• Funderingar

Easywalker Duo

Jag letar syskonvagn och har insett att det är bra mycket svårare att hitta en syskonvagn än en singelvagn som jag trivs med. Nu vill jag veta vad ni tycker om vagnen. Vilka är för- och nackdelarna? Och hur är sittläget? Är det lika lutande som en UJ?

PS. Var har ni köpt er EW? Jag tycker inte att jag har stött på någon i butik, så jag måste helt enkelt leta i fel butiker. Jag bor relativt nära Stockholmsområdet.

• Svar på tråden Easywalker Duo
  • Funderingar

Gud vad mycket bra grejer som kommer upp! J det där med tygkvaliteten är jag också nyfiken på.

• Goffer

Jag tror att EW är en kanonvagn (förutom priset).
    Min kompis fick tvillingar i april och köpten en brun.
    När jag träffade henne i mitten av juli var sufletterna på liggdelarna redan väldigt solblekta, hon skulle ringa butiken men jag vet inte vad svaret blev.

• kålle och ada

Är också inne på en easy walker dou,väntar tvillingar,men passa acta graco bilbarnstol klick funktionen på den ,nån som vet?

• Goffer

kålle och ada skrev 2009-09-21 09:39:27 följande:

Är också inne på en easy walker dou,väntar tvillingar,men passa acta graco bilbarnstol klick funktionen på den ,nån som vet?
    Jag har tvillingar som är 7 månader och på våran tvillingvagn kan man inte ha babyskyddet. Vi köpte däremot 2 st Graco Mirage med fullt liggläge.
    Är vi båda som åker med bilen så tar vi båda vagnarna och är jag själv så blir det en vagn och bärsele till den ena.
    Men helst åker jag kommunalt och då tar jag självklart den stora vagnen.
  • daalton

Vi valde mellan EasyWalker Duo, Urban Jungle. Efter att ha jämfört dessa vagnar fram och tillbaka slutade det med att vi köpte EasyWalker och hitils är vi väldigt nöjda och vi är verkligen övertygade om att vi valde rätt. Vi köpte vagnen på www.jockesbarnprylar.se och fick vagnen direkt. Odenplans barnvagnar i Vasastan säljer de i Sthlms området.

Urban Jungle
    + Smal/Smidig för att vara syskonvagn
    + Vikten
    + Bra andra handsvärde
    - Blir väldigt lång hopfäld vilket blir ett problem i flera bilar
    - Ryggstödet lutar ganska mycket i uppfällt läge
    - Dyr

EasyWalker
    + Smal/Smidig för att vara syskonvagn
    + Vikten
    + Tar liten plats hopfäld
    + Fjädring
    - Inte så många butiker säljer märket
    - Vet inte hur andrahandsmarknaden är

• Stella81

Vilket bra pris det var på Odenplans Barnvagnar, 9999:- för vagnen + 1 liggdel, det billigaste jag sett hittills. Måste nog bli ett besök dit och kolla, hoppas på att det är -09:or som är till det priset och att de har vagnarna hemma.

• Ice82

Stella81: Ja de hade bara pris på vagnarna eller iaf. bättre än de andra Men jag såg att de är enbart bilder på de med en suflett. Kanske inte gäller -09?

• Funderingar

daalton:
    Tack för tipset om var jag kan titta på vagnen! Ja just det, de är ju fjädring också - vad bra! Du har ju skrivit minus på UJ:n för det liggande sittläget. Hur är det på Easywalkern? Är det bättre/mer upprätt läge?

• Chocolat 80

Hej!
    Detta var en bra tråd att läsa, jag håller på att kolla runt då vi behöver en syskonvagn nästa år...

Men jag måste fråga, är det ngn som har kollat på Teutonia Team S4?

• Annamamma 83

Chocolat 80 skrev 2009-09-22 15:32:26 följande:

Hej! Detta var en bra tråd att läsa, jag håller på att kolla runt då vi behöver en syskonvagn nästa år... Men jag måste fråga, är det ngn som har kollat på Teutonia Team S4?
    jag har en teutonia fun, enkelvagn, jag tror dom är rätt lika va?

smidig o bra, men stort minus för kass fjädring, eller typ ingen fjädring allas. Ja som går mkt i skog får hålla emot hela tiden om inte ungen ska få hjärnskakning!
Svar på tråden Easywalker Duo