• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    jean1 skrev 2009-12-04 22:07:35 följande:
    Hej!Har en fråga till er "proffs" ;). Beställde en Bugaboo cameleon i slutet av juli (i en butik), den skulle komma 1/11 men den har ännu inte kommit. Först var alla leveranser från bugaboo försenade enligt försäljaren, sedan hade den kommit till Sverige men till fel stad. Där skulle den packas om och skickas hit. Detta var två veckor sedan. Vagnen är nu totalt fem veckor sen. Någon som vet om det är nåt generellt med förseningar från Bugaboo just nu eller är det nåt skumt med beställningen från butiken tro?? Har svårt att tro det men börjar undra vad som händer...
    Något skumt med butiken. Bugaboo har inte sena leveranser. Du kan maila till Bugaboo och fråga när din butik beställt din vagn. Om de har leveranser som väntar eller om de generellt har ngt som är restat. Då får du veta hur det ligger till. Jag skulle se mig om en annan butik. Det finns gott om butiker som har vagnar på lager. Kidzshop är en och Kopbarnvagn en annan (om det nu inte är en av dessa du beställt ifrån)
  • Stargirl
    Mamisita skrev 2009-12-04 22:13:08 följande:
    Var inne i en barnbutik och frågade om ståbräda, om de hade fått den nya ståbrädan och isf vilket pris den låg på. Expedien sa att den info de fått av Bb var att det var den nya brädan de skulle ha på lager och priset låg på 880kr. Hon verkade dock högst osäker så därför tänkte jag fråga här om det kan stämma? Har dessa ståbrädor börjat säljas och stämmer priset?
    Ja priset är 880 och de finns i butikerna sedan ett par månader.
  • Nikas

I somras hade iofs Bugaboo väldigt försenade leveranser pga. personalnedskärning. Har detta åtgärdats?

• Stargirl
    Nikas skrev 2009-12-05 08:11:18 följande:
    I somras hade iofs Bugaboo väldigt försenade leveranser pga. personalnedskärning. Har detta åtgärdats?
    Så var det inte direkt. Men de har gjort en omorganisation i företaget för att få effektivare rutiner vilket de lyckats med då just nu är der 2 veckors lev tid förutsatt att kunden som beställer inte har obetalda fakturor lr liknande.
  • jean1
    Stargirl skrev 2009-12-05 07:10:51 följande:
    Något skumt med butiken. Bugaboo har inte sena leveranser. Du kan maila till Bugaboo och fråga när din butik beställt din vagn. Om de har leveranser som väntar eller om de generellt har ngt som är restat. Då får du veta hur det ligger till. Jag skulle se mig om en annan butik. Det finns gott om butiker som har vagnar på lager. Kidzshop är en och Kopbarnvagn en annan (om det nu inte är en av dessa du beställt ifrån)
    Tack för tipset, jag ska maila Bugaboo definitivt. Nu är det ingen panik med vagnen då vi inte har bf förrän i januari men det är så sjukt irriterande att vagnen är 5 veckor sen och att vi får nya anledningar till det hela tiden. Hur lång tid ska man ge det liksom?

Vi har beställt vagnen från en "fysisk" butik på vår ort. Ska ta och nysta i detta i helgen, känner mig lite på krigsstigen nu !
  • linaenn
    jean1 skrev 2009-12-05 09:10:17 följande:
    Tack för tipset, jag ska maila Bugaboo definitivt. Nu är det ingen panik med vagnen då vi inte har bf förrän i januari men det är så sjukt irriterande att vagnen är 5 veckor sen och att vi får nya anledningar till det hela tiden. Hur lång tid ska man ge det liksom? Vi har beställt vagnen från en "fysisk" butik på vår ort. Ska ta och nysta i detta i helgen, känner mig lite på krigsstigen nu !
    Hej vännen! Förstår din irritation, måste säga att jag blir väldigt irriterad också. Har man beställt så pass tidigt som vi gjort så bara ska vagnen komma till det datum som man beställt till. Min är en vecka sen nu, och butiken har inte ringt mig för att förklara något ännu. Berätta vad Bugaboo svarar när du mailat dem.
  • jean1
    linaenn skrev 2009-12-05 09:35:46 följande:
    Hej vännen! Förstår din irritation, måste säga att jag blir väldigt irriterad också. Har man beställt så pass tidigt som vi gjort så bara ska vagnen komma till det datum som man beställt till. Min är en vecka sen nu, och butiken har inte ringt mig för att förklara något ännu. Berätta vad Bugaboo svarar när du mailat dem.
    Ja nåt känns mysko tycker jag. Har ingen lust att bara vara glad och trevlig längre , tycker vårt tålamod avrit långt hittills. Har mailat Bugaboo nu och hör givetvis av mig så fort jag får svar. Vi ska svänga förbi butiken sedan och fråga vad som händer och sker...
  • thj
    Asereht skrev 2009-12-05 14:19:57 följande:
    Någon mer än jag som gillade typsnittet i senaste kidzshopmailet?
    Det gjorde inte jag undra vad som är galet
  • Kajsan

Senaste Kidzshopmejlet! "handla för 500 och var med och tävla om en Bugaboo Bee!"
    Nu ska jag in och shoppa, nåt
    Jag vill ha en Bee! Jag behöööööver en Bee! ( Min 4.e då alltså )

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19