• bengke

fler än jag som bojkottar Hello Kitty?

Undrar jag.

Jag tycker nämligen Hello Kitty är en sanslöst dålig förebild för småtjejer så jag väljer helt bort detta motivet. (Om barnen själva väljer att köpa Hello Kitty-grejor tillåter jag det naturligtvis, men de är så små att jag själv styr rätt mycket över vad de har tillgång till för några val)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:54
    Hon gör ingenting förrutom att var söt. Hon pratar inte ens (har ingen mun). Inga figurer riktade till pojkar är så passiva som Hello Kitty. Jag ser Hello Kitty som superkomersialisering. Exempelvis Pippi Långstrump används ju för att sälja kläder, men där finns det ett komplettarande utbud av böcker och filmer. Hell Kitty är enbart ett kommersiellt märke, det finns tom kreditkort med Hello Kitty (och för några månader sedan hade alla HK-leksakerna I Happy Mealen kreditkort medfökjande). Osv.

• Svar på tråden fler än jag som bojkottar Hello Kitty?
  • Morbid Mistress

Nej men vi diskuterar just detta med nästan 5årinbgen som älskar HK nu. Vad gör eg HK som är bra? Spindelmannen fångar ju bovar med HK gör ju ingenting. Förhoppningsvis kanske våra diskussioner nu hjälper i framtiden

• Morbid Mistress
    Themis skrev 2009-09-06 17:59:07 följande:
    Håll käften, var söt och shoppa (kreditkortet). Är det inte det alla tjejer måste indoktrineras med om vi ska förbli maktlösa våp? Burn Kitty burn! Kanske inte helseriöst men jag förstår utan problem vad TS menar.
    Ja i somras tänkte de ju ordna kurs i shopping för småtjejer i Täby...
  • basio

Jag köper inte Hello Kitty eftersom jag tycker att hon är fruktansvärt ful och så finns hon ju överallt!! Jag kan även tillägga att jag inte köper Spiderman kläder heller och undviker gärna Bamse och andra serie/tvfigurer på barnens kläder.

• Reglementet

Kreditkortet är ju då inte för barn.

• helena gbg

jag älskar hello kitty!

är högutbildad, framgångsrik inom mitt område...men privat kryper jag gärna upp i soffan i min rosa plyschdress o hello-kitty sockar! Vet inte hur det gör mig till nåt menlöst våp?

• TigerLily

Morbid Mistress skrev 2009-09-06 18:36:21 följande:

Ja i somras tänkte de ju ordna kurs i shopping för småtjejer i Täby...
    wtf?? e de sant???? Vilka tänkte ordna det?
  • TigerLily

Morbid Mistress skrev 2009-09-06 18:58:37 följande:

Täby kommun. man skulle lära sig att shoppa och dricka latte. www.aftonbladet.se/wendela/article5143232.ab
    hahaha sjukt ju! Men tydligen så var beskrivningen inte korrekt med "kursens" innehåll... men endå.. tragiskt tycker jag. Att man har KURS i sånt! Som om det är en merit att kunna lixom...
  • Gaytjej

TS, gör som min kollega: Han har tryckt ett eget linne med den vanliga bilden och texten (i det vanliga typsnittet) Hello Shitty på :)

Svar på tråden fler än jag som bojkottar Hello Kitty?