• Funderingar

Easywalker Duo

Jag letar syskonvagn och har insett att det är bra mycket svårare att hitta en syskonvagn än en singelvagn som jag trivs med. Nu vill jag veta vad ni tycker om vagnen. Vilka är för- och nackdelarna? Och hur är sittläget? Är det lika lutande som en UJ?

PS. Var har ni köpt er EW? Jag tycker inte att jag har stött på någon i butik, så jag måste helt enkelt leta i fel butiker. Jag bor relativt nära Stockholmsområdet.

• Svar på tråden Easywalker Duo
  • Funderingar

Är det förresten någon som sett vagnen i rött i verkligheten?

• Saltstänk
    Funderingar skrev 2009-10-01 15:35:11 följande:
    Är det förresten någon som sett vagnen i rött i verkligheten?
    Jag har inte sett den röda på riktigt, men på bilden ser den jättefin ut!
  • Funderingar

Vi hade en röd Brio tidigare, men den blev jätteblekt och ful efter några månader... jag är bara lite orolig att det ska bli så med ännu en röd vagn... Och sedan tycker jag att det är snyggare med en riktigt djup röd... tror du den är det? Ska kika närmre på bilderna .

• Saltstänk

Jag tror nog inte att den är mörkt röd, men den ser ju att vara "ordentligt" röd (inte ljus: hoppas du förstår hur jag menar - inser att det låter lite förvirrat ). Det där med solblekthet är svårt! Jag såg att ni diskuterat det tidigare i tråden, men jag måste erkänna att jag inte ens funderat över det. Har ingen aning om hur "känslig" EW´s vagnar är. Var mest orolig över att vår vagn lätt skall se skitig ut eftersom den är så ljus, men med alla skydd som finns så är jag inte så orolig längre. Och de är ju tvättbara!

• Funderingar

Tack för svaret Saltstänk! Hihi, ja det är lite svårt att försöka förklara om färgernas styrka osv. Vilken färg har ni valt? Vad är det för skydd du tänker på?

• Saltstänk

Vi har valt turkos (aqua)! Jag ville egentligen ha en mörkblå, men maken proppsade på en "glad" färg! Han tyckte att det var lite tråkigt med alla svarta och mörkblå vagnar, medans jag tyckte det var praktiskt eftersom man inte ser om de blir smutsiga på samma sätt. Nu är jag glad att jag gav med mig, för färgen är jättefin! Det finns ett ordentligt plastskydd/regnskydd som kan dras över och som täcker hela liggdelen (jag har inte så mycket koll på skydden till sittdelarna än eftersom vi inte kommer använda dem för än tidigast nästa höst). Jag har tänkt att regnskyddet kan användas även slaskiga dagar för att förhindra att det skvätter på vagnen.

• Funderingar

Ja, då förstår jag, jag tänkte att jag kanske hade missat något solskydd av ngt slag. Jamen den färgen är ju snygg! Kul att ha en lite annorlunda färg. Tyvärr är vi rätt tråkiga så det blir nog en svart eller armygrön... och antagligen blir det svart för att vi är t.o.m. så tråkiga att vi tänker på andrahandsvärdet och tror att svart är mer gångbart... Men en ljus färg kanske ser snyggare ut efter en sommar i solsken, svart blir ju alltid lite blekt tycker jag.

• asap

Vi har en svart vagn med orange liggdel, snyggt! Köpt på Nallens i Uppsala. Visst är ryggstöden lite lutande, men inte så att det stör våra barn iaf. Stort + är att ryggstöden är längre än på många andra syskonvagnar, varför stora tjejen slapp sitta med sufletten i huvudet!

• Saltstänk

AssaP: Svart och orange - det låter jättefint!

• Funderingar

AssarP:

Ja det är just det med ryggstödet och suffletten som fått mig att fastna för den (bl.a.).

Svar på tråden Easywalker Duo