• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • fröken freja

Flytta till Malmö så kanske du förstår efter en vecka eller två

Det är allt jag kommer att säga.

• LjubaviMoja
    fröken freja skrev 2009-09-29 01:16:50 följande:
    Flytta till Malmö så kanske du förstår efter en vecka eller två Det är allt jag kommer att säga.
    Mmmm håller med där helt klart.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • Ulf Harrys Farsa

Nej.

Men vissa grupper i samhället måste inse att man MÅSTE anpassa sig. Man kan inte leka Balkankrig bara för att det är ballt.

• turgut

Oroad över invandringen? Vilken invandring? Sveriges och EU:s gränser är i det närmaste stängda. Sverige har varit ett land för invandrare sedan istiden. Det finns ingen svensk som inte i någon mening är invandrare. Alla svenskar är ättlingar till invandrare.

• Tecken

Nej, däremot oroar jag mig för de invandrarfientliga vindarna som blåser över Europa just nu.

• turgut

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:20:34 följande:

Nej. Men vissa grupper i samhället måste inse att man MÅSTE anpassa sig. Man kan inte leka Balkankrig bara för att det är ballt.
    Vilka grupper ska anpassa sig? Muslimer? Rasister? Motorcyklister? Kvinnor?

Det går inte bara att säga "vissa". Vad menar du? Vad ska de anpassa sig till?
  • Mandragora
    Tecken skrev 2009-09-29 01:23:30 följande:
    Nej, däremot oroar jag mig för de invandrarfientliga vindarna som blåser över Europa just nu.
    Det gör jag med.
  • Flapper
    Tecken skrev 2009-09-29 01:23:30 följande:
    Precis. Visste inte riktigt hur jag skulle rösta. Jag oroar mig men inte av den anledning som jag antar ts menar med omröstningen.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?