• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • MrsAssault
    RockBella skrev 2009-10-01 22:20:18 följande:
    Vi ska ta hit flyktingar men inte övriga invandrare.
    Sen ska flyktingarna städa åt oss och springa ärenden.
  • MrsAssault
    MrsAssault skrev 2009-10-01 22:26:12 följande:
    Eller nej, förlåt, de får ju inte jobba. Glömde det :/
  • Grätchen
    funfactory skrev 2009-10-01 21:47:09 följande:
    Vet du. Som jag har skrivit innan i denna tråd så har jag erfarenhet av invandrare som jag har pratat med har berättat om deras situation. Jag vet de som fått erbjudanden att få bo någon annanstans i Göteborg tex centrum än att få bo i förorten. Men de har självmant tackat nej för att de vill bo i förorten för där bor hela deras släkt. Sen om de har tackat nej för att de känner krav i familjen att bo nära eftersom de kanske inte klarar sig annars (det är ju inte svårt att pendla egentligen men men) eller om de helt enkelt vill bo nära familjen. Sen finns det såklart de som bor i förorten för att de inte har fått någonting annat. Men det flesta trivs väldigt bra här borta. De enda som inte trivs så jättebra är de flesta ungdomarna. Hyresbolaget försöker även bara ta emot svenskar nu eftersom de vill jämnfördela befolkningen vilket är jättebra. Då blir de andra tvungna att bosätta sig någon annan stans.. Hyresbolaget har tackat nej till socialen om att ta emot alldeles för många för de kan inte ta trycket. Det är min erfarenhet. Sen har jag såklart inte pratat med alla som bor här heller. Vi är ju flera flera flera tusen ;) Så alla tycker, känner och tänker inte likadant. Men det finns de som har fått möjlighet att välja men ändå valt att tacka nej.Då är frågan varför det är så? Jag tror det är för att de skulle känna sig utanför i ett "svensktsamhälle" de är rädda för att får skit. Det är hur många invandrare som helst här i förorten där jag bor som pratar skit om oss svenskar och Sverige i allmänhet. Vilket är skrämmande. Sen är det många som älskar Sverige för att vi är så generösa. Man behöver inte jobba här för att överleva man får pengar ändå här i Sverige har jag hört folk säga. Sådan attityd gillar inte jag.
    Men herregud... Det var EN av dina klienter som tackade nej...
  • MrsAssault

Jag ska sova nu! Ingen får skriva något nu förrän imorgon runt 10 annars kommer jag inte orka läsa igenom allt som skrivits och istället bara komma in här och slänga en massa påståenden omkring mig och lägga mig i diskussioner jag inte följt (precis som idag)

• RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 22:26:12 följande:
    Det är din åsikt =)
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 22:26:46 följande:
    Eller nej, förlåt, de får ju inte jobba. Glömde det :/
    Även det din åsikt =)
  • MrsAssault
    RockBella skrev 2009-10-01 22:34:48 följande:
    Det är din åsikt =)
    Men hur ska vi lösa detta? Nu får vi verkligen gnugga våra geniknölar! Vad ska flyktingarna göra när de är här? De får ju inte jobba, för det ska svenskarna göra. Ska vi sätta dem i läger? Ja. Det blir nog mysigt.
  • MrsAssault
    RockBella skrev 2009-10-01 22:35:07 följande:
    Även det din åsikt =)
    Men du säger ju att de inte ska komma hit och ta våra jobb, hur ska du ha det egentligen??
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 22:37:45 följande:
    Men hur ska vi lösa detta? Nu får vi verkligen gnugga våra geniknölar! Vad ska flyktingarna göra när de är här? De får ju inte jobba, för det ska svenskarna göra. Ska vi sätta dem i läger? Ja. Det blir nog mysigt.
    Att de inte får jobba är din åsikt, inte min. Så klura du vidare på din slutgiltiga lösning med läger och allt =)
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?