• bengke

fler än jag som bojkottar Hello Kitty?

Undrar jag.

Jag tycker nämligen Hello Kitty är en sanslöst dålig förebild för småtjejer så jag väljer helt bort detta motivet. (Om barnen själva väljer att köpa Hello Kitty-grejor tillåter jag det naturligtvis, men de är så små att jag själv styr rätt mycket över vad de har tillgång till för några val)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:54
    Hon gör ingenting förrutom att var söt. Hon pratar inte ens (har ingen mun). Inga figurer riktade till pojkar är så passiva som Hello Kitty. Jag ser Hello Kitty som superkomersialisering. Exempelvis Pippi Långstrump används ju för att sälja kläder, men där finns det ett komplettarande utbud av böcker och filmer. Hell Kitty är enbart ett kommersiellt märke, det finns tom kreditkort med Hello Kitty (och för några månader sedan hade alla HK-leksakerna I Happy Mealen kreditkort medfökjande). Osv.

• Svar på tråden fler än jag som bojkottar Hello Kitty?
  • korven72

Åsa A skrev 2009-09-06 13:12:56 följande:

Eftersom Hello Kitty typ bara finns på rosa kläder och jag bojkottar rosa kläder så ja, jag bojkottar hello kitty.
    Inte sant. Min hink är turkos och kitty har på sig blåa kläder =)
  • amalie79

TS , hur ställer du dig till Barbie? Tycker inte att hon är en bra förebild, men Kitty har jag faktiskt inte tänkt på. Hon är så himla söt och ett så tacksamt kak och tårtmotiv : ) har henne hängande i bilen, bara för att jag blir så glad av henne : )

• Airlee

Om jag hade barn skulle jag nog inte bojkotta Hello Kitty men de där vidriga Bratz som ser ut som strippor skulle jag ha problem med...

• tre guldklimpar

Nope!

Jag bara ÄLSKAR att köpa Hello Kitty prylar till lilltjejen. Tycker kläderna är fantastiskt söta. För övrigt är det jättesnyggt med rosa kläder.

• madeleinesophie

jag ÄLSKAR helo kitty!=) Sen när min 2 månaders ligger på skötbordet så har jag en liten bild av henne brevid,hon blir superglad när hon ser henne!=) sen har dom såå fruktansvärt söta kläder, inte så där tråkiga!=)
    håller med om dom där bratzdockorna:S

• Mamma 0406

Nej det gör jag inte, jag gillar de kläderna, och dottern med.

Däremot vägrar jag köpa Spiderman-kläder och sånt till sonen, men mest för att jag tycker de är fula, och han vet ju ändå inte ens vem det är så...

• elinville

Jag älskar också hello kitty kläderna, jag gillar när man kan kombinera tufft och sött. min dotter har en skit tuff hello kitty tröja i helsvart med hellokitty med nitar. Sånt gillar jag

Maja 0707, Bebis 1002
  • elinville

alltså hellokitty-figuren är gjord i nitar på en svart tröja

Maja 0707, Bebis 1002
  • Senap

Nej, jag bojkottar inte Hello Kitty.

Och vaddå att Hello Kitty finns t.o.m. som kreditkort? De finns som kontorsmaterial, musikspelare och allt möjligt. Det är en japansk figur och japaner har en för oss västerlänningar väldigt barnslig smak. Hello Kitty-saker är en fullt normal sak att ha för vuxna i Japan. De har Hello Kitty precis som vi har Gant eller vilket märke som helst.
    Låter mest som du bojkottar det pga en kulturkrock. {#lang_emotions_undecided}

My sugar is raw
  • BabyJia

Har heller ingen koll på va Hello Kitty står för, tycker hon e söt bara. Tycker kläderna e väldigt söta oxå, så jag kommer allt köpa såna kläder till dottern.
    Köper mest på tradera nu när hon e så liten, finns ju hur mycket fint som helst till bebisar. Tycker de e toppen att kunna fynda kläder me atnke på att dem växer så fort i början. Iallafall så märker man hur populärt de ändå e me just Hello Kitty kläder. Har hittills inte lyckats å vinna nåt plagg me henne på, för de e så många som bjuder hela tiden=)

Svar på tråden fler än jag som bojkottar Hello Kitty?