Du måste logga in för att svara i en tråd.

• bengke

fler än jag som bojkottar Hello Kitty?

Undrar jag.

Jag tycker nämligen Hello Kitty är en sanslöst dålig förebild för småtjejer så jag väljer helt bort detta motivet. (Om barnen själva väljer att köpa Hello Kitty-grejor tillåter jag det naturligtvis, men de är så små att jag själv styr rätt mycket över vad de har tillgång till för några val)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:54
    Hon gör ingenting förrutom att var söt. Hon pratar inte ens (har ingen mun). Inga figurer riktade till pojkar är så passiva som Hello Kitty. Jag ser Hello Kitty som superkomersialisering. Exempelvis Pippi Långstrump används ju för att sälja kläder, men där finns det ett komplettarande utbud av böcker och filmer. Hell Kitty är enbart ett kommersiellt märke, det finns tom kreditkort med Hello Kitty (och för några månader sedan hade alla HK-leksakerna I Happy Mealen kreditkort medfökjande). Osv.

• Svar på tråden fler än jag som bojkottar Hello Kitty?
  • elinville

PÅ vilket sätt är hello kitty en dålig förebild? Är det nåt jag missat?

Maja 0707, Bebis 1002
  • SaramedM

är hon värre än andra motiv?

• Squirrel Nutkin

Varför tycker du det är en dålig förebild? Jag har ingen koll alls på vad Hello Kitty står för.

BIM 16/8 - ingen mens, inget plus.
  • lövet2

Nej, här bojkottas det inte. Det finns mycket värre saker än Hello Kitty att bojkotta i så fall ...

What ever happens it´s over!
  • Trailer T

Nej varför skulle man bojkotta Hello Kitty?

• korven72

Tittar upp från datorn och kollar på bordet... där står en Hello kitty hink...

Det där med munnen har jag aldrig tänkt på. Men sant.

Vad hon gör? I de situationer jag kan komma på så leker hon.

Varför har vi Hello Kitty prylar?
    För att vi och dottern blir glada av Kitty =). Känns som en rätt ok motiviering.

• Elsans

Eftersom Hello Kitty typ bara finns på rosa kläder och jag bojkottar rosa kläder så ja, jag bojkottar hello kitty.

• Cissela

För mej står inte Hello Kitty för något speciellt. Söta gulliga kläder men även tuffa och coola och definitivt inte bara rosa... Min lilltjej tycker om Hello Kitty och önskar sej kläder och saker med henne, och varför inte? Kan inte se henne som någon dålig förebild plus att jag ser det som vilket märke som helst (även om det nu inte är just ett märke). Och mkt hellre gulliga figurer är barman och liknande som till viss del står för våld...

Svar på tråden fler än jag som bojkottar Hello Kitty?