• Funderingar

Easywalker Duo

Jag letar syskonvagn och har insett att det är bra mycket svårare att hitta en syskonvagn än en singelvagn som jag trivs med. Nu vill jag veta vad ni tycker om vagnen. Vilka är för- och nackdelarna? Och hur är sittläget? Är det lika lutande som en UJ?

PS. Var har ni köpt er EW? Jag tycker inte att jag har stött på någon i butik, så jag måste helt enkelt leta i fel butiker. Jag bor relativt nära Stockholmsområdet.

• Svar på tråden Easywalker Duo
  • Funderingar

Tack daalton! Men då har det inte dykt upp några minus efterhand så att säga. Men det är roligt att höra från någon som faktiskt har använt vagnen ett litet tag. Då är det en -09 förmodar jag?

• Funderingar

Saltstänk: Vad kostar EWs åkpåse?

• M o T

Hej allihopa, jag har använt min EW Duo (08) i drygt ett och ett halvt år nu och måste bara säga att vagnen är grym! Sörjer nästan att jag ska göra mig av med den nu under vintern då den inte behövs längre.
    Det skiljer 18 mån mellan mina tjejer, nu är de drygt tre år resp 20 mån och inga lättviktare direkt och vagnen styrs enkelt med en hand om det behövs.
    Så grattis alla som valt denna vagn!

• daalton

Ja, det är en -09 vi har.

EW åkpåse kostar i Sverige från 1099kr ungefär. Kan fås billigare från www.babyjungle.nl

• magen84

är det en vagn som man lätt tar sig fram i skogen med? alltså på en skogsväg o så?

• magen84
    magen84 skrev 2009-10-11 14:31:14 följande:
    är det en vagn som man lätt tar sig fram i skogen med? alltså på en skogsväg o så?
    *
    puff*
  • Saltstänk

Vi har ju ännu inte prövat vår "på riktigt" då våra tvillingar kommer i november, men vi letade efter en vagn som kan fungera i elljusspår och inte alltför avancerad terräng eftersom vi har hund. EW verkar väldigt smidig då den har stora luftfyllda däck (där framhjulen går att låsa) och inte väger särskilt mycket. Vi hoppas den ska fungera för oss, men jag tror inte att man kan kalla den en riktigt terrängvagn.

• Saltstänk
    Funderingar skrev 2009-10-09 14:19:38 följande:
    Saltstänk: Vad kostar EWs åkpåse?
    De kostade ca 1100 kr/åkpåse, men vi fick tvillingrabatt (10%) då vi köpte två (så ca 1000 kr/st).
  • Ell En

så glad att jag fick tips om den här tråden! ni vet ju massor
    måste bara fråga om någon vet sen vilken årsmodell EW har två separata sufletter? jag letar efter en på blocket och de jag hittar där har bara en suflett och det vill jag inte ha...

• Leeluu

Ell en: Min har två suffletter och jag tror det är en 08:a.

Svar på tråden Easywalker Duo