• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • modestyclara
    Kajsan skrev 2009-12-05 16:37:24 följande:
    Senaste Kidzshopmejlet! "handla för 500 och var med och tävla om en Bugaboo Bee!"Nu ska jag in och shoppa, nåt Jag vill ha en Bee! Jag behöööööver en Bee! ( Min 4.e då alltså )
    Jag planerar att köpa en orange frog-klädsel och en bee-åkpåse jag MEn jag vill ju ha en röd adored sufflett så att jag kan ha en röd bee-åkpåse...annars vet jag inte vilken färg på åkpåse jag ska ha...
  • Stargirl
    jean1 skrev 2009-12-05 09:10:17 följande:
    Tack för tipset, jag ska maila Bugaboo definitivt. Nu är det ingen panik med vagnen då vi inte har bf förrän i januari men det är så sjukt irriterande att vagnen är 5 veckor sen och att vi får nya anledningar till det hela tiden. Hur lång tid ska man ge det liksom? Vi har beställt vagnen från en "fysisk" butik på vår ort. Ska ta och nysta i detta i helgen, känner mig lite på krigsstigen nu !
    Butiker kan lätt skylla på leverantören. Du kan även höra med andra butiker för att få en objektiv informationskälla. Bara fråga dem rakt ut om Bugaboo haft svårt att leverera senaste tiden. Då vet du också om det är ngt specifikt problem din butik har så som obetalda fakturor, indragen kredit eller om det blivit ngt mänskligt misstag att ngn faktiskt missat att beställa din vagn eller sålt den till ngn annan pga missförstånd.
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-12-05 17:44:17 följande:
    Jag planerar att köpa en orange frog-klädsel och en bee-åkpåse jag MEn jag vill ju ha en röd adored sufflett så att jag kan ha en röd bee-åkpåse...annars vet jag inte vilken färg på åkpåse jag ska ha...
    Jaaaa, så kan vi gå på stan med Bee adored och se synnerligen Bugaboo-nördiga ut.
    My sugar is raw
  • Kajsan
    Shoegirl skrev 2009-12-05 21:10:58 följande:
    Jaaaa, så kan vi gå på stan med Bee adored och se synnerligen Bugaboo-nördiga ut.
    Jag är med! fast jag vill nog vänta in nya Been i vår, jag tror jag måste ha ägt en sån liksom
  • Mamisita

Kommer jag med fler frågor ang ståbrädan, hur stor är skillnaden på de olika varianterna när det gäller monteringen? Jag kikade på en lite snabbt där man liksom klickade av brädan med två "hållare" är det den nya versionen eller den gamla?

• modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-12-05 21:10:58 följande:
    är alltid för att se bugga-nördig ut
  • Senap
    Mamisita skrev 2009-12-05 21:42:40 följande:
    Kommer jag med fler frågor ang ståbrädan, hur stor är skillnaden på de olika varianterna när det gäller monteringen? Jag kikade på en lite snabbt där man liksom klickade av brädan med två "hållare" är det den nya versionen eller den gamla?
    Jag vet inte om frågan gäller Bugaboo-ståbrädan eftersom jag är för lat för att läsa tillbaka mer än en sida.
    Men om det är det så: den nya tar man lätta av med ett litet klick och den gamla måste man lägga vagnen ned för att få av.
    My sugar is raw
  • Nanook

Har gått och förälskat mig i Bugaboo Frog, men innan jag köper en så skulle jag gärna  veta hur stora/långa barn kan åka i den? Har en 1-åring som är 8kg/72cm. Är det meningsfullt att köpa en eller kommer hon att växa ur den jätte fort?  

Mamma till tre buspojkar, o2, o3 och o5 och en liten trollprinsessa dec 08
  • modestyclara
    Nanook skrev 2009-12-05 23:27:58 följande:
    Har gått och förälskat mig i Bugaboo Frog, men innan jag köper en så skulle jag gärna  veta hur stora/långa barn kan åka i den? Har en 1-åring som är 8kg/72cm. Är det meningsfullt att köpa en eller kommer hon att växa ur den jätte fort?  
    jag har haft en lång 3,5-åring i gecko som är mindre än frog. jag hävdar bestämt att man inte växer ur... när de blir för långa för sufflett så tar man av den.
  • Nanook
    modestyclara skrev 2009-12-05 23:34:04 följande:
    jag har haft en lång 3,5-åring i gecko som är mindre än frog. jag hävdar bestämt att man inte växer ur... när de blir för långa för sufflett så tar man av den.
    Tack för ditt snabba svar! =) Då tror jag att det får bli en sådan. 
    Mamma till tre buspojkar, o2, o3 och o5 och en liten trollprinsessa dec 08
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19