• Funderingar

Easywalker Duo

Jag letar syskonvagn och har insett att det är bra mycket svårare att hitta en syskonvagn än en singelvagn som jag trivs med. Nu vill jag veta vad ni tycker om vagnen. Vilka är för- och nackdelarna? Och hur är sittläget? Är det lika lutande som en UJ?

PS. Var har ni köpt er EW? Jag tycker inte att jag har stött på någon i butik, så jag måste helt enkelt leta i fel butiker. Jag bor relativt nära Stockholmsområdet.

• Svar på tråden Easywalker Duo
  • Cacan

jag är nöjde med våran. har använt den i 3 veckor nu!
    Men det jag funderar över är hur mkt man kan belasta handtaget med.... dvs. om ni tror att man kan med hjälp av handtaget ta sig upp över en trottoarkant, om det pallar trycket/belastningen som blir då??? jag tycker att det känns lite skört...

• Calles matte
    Cacan skrev 2009-11-17 22:14:39 följande:
    jag är nöjde med våran. har använt den i 3 veckor nu! Men det jag funderar över är hur mkt man kan belasta handtaget med.... dvs. om ni tror att man kan med hjälp av handtaget ta sig upp över en trottoarkant, om det pallar trycket/belastningen som blir då??? jag tycker att det känns lite skört...
    Har haft vår DuoWalker i snart ett år nu och använt den så gott som dagligen. Har utsatt mitt handtag för oräkneliga trottoarkanter (och trappor...) och det håller än så länge. Kan hålla med om att det känns som att det sviktar lite men som sagt så verkar det klara påfrestningarna utan några som helst bekymmer.
  • Calles matte
    magen84 skrev 2009-10-11 14:31:14 följande:
    är det en vagn som man lätt tar sig fram i skogen med? alltså på en skogsväg o så?
    Jag har kört våran en del på motionsspåret vi har i närheten och där är det bitvis både lerigt och ojämnt. Upplever inte att det har varit några större problem att ta sig fram.
  • Calles matte

Ett tips till er som funderar över bäddning av liggdelen. Jag sydde en egen åkpåse av fleece och teddytyg som passade precis i liggdelen. Billigt, relativt enkelt och funkade jätttebra i och med att den inte tog en massa onödig plats.

• seacucumber

Calles matte skrev 2009-11-22 22:50:22 följande:

Ett tips till er som funderar över bäddning av liggdelen. Jag sydde en egen åkpåse av fleece och teddytyg som passade precis i liggdelen. Billigt, relativt enkelt och funkade jätttebra i och med att den inte tog en massa onödig plats.
    jag köpte en OTH åkpåse som passar även den perfekt i liggdelen
  • Saltstänk

Nu har vi invigt vår EW! Jättenöjda! Dels en vända med vagn och bilbarnstolarna, som jag kan lova väckte uppmärksamhet. Alla vi mötte var tvugna att kommentera vagnen, ingen brydde sig om tvillingarna . Vi har även varit å en promenad, dock kort sådan, med liggdelarna. Fungerade utmärkt, även på lite lättare terräng.

• Funderingar

Kul att höra Saltstänk! Så då levde den upp till era förväntningar alltså?

• Stella81
    Saltstänk skrev 2009-11-23 10:23:29 följande:
    Nu har vi invigt vår EW! Jättenöjda! Dels en vända med vagn och bilbarnstolarna, som jag kan lova väckte uppmärksamhet. Alla vi mötte var tvugna att kommentera vagnen, ingen brydde sig om tvillingarna . Vi har även varit å en promenad, dock kort sådan, med liggdelarna. Fungerade utmärkt, även på lite lättare terräng.
    Så kul att höra! Nu är det bara några veckor tills jag förhoppningsvis får inviga våran, har inte hämtat ut den än. Funderar på en Wallaboo åkpåse till liggdelen, tyckte den såg så mysig ut: www.mammashop.se/babyartiklar/akpasar/akpase-newborn-wallaboo-svart.html
  • Annamamma 83

Finns de på något sätt man kan fräscha upp en suflett som blivit lite solblekt? Kan man färga såna tyg, alltså, färga svart svart?
    Ja, ni fattar...
    Har idag hittat en beg, men ena sufletten är lite blekt.
    Vet inte hur jag ska göra????

• Stella81

Finns ju sån "back to black" för kläder, kanske kan det funka?

• Annamamma 83
    Stella81 skrev 2009-11-26 19:37:35 följande:
    Finns ju sån "back to black" för kläder, kanske kan det funka?
    Ja, de kanske skulle gå, de borde ju inte göra de sämre e i alla fall. tror de är något o räkna med om man köper beg. Oftast har man en liggdel till i ca ett halvår o är de då sommar, så hinner ju en suflett blekas innan man ens hunnit använda den andra...
  • Stella81

Igår hämtade vi ut vår vagn, så fin den var Ska bli kul att provköra den om några veckor, och när vi har pumpat hjulen. Tycker att de borde kunna skicka med ett sånt där munstycke som passar till cykelpumpar.... Men får kolla på Claes Ohlson efter den där pumpen som passade.

Blivande storebror är väldigt förtjust i liggdelen så nu agerar den koja här på golvet

Är det förresten någon som vet vad den stora grå tygpåsen som ser ut som ett örngott är till för?

• Annamamma 83
    Stella81 skrev 2009-12-06 11:59:39 följande:
    Igår hämtade vi ut vår vagn, så fin den var Ska bli kul att provköra den om några veckor, och när vi har pumpat hjulen. Tycker att de borde kunna skicka med ett sånt där munstycke som passar till cykelpumpar.... Men får kolla på Claes Ohlson efter den där pumpen som passade. Blivande storebror är väldigt förtjust i liggdelen så nu agerar den koja här på golvet Är det förresten någon som vet vad den stora grå tygpåsen som ser ut som ett örngott är till för?
    Vilken färg beställde du?
    Jag kollar som sjutton på blocket varje dag. tyvärr kommer det inte ut många här runtomkring =(
    Men har ju inte bf förän april, så jag får väl hålla ut lite.
    Jag vill helst ha en armygrön eller brun och då blir det ännu svårare på beg fronten.
  • Stella81

Vi köpte vår på Babyland. Såg att de hade kampanj på enkelvagnarna i armt och brun, tror inte det gällde duo också men du kan ju kolla.

• Annamamma 83
    Stella81 skrev 2009-12-06 13:38:20 följande:
    Vi köpte vår på Babyland. Såg att de hade kampanj på enkelvagnarna i armt och brun, tror inte det gällde duo också men du kan ju kolla.
    Ok, tack för tipset.
    Så tråkigt att vi inte har babyland nära oss, endast babyproffsen. ska kika på nätet.
  • seacucumber
    Stella81 skrev 2009-12-06 11:59:39 följande:
    Igår hämtade vi ut vår vagn, så fin den var Ska bli kul att provköra den om några veckor, och när vi har pumpat hjulen. Tycker att de borde kunna skicka med ett sånt där munstycke som passar till cykelpumpar.... Men får kolla på Claes Ohlson efter den där pumpen som passade. Blivande storebror är väldigt förtjust i liggdelen så nu agerar den koja här på golvet Är det förresten någon som vet vad den stora grå tygpåsen som ser ut som ett örngott är till för?
    haha undrar också vad det gråa "örngottet" är..
  • Stella81
    seacucumber skrev 2009-12-06 18:22:22 följande:
    haha undrar också vad det gråa "örngottet" är..
    Kan det vara ett förvaringsskydd för liggdelen? Har iofs inte kollat om den får plats där men det är det enda jag kan komma på...
  • Funderingar

Vad det är kul att läsa om era upplevelser av vagnarna i verkligheten . Men jag är en svikare. Var såå inställd på en snygg Easywalker Duo, men i sista stund ändrade jag mig pga av omöjligheten att ha barnen mot mig... Så nu blev det en Teutonia Team Alu S4 från Tyskland. Halva priset är ju en bonus, men Easywalkern är ju en helt annan vagn... Jaja, jag får väl sörja ett tag och sedan gå vidare .

Svar på tråden Easywalker Duo