• Funderingar

Easywalker Duo

Jag letar syskonvagn och har insett att det är bra mycket svårare att hitta en syskonvagn än en singelvagn som jag trivs med. Nu vill jag veta vad ni tycker om vagnen. Vilka är för- och nackdelarna? Och hur är sittläget? Är det lika lutande som en UJ?

PS. Var har ni köpt er EW? Jag tycker inte att jag har stött på någon i butik, så jag måste helt enkelt leta i fel butiker. Jag bor relativt nära Stockholmsområdet.

• Svar på tråden Easywalker Duo
  • seacucumber

ååh, vilken bra tråd!

bestämmde mig (nästan) igår för att köpa en EW istället för en UJ. Fast nu känner jag mig mer säker efter att ha läst här

Babyland har precis börjat sälja EW istället för UJ.

• Funderingar

Jaha, vad bra! Hur nyligen då, för vi var på Babyland för några veckor sedan, och då hade de inte EW... Men de kanske börjar i vissa butiker?

• seacucumber
    Funderingar skrev 2009-10-06 10:12:34 följande:
    Jaha, vad bra! Hur nyligen då, för vi var på Babyland för några veckor sedan, och då hade de inte EW... Men de kanske börjar i vissa butiker?
    vet inte exakt hur nyligen men i barkaby hade dem en uppställd iaf och den finns på deras hemsida så de borde ju ha den i alla butiker nu.. kan ju alltid ringa å fråga i den butiken ni var i om de fått in den
  • Funderingar

Det ska jag göra! Min man har nämligen inte känt och klämt på den än, och det hade ju varit smidigt om Babyland hade dem inne.

• Stella81

Bra tips om Babyland, kul att de också börjat sälja den.

• JBack

De hade vagnen inne på Babyland Barkaby men jag måste säga att jag blev klart besviken på vagnen.

Visst den känns gedigen men den var jäkla krånglig att fälla ihop och jag upplevde den som mycket större även tex BJ City elite sport i hopfällt läge. Dessutom var det onödigt svårt att låsa främre hjulen i rakt läge.

Sedan kan jag aldrig sluta att förundras över servicenivån på Babyland, trots att jag nästan var ensam i butiken gick det knappt att få hjälp.

Jäkla synd att BJ inte har några hårdliftar till sin City elite sport double. Hade varit ett givet köp.

• Stella81
    JBack skrev 2009-10-07 12:07:22 följande:
    De hade vagnen inne på Babyland Barkaby men jag måste säga att jag blev klart besviken på vagnen.Visst den känns gedigen men den var jäkla krånglig att fälla ihop och jag upplevde den som mycket större även tex BJ City elite sport i hopfällt läge. Dessutom var det onödigt svårt att låsa främre hjulen i rakt läge.Sedan kan jag aldrig sluta att förundras över servicenivån på Babyland, trots att jag nästan var ensam i butiken gick det knappt att få hjälp.Jäkla synd att BJ inte har några hårdliftar till sin City elite sport double. Hade varit ett givet köp.
    Ja, det har du rätt i - servicen där brukar inte vara nåt vidare...känns bättre att stödja de som har bättre service. Jag tycker tvärtom att vagnen var lätt att fälla ihop men det var kanske för att jag jämförde med UJ och tyckte den var svårare. Håller med om City Elite, det verkar som en jättebra vagn.
  • JBack

För er som inte har bråttom kan jag tipsa om att hårdlift kommer till BJ City Elite sport double under 2010.

• Stella81

Är det förresten någon som har EW:s åkpåse eller sett dem live? Tycker de ser så korta ut på bilderna... Är lite inne på Simple Worlds åkpåsar istället men det är ju alltid kul att kunna matcha i samma färg Undrar också om det verkligen funkar att lägga åkpåseunderdelen i den lilla liggdelen, visst måste den sticka upp runtom?

• Funderingar

Det där med åkpåse i liggdelen har som sagt även jag funderat på. Och jag tror jag kommer strunta i åkpåse... barnet beräknas komma i februari och då kan jag nog få till det med fårskinnsfäll, overall och filt/täcke. Hur tänker ni?

Svar på tråden Easywalker Duo