• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • RockBella
    TheCoopers skrev 2009-10-01 22:05:20 följande:
    Fick de sparken för att det kom två invandrare och ville ha de jobben ? Amazing !
    Att det skulle vara "amazing" får stå för dig =)
  • RockBella
    TheCoopers skrev 2009-10-01 22:06:42 följande:
    Då tror jag faktiskt att dina ex vänner var kass arbetskraft annars gör man ju aldrig sig av med dem . För övrigt låter det som en påhittat historia
    Det kan inte ha att göra med att det var chefens släktingar? =)
  • MrsAssault
    RockBella skrev 2009-10-01 22:04:11 följande:
    De kan ju ha jobbat på mcdonalds och fått sparken för att chefen vill anställa invandrare. Eller är sånt omöjligt? =P
    Ja det låter helt vansinnigt och dessutom olagligt. Det finns en festlig liten lag i sverige som kallas LAS.
  • TheCoopers
    funfactory skrev 2009-10-01 22:06:05 följande:
    ?? Har du själv jobbat i Norge? Norrmännen skriker efter svenskar. Varför? Jag vet inte, det är något magiskt med oss. Typ att vi har tydligen bättre arbetsmoral än norrmännen själva har.
    Magiskt ? Ok ... tänker inte ens kommentera det .
    I'm the me I choose to be ...
  • RockBella
    MijaMia skrev 2009-10-01 22:06:12 följande:
    Jag har åtminstånde vett att inse när det är dags!
    För sent... xD
  • TereseA
    RockBella skrev 2009-10-01 22:02:18 följande:
    Jag tycker att jobben ska gå till svenska medborgare. Svensk medborgare ska kunna bli på vissa villkor.
    Skämtar du?..varför tror du Sverige utvecklats så mycket genom åren? inte enbart genom svenskarna i allafall.vad tycker då vi ska göra med invandrare och flyktingar?ska dem gå på soc här el skickas hem till sina länder där dem krigar?invandrare är oxå människor från t.ex Norge.

Dessutom krävs det villkor för att bli svenska medborgare.
    Akiim är mitt liv 071004
  • Beautifully Human
    RockBella skrev 2009-10-01 22:07:35 följande:
    Då fick de alltså jobbet för att de var släktingar, inte för att de var invandrare.
  • TheCoopers
    RockBella skrev 2009-10-01 22:07:35 följande:
    Ahh såklart chefen var invandrare också

Nepotism ... Jag förstår

..........

• TheCoopers
    MijaMia skrev 2009-10-01 22:08:55 följande:
    Då fick de alltså jobbet för att de var släktingar, inte för att de var invandrare.
    ja men det är ju så de gör ..invandrarna ... de försöker ju ta över och förstöra Sverige .

det är bara en tidsfråga så säljs inga hamburgare på Mac Donalds ... bara falafel ...

• TereseA
    TheCoopers skrev 2009-10-01 22:10:59 följande:
    ja men det är ju så de gör ..invandrarna ... de försöker ju ta över och förstöra Sverige . det är bara en tidsfråga så säljs inga hamburgare på Mac Donalds ... bara falafel ...
    haha..
    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?