• Funderingar

Easywalker Duo

Jag letar syskonvagn och har insett att det är bra mycket svårare att hitta en syskonvagn än en singelvagn som jag trivs med. Nu vill jag veta vad ni tycker om vagnen. Vilka är för- och nackdelarna? Och hur är sittläget? Är det lika lutande som en UJ?

PS. Var har ni köpt er EW? Jag tycker inte att jag har stött på någon i butik, så jag måste helt enkelt leta i fel butiker. Jag bor relativt nära Stockholmsområdet.

• Svar på tråden Easywalker Duo
  • Annamamma 83
    Stella81 skrev 2009-09-20 12:49:34 följande:
    Vad kostar den där, hittar inget på hemsidan? Säljer de bara den i sin butik? Har inte ens tänkt på det, men det kanske kommer -10:or snart...tänkte att 09:orna just kommit, hänger inte riktigt med i tiden Vi behöver den kring nyår så jag gissar på att det blir en -09 för oss.
    men va tusan, ja tittade på dom vagnarna häromdagen o nu är de puts väck????

de kosta runt 10 för en duo + liggdel, fri frakt. Det var inte över 10 i alla fall.

måste blivit nåt fel på sida, för ja var i kontakt med dom om -10 vagnarna o de sa aldrig nåt om att de skulle ta bort dom???

Vi fick vår son vid års skiftet o då fick vi ta en 07 a. Han var beräknad januari-08
  • Fru Darcy

Annamamma 83 skrev 2009-09-20 12:25:29 följande:

Pippilotta är billigast!!!!!!!!!!!!Jag är så nyfiken om vad för nyheter de blir på -10Jag har långt kvar till bf, så ja kikar bara runt efter vagn i smyg så länge =)Jag behöver ha min vagn lev i mars-10 så då borde ja väl kunna vänta på en -10????
    Pippilotta har stora ekonomiska problem just nu,vet flera som inte har fått sina varor trots betalning!
    Beställ INTE därifrån!
  • Annamamma 83

Fru Darcy skrev 2009-09-20 14:02:30 följande:

Annamamma 83 skrev 2009-09-20 12:25:29 följande: Pippilotta har stora ekonomiska problem just nu,vet flera som inte har fått sina varor trots betalning! Beställ INTE därifrån!
    OJ!

Tack så mkt

de krångla massa när ja beställde jackor en gång. De sa att de berodde på krångel med lagerstatus, så ja godtog den ursäkten o tänkte de var en engångs grej.
    Ren tur att ja inte var i behov av vagn riktigt än, annars hade ja kanske hunnit beställa innan ja sett detta!

tack tack
  • Ice82

Hej!

Är till 99% bestämt att vi ska köpa en Easywalker DUO tills nästa barn kommer i mars. Om det inte är så att det hinner dyka upp en mycket bättre och snyggare vagn Men de chanserna tror jag är rätt små.

Vi bor i Gävle och här finns det ingen affär som säljer Easywalker så vi åkte till Leklust i Uppsala och kolla på vagnen... den enda nackdel vi märkte då på vagnen var att den gnisslade och lät när man gick med den.

Är det någon som upplever det med denna vagn, alltså ni som har använt den ett tag? eller var det så på enbart detta demoex? vilket jag såklart hoppas. Man vill ju inte gå omkring med en ny fin vagn som gnisslar. För sitter det i konstruktionen är det ju svårt att smörja, då finns ju ljudet där oavsett hur man gör.

Passar även på att fråga om det är någon som hunnit använda babyskydds-funktionen? Har en Mutsy idag och det var så smidigt medans dottern var liten att använda den funktionen, bara att klicka i babyskyddet och så var det klart. Hoppas det är lika smidigt på Easywalkern... Leklust kunde absolut inte svara på detta (de visste inte ens om att denna funktion fanns på 09.orna???? pga att de inte sålde Maxi Cosis babyskydd!) Kan ju tycka att man borde vara lite mer påläst och iaf. kunna marknadsföra att man KAN göra på detta sätt om man vill! Hon tyckte bara att det lät krångligt när vi förklarade....
    Tycker det är pinsamt när man själv kan mer om vagnen är försäljaren. Men så är jag den som lusläser allt om sånna här saker innan jag bestämt mig till 100 %...

• Annamamma 83
    Ice82 skrev 2009-09-20 16:20:37 följande:
    Hej! Är till 99% bestämt att vi ska köpa en Easywalker DUO tills nästa barn kommer i mars. Om det inte är så att det hinner dyka upp en mycket bättre och snyggare vagn Men de chanserna tror jag är rätt små. Vi bor i Gävle och här finns det ingen affär som säljer Easywalker så vi åkte till Leklust i Uppsala och kolla på vagnen... den enda nackdel vi märkte då på vagnen var att den gnisslade och lät när man gick med den. Är det någon som upplever det med denna vagn, alltså ni som har använt den ett tag? eller var det så på enbart detta demoex? vilket jag såklart hoppas. Man vill ju inte gå omkring med en ny fin vagn som gnisslar. För sitter det i konstruktionen är det ju svårt att smörja, då finns ju ljudet där oavsett hur man gör. Passar även på att fråga om det är någon som hunnit använda babyskydds-funktionen? Har en Mutsy idag och det var så smidigt medans dottern var liten att använda den funktionen, bara att klicka i babyskyddet och så var det klart. Hoppas det är lika smidigt på Easywalkern... Leklust kunde absolut inte svara på detta (de visste inte ens om att denna funktion fanns på 09.orna???? pga att de inte sålde Maxi Cosis babyskydd!) Kan ju tycka att man borde vara lite mer påläst och iaf. kunna marknadsföra att man KAN göra på detta sätt om man vill! Hon tyckte bara att det lät krångligt när vi förklarade.... Tycker det är pinsamt när man själv kan mer om vagnen är försäljaren. Men så är jag den som lusläser allt om sånna här saker innan jag bestämt mig till 100 %...
    Om du nu ska köpa den så köp den absolut i en annan butik då. Finns ju inget värre än personal som inte vet vad de är de säljer!
    Man vill ju gärna att de kan lite om vagnen om de nu är nåt man vill ringa o kolla efter man köpt den!
  • Stella81

Vad bra med info om Pippilotta, har hört samma sak om Barnens Gruva att de har leveransproblem. Ska köpa på Familjetorget, har hört bra om dem + att jag vill kunna åka till en riktig butik om det skulle vara nån reklamation, det har jag saknat med min Bugaboo som vi beställde från Holland.

Ice82 - Det verkar ju jättekonstigt att den ska gnissla, det gjorde i alla fall inte den som jag provkörde och ingen vagn ska ju gnissla så det måste ha varit fel på den.

Vi fick inte heller demat babyskyddsfunktionen eftersom de inte heller sålde MaxiCosi, det enda hon sa var att det inte var lika enkelt att "bara klicka i" som jag var van vid på Bugaboon, men det säger ju inte så mycket... Ska köpa adaptrar i alla fall och hoppas på det bästa.

Så - nu till det svåraste - färgen Är inne på svart eller brun, kan inte bestämma Har en brun bugaboo och trivs jättebra med den...men kanske dags att förnya sig?

• Ice82

Annamamma 83: Nej där tänker jag definitivt inte köpa vagnen. Jag blir tokig på sånt där... inte så schysst mot Easywalker heller att inte marknadsföra den på bästa sätt, sedan kändes den butiken väldigt b eller vad jag ska säga, haha. Passade inte in med en så modern vagn som Easywalker där. Kändes lite som att de inte ville sälja några Easywalker alls.

Men nu till frågan, vart ska man köpa vagnen? Barnens Gruva är ju närmast oss, vi bor ca 4 mil från Ockelbo men efter ALLT jag har hört om dem så blir det inte där heller vilket ju är synd.

Vad finns det då för fysiska affärer kvar? Vill ju kunna åka dit eller iaf. ha en bra telefonkontakt om något skulle bli fel på vagnen.

Stella81: Då var det nog bara det demot som inte var som det skulle.
    Ja så lätt har det varit på mutsyn också, att bara klicka i babyskyddet. Du måste skriva sen när du köpt adaptrarna hur det fungerar i praktiken

Både brunt och svart är snyggt tycker jag, men jag har nog bestämt mig för en svart vagn...

hur gör man förresten med skötväska till syskonvagnar? Finns det de som har axelremmar som är längre så att de kan hängas över handtaget på vagnen?

• Stella81

Ice82 - Jag ska ha kvar min Skiphop Duo, där behöver man inte använda axelremmen utan det finns två korta band på varje sida som man kan spänna fast runt och då spelar det ingen roll hur brett handtaget är. Annars finns det ju tex Skiphop för syskonvagnar. Vet bara en fysisk butik här i Stockholm som har vagnen hemma och det är Familjetorget i Orminge, där var det jättebra service, men det kanske är för långt att åka för er.

Blir nog en svart för oss också...men jag är lite rädd att den ska bli solblekt, känns som att svart lättare blir det? Någon som vet något om tygkvaliteten?

• Ice82

Stella81: Fint namn du har ( är det du som heter Stella?) Våran dotter heter Stella

Jag har en JuJuBe skötväska och de har också sånna där korta band man kan sätta fast, de kanske också fungerar då? Så slipper man köpa en ny skötväska. Älskar skötväskan vi har nu!

Jag har inte hört något hur tyget är... hoppas att det inte bleks alltför lätt!

Svar på tråden Easywalker Duo