• Funderingar

Easywalker Duo

Jag letar syskonvagn och har insett att det är bra mycket svårare att hitta en syskonvagn än en singelvagn som jag trivs med. Nu vill jag veta vad ni tycker om vagnen. Vilka är för- och nackdelarna? Och hur är sittläget? Är det lika lutande som en UJ?

PS. Var har ni köpt er EW? Jag tycker inte att jag har stött på någon i butik, så jag måste helt enkelt leta i fel butiker. Jag bor relativt nära Stockholmsområdet.

• Svar på tråden Easywalker Duo
  • Annamamma 83

Är också på jakt efter en easy walker, men har inte heller sett dom i verklighet någon gång.

Jag har fastnat för ew hellre än uj just för de finns 2 sufletter, annars är dom nog relativt lika tror jag.

• Funderingar

Ja det är precis det som jag också fastnade för .

• Stella81

Easy Walker finns hos butiken Familjetorget i Orminge utanför Sthlm, det är den enda som har den hemma tror jag för jag har också letat. www.familjetorget.se Där finns UJ också så där kan man jämföra bredvid varandra. Tyvärr är sittläget inte helt upprätt, vet inte om det är mer upprätt än UJ.

Jag tycker att fördelarna är (jämfört med UJ):

+ lättare att få på/av liggdel
    + 1 kg lättare
    + blir smidigare ihopfälld. UJ blir jättelång och platt, EW blir kort och högre men betydligt smidigare att lyfta ihopfälld tyckte jag.
    + två sufletter
    + lite större liggdel (och mer rejäl).

Det enda minuset jag kan komma på är att den är 1 cm bredare än UJ... Annars tyckte jag mycket mer om EW när jag testade i butiken. Ska beställa en snart.

• Stella81

Jo, och en stor fördel är att man kan fästa babyskydd med adaptrar på EW men inte på UJ, men det beror ju på om man använder det eller inte, vi gjorde det jättemycket med första och vill ha den möjligheten nu också.

• sofieann

Jag fick min Easywalker i måndags och är supernöjd! Den är väldigt lättkörd, lätt att sätta dit liggdelen och många småfack att lägga nappar och sånt i

MEN! Jag hade väldiga problem med leveransen av min vagn. Jag är inte säker på om det var butiken jag beställde den ifrån eller fabriken som krånglade, men min vagn var mer än 2 månader försenad, så kolla upp det innan ni beställer!

• Funderingar

Oj vilka bra svar! Tack för tipset om var jag kan hitta den i butik också Stella81, dit ska vi åka! Vet ni vad skillnaderna är mellan årsmodellerna? Sufletten ser väl annorlunda ut på -08 och -09 t.ex.? Finns det fler skillnader, om man ska kika lite på begagnatmarknaden också menar jag.

• rosita333

Vilken fin vagn!? är det någon som vet priset, både på enkel och dubbel??:)

• Stella81
    Funderingar skrev 2009-09-20 09:46:26 följande:
    Oj vilka bra svar! Tack för tipset om var jag kan hitta den i butik också Stella81, dit ska vi åka! Vet ni vad skillnaderna är mellan årsmodellerna? Sufletten ser väl annorlunda ut på -08 och -09 t.ex.? Finns det fler skillnader, om man ska kika lite på begagnatmarknaden också menar jag.
    Såhär står det på Familjetorgets hemsida om nyheterna på 09:orna:
    Liggkorgen blir lättare att ta av och på chassit
    Sufletten är en ny modell
    Ett UV-nät i sufletten som ser ut som ett myggnät
    Ryggplattan i sittdelen är förstärkt samt att ryggen är mer vadderad.
    5 punktsbältet har nu 3 nivåer istället för tidigare 2 nivåer.

Där står priser också, kollade bara syskonvagnen:

Pris sittvagn: 8499:- - Chassi, sittdelar, sufflett, regnskydd, frontbåge, varukorg.
    Pris sittvagn + 1 liggdel 10698:- Chassi, sittdelar, 1 liggdel, sufflett, regnskydd, frontbåge, varukorg.
    Pris sittvagn + 2 liggdelar 12897:- Chassi, sittdelar, 2 liggdelar, sufflett, regnskydd, frontbåge, varukorg

Soffsan - beställde du från barnensgruva? Har hört fler som det tagit jättelång tid därifrån... Familjetorget sa att det skulle ta 3 veckor, hoppas det stämmmer..
  • Annamamma 83

Pippilotta är billigast!!!!!!!!!!!!

Jag är så nyfiken om vad för nyheter de blir på -10
    Jag har långt kvar till bf, så ja kikar bara runt efter vagn i smyg så länge =)
    Jag behöver ha min vagn lev i mars-10 så då borde ja väl kunna vänta på en -10????

• Stella81

Vad kostar den där, hittar inget på hemsidan? Säljer de bara den i sin butik? Har inte ens tänkt på det, men det kanske kommer -10:or snart...tänkte att 09:orna just kommit, hänger inte riktigt med i tiden Vi behöver den kring nyår så jag gissar på att det blir en -09 för oss.

Svar på tråden Easywalker Duo