tro det men börjar undra vad som händer...

• Fröken Småland
    jean1 skrev 2009-12-04 22:07:35 följande:
    Hej!Har en fråga till er "proffs" ;). Beställde en Bugaboo cameleon i slutet av juli (i en butik), den skulle komma 1/11 men den har ännu inte kommit. Först var alla leveranser från bugaboo försenade enligt försäljaren, sedan hade den kommit till Sverige men till fel stad. Där skulle den packas om och skickas hit. Detta var två veckor sedan. Vagnen är nu totalt fem veckor sen. Någon som vet om det är nåt generellt med förseningar från Bugaboo just nu eller är det nåt skumt med beställningen från butiken tro?? Har svårt att tro det men börjar undra vad som händer...
    Jag gissar att butiken har dålig koll och drar en vals...
  • Mamisita

Var inne i en barnbutik och frågade om ståbräda, om de hade fått den nya ståbrädan och isf vilket pris den låg på. Expedien sa att den info de fått av Bb var att det var den nya brädan de skulle ha på lager och priset låg på 880kr. Hon verkade dock högst osäker så därför tänkte jag fråga här om det kan stämma? Har dessa ståbrädor börjat säljas och stämmer priset?

• jean1

Fröken Småland skrev 2009-12-04 22:09:36 följande:

Jag gissar att butiken har dålig koll och drar en vals...
    Hoppas verkligen inte att det är så . Butiken har gott rykte om god service mm så jag vill inte tro att det ska vara annorlunda nu när vi beställt vagn mm därifrån. Men lite irriterad är man ju. Får ge oss till tåls lite till.
  • thj
    Hej! Har en fråga till er "proffs" ;). Beställde en Bugaboo cameleon i slutet av juli (i en butik), den skulle komma 1/11 men den har ännu inte kommit. Först var alla leveranser från bugaboo försenade enligt försäljaren, sedan hade den kommit till Sverige men till fel stad. Där skulle den packas om och skickas hit. Detta var två veckor sedan. Vagnen är nu totalt fem veckor sen. Någon som vet om det är nåt generellt med förseningar från Bugaboo just nu eller är det nåt skumt med beställningen från butiken tro?? Har svårt att tro det men börjar undra vad som händer...
    Har inte hör något om förseningar från bugaboo,tycker de haft mycket snabba leveranser
  • Noiis
    Hej!Har en fråga till er "proffs" ;). Beställde en Bugaboo cameleon i slutet av juli (i en butik), den skulle komma 1/11 men den har ännu inte kommit. Först var alla leveranser från bugaboo försenade enligt försäljaren, sedan hade den kommit till Sverige men till fel stad. Där skulle den packas om och skickas hit. Detta var två veckor sedan. Vagnen är nu totalt fem veckor sen. Någon som vet om det är nåt generellt med förseningar från Bugaboo just nu eller är det nåt skumt med beställningen från butiken tro?? Har svårt att tro det men börjar undra vad som händer...
    Kräv Komp.! och sedan så skulle jag ringa i morrn och fråga vart vagnen e.
    vart har du beställt?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19