• bengke

fler än jag som bojkottar Hello Kitty?

Undrar jag.

Jag tycker nämligen Hello Kitty är en sanslöst dålig förebild för småtjejer så jag väljer helt bort detta motivet. (Om barnen själva väljer att köpa Hello Kitty-grejor tillåter jag det naturligtvis, men de är så små att jag själv styr rätt mycket över vad de har tillgång till för några val)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:54
    Hon gör ingenting förrutom att var söt. Hon pratar inte ens (har ingen mun). Inga figurer riktade till pojkar är så passiva som Hello Kitty. Jag ser Hello Kitty som superkomersialisering. Exempelvis Pippi Långstrump används ju för att sälja kläder, men där finns det ett komplettarande utbud av böcker och filmer. Hell Kitty är enbart ett kommersiellt märke, det finns tom kreditkort med Hello Kitty (och för några månader sedan hade alla HK-leksakerna I Happy Mealen kreditkort medfökjande). Osv.

• Svar på tråden fler än jag som bojkottar Hello Kitty?
  • Kålrabbin
    Bidosas skrev 2009-09-06 22:39:34 följande:
    katastrof! Upprörd blir jag sällan... men jag tycker att det är synd att man packar in barn i olika fack redan när... ja när de kommer från bb faktiskt! Känns så onödigt! Jag arbetar på en förskola där vi aktivt arbetar bort från de "könskontrollerande" lokalerna! Vi är i skogen så ofta som vi kan! Den enda könsneutrala miljön i världen! (säkert inte... men den som finns tillgänglig för mig & min barngrupp)
    Misstänkte att det var ett för starkt ord därav fnuttfnuttarna. =)

Skogen är bra (och av fler orsaker dessutom=).

Tänker inte skriva mer till dig i tråden skickar ett medelande ist så det inte blir alldeles OT här inne.
  • I have a kid

jag älskar hello kitty synd bara att tröjorna inte görs i större storlekar en 116, men jag nöjer mig med att köpa annat med hello kitty på.

dottern okorr 14 månader köper jag självklart hello kitty til det l är så gulligt, Men då hon blir större kanske 3-4 år om hon då inte gillar hello kitty så slutar jag köpa det.

villervalla,me&i Och polarn o pyret

löjligare märken får man leta efter. Dålig kvalite på kläder å super dyra
    å fula.

• madeleinesophie
    I have a kid skrev 2009-09-07 00:05:17 följande:
    jag älskar hello kitty synd bara att tröjorna inte görs i större storlekar en 116, men jag nöjer mig med att köpa annat med hello kitty på.dottern okorr 14 månader köper jag självklart hello kitty til det l är så gulligt, Men då hon blir större kanske 3-4 år om hon då inte gillar hello kitty så slutar jag köpa det. villervalla,me&i Och polarn o pyret löjligare märken får man leta efter. Dålig kvalite på kläder å super dyraå fula.
    jah bokottar pop, just för doms kläder är såååå fula och såå tråkiga:D =) men hello kitty älskar jag! Hon är såå söt,blir glad när man ser hon,likaså min dotter på 2 månader:D hon är ju bara en katt,fattar inte ens att hon skulle kunna vara en en dålig förebild! då är ju barbie sämre,som ser plastikopererad ut=)
  • Bobby77

Nej det gör jag inte, ser ingen anledning...........

• Liba

OMG, bojkotta Kitty för att hon är söt och inte har någon mun?!
    Låter min profilbild tala för sig själv ; )

Gå in på " www.plasticandplush.com/plasticandplush/" så kan ni hitta 100tals coola japanska "killfigurer" som är sjukt söta och inte heller har någon mun.

• lillvilda

nej jag bojkottar inte hello kitty min äldsta pojke på 2 år tycker mycket om hello kitty och har gjort sedan han var liten. jag tror det är nått med hennes ansikte och att det är så glada färger. Däremot är jag lite besviken över att det är så svårt att hitta vanliga kläder med henne på. Jag letade en tshirt med kitty på till min son men helst utan puffärm men det var svårt att hitta.

• Mummyfied

Nu är det inte så att jag tycker att varenda motiv på mitt barns tröja nödvändigtvis måste vara en förebild (såklart ingen dålig heller, men det är väl ganska självklart) Men jag bojkottar också Hello Kitty eftersom jag spyr på allt det där gulliga som figuren för med sig. Tycker inte ens figuren är särskilt söt. Pytte kropp med jätte huvud..nä tack.

• lillvilda

kitty har förresten visst mun i filmer å sånt. det är bara att den inte syns när hon inte pratar.

• Maline

Jag har sluppit Hello Kitty ända till äldste sonen kärade ner sig i ett par rosa hello kitty trosor på H&M. Nu äger hushållet ett par rosa hello kitty trosor.

Svar på tråden fler än jag som bojkottar Hello Kitty?