• bengke

fler än jag som bojkottar Hello Kitty?

Undrar jag.

Jag tycker nämligen Hello Kitty är en sanslöst dålig förebild för småtjejer så jag väljer helt bort detta motivet. (Om barnen själva väljer att köpa Hello Kitty-grejor tillåter jag det naturligtvis, men de är så små att jag själv styr rätt mycket över vad de har tillgång till för några val)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:54
    Hon gör ingenting förrutom att var söt. Hon pratar inte ens (har ingen mun). Inga figurer riktade till pojkar är så passiva som Hello Kitty. Jag ser Hello Kitty som superkomersialisering. Exempelvis Pippi Långstrump används ju för att sälja kläder, men där finns det ett komplettarande utbud av böcker och filmer. Hell Kitty är enbart ett kommersiellt märke, det finns tom kreditkort med Hello Kitty (och för några månader sedan hade alla HK-leksakerna I Happy Mealen kreditkort medfökjande). Osv.

• Svar på tråden fler än jag som bojkottar Hello Kitty?
  • nallemaja
    Themis skrev 2009-09-06 17:59:07 följande:
    Håll käften, var söt och shoppa (kreditkortet).Är det inte det alla tjejer måste indoktrineras med om vi ska förbli maktlösa våp?Burn Kitty burn! Kanske inte helseriöst men jag förstår utan problem vad TS menar.
    Är vi tjejer maktlösa våp ...?
  • TigerLily
    hannaliza skrev 2009-09-06 17:56:39 följande:
    Har inte ens tänkt på det... sonen har precis valt ett par nya gummistövlar åt sig i svart/silver/rosa med Hello Kitty på så - nej.
    vart har du hittat dem? Vill ha till min yngsta son!
  • TigerLily

svar på TS, nej, bojkottar inte Kitty

• Pshevil

Hellre Hello Kitty än Disney!

• Erkegris

urs, jag tål inte hello kitty, men det har inget med själva utseendet eller vad det eventuellt skulle symbolisera att göra, jag stör mig bara på att det där jävla(ursäkta) märket är överallt på allting. Ungefär som jag inte heller gillar Byggare bob, bratz-dockor och all annan skit som är på varenda pryl i varenda barnaffär. Hello kitty stör jag mig nog lite extra på enbart för att den inte ens har en snygg design och tom säljs till vuxna.

Men folk får väl köpa vad dom vill, hoppas bara min unge inte blir kh-besatt.

• nallemaja
    Themis skrev 2009-09-06 18:06:25 följande:
    nallemaja: Jag tycker att alldeles för många är det ja.
    Jaha okej.
    Jag är det inte, så då fortsätter jag köpa Hello Kitty eftersom min flicka gillar katter
    och inte har nån aning om ev symbolik.....
  • Reglementet

Som sagt, kulturkrock handlar det enbart om.

• hannaliza
    TigerLily skrev 2009-09-06 18:04:32 följande:
    vart har du hittat dem? Vill ha till min yngsta son!
    Jag tror att det var Din sko... Jättefina med bra och silverglittrig reflex bak. Han har invigt dom genom att hoppa i vattenpölar idag
  • Trileia

Nej. Men jag bojkottar Bamse.

Svar på tråden fler än jag som bojkottar Hello Kitty?