• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 22:38:28 följande:
    Men du säger ju att de inte ska komma hit och ta våra jobb, hur ska du ha det egentligen??
    Källa?
  • Grätchen
    MrsAssault skrev 2009-10-01 22:38:28 följande:
    Men du säger ju att de inte ska komma hit och ta våra jobb, hur ska du ha det egentligen??
    Inte jobba!!!{#lang_emotions_yell} Då snor de våra jobb.
    Inte slappa i flyktingförläggning! Då lever de på våra skattepengar{#lang_emotions_yell}
    Inte komma hit!!! Då är vi inhumana{#lang_emotions_yell}
  • MrsAssault
    RockBella skrev 2009-10-01 22:41:47 följande:
    Att de inte får jobba är din åsikt, inte min. Så klura du vidare på din slutgiltiga lösning med läger och allt =)
    Men du måste hjälpa mig. Det är du som sitter inne med alla svaren :(
  • TereseA
    RockBella skrev 2009-10-01 22:20:18 följande:
    Vi ska ta hit flyktingar men inte övriga invandrare.
    ja..men då får vi skicka hem danskarna,norrmännen o andra europeer..så danskarna som jobbar i malmö får inte jobba där heller då..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    RockBella skrev 2009-10-01 22:19:26 följande:
    Hur vet du det, chefen kan ju haft något emot svenskar? DEt är mycket du inte vet serru =)
    nä precis..inte mycket du vet heller.Chefen kanke inte haft emot svenskar alls.
    Akiim är mitt liv 071004
  • LindaJohansson81
    RockBella skrev 2009-10-01 22:41:59 följande:
    Källa?
    Du får sluta med källa så fort du inte har kunskap om ämnet själv. Du ÄR genomskådad.
  • Ztinisen

Har följt och varit med i denna tråd ett tag nu. Tycker att det är fantastiskt att de som kommer till sverige varesig de är invandrare eller flyktingar får ett jobb och betalar skatt. Må bäste man/kvinna få de jobb som söks oavsett bakgrund. Det jag kan känna mig uppriktigt sur över är de som inte vill, orkar eller kan arbeta. Det är aldeles för lätt att gå hemma i Sverige idag. Men det stör mig lika mycket oavsett om det är invandrare eller svenskar som utnyttjar systemet så. Men det är klart att man ser med mer kritiska ögon på någon som kommit utifrån och bosatt sig här och lever på våra skattepengar!
    Upplever däremot ganska mycket problem med dagis och skolor. Om barnen missköter sig så har personal ibland svårt att komunicera med föräldrar angående barnens problem. Det gör att problemen kvarstår. Ungarna däremot lär sig ofta ganska snabbt svenska och kan då lätt manipulera föräldrar med felaktig information. Det borde vara lag på att de som bosätter sig och får asyl här SKA gå svenskakurser. Eller finns det några sådana krav redan??? Jag vet faktiskt inte. Det är ett stort, stort problem iaf!

• LindaJohansson81
    Ztinisen skrev 2009-10-01 23:12:26 följande:
    Har följt och varit med i denna tråd ett tag nu. Tycker att det är fantastiskt att de som kommer till sverige varesig de är invandrare eller flyktingar får ett jobb och betalar skatt. Må bäste man/kvinna få de jobb som söks oavsett bakgrund. Det jag kan känna mig uppriktigt sur över är de som inte vill, orkar eller kan arbeta. Det är aldeles för lätt att gå hemma i Sverige idag. Men det stör mig lika mycket oavsett om det är invandrare eller svenskar som utnyttjar systemet så. Men det är klart att man ser med mer kritiska ögon på någon som kommit utifrån och bosatt sig här och lever på våra skattepengar! Upplever däremot ganska mycket problem med dagis och skolor. Om barnen missköter sig så har personal ibland svårt att komunicera med föräldrar angående barnens problem. Det gör att problemen kvarstår. Ungarna däremot lär sig ofta ganska snabbt svenska och kan då lätt manipulera föräldrar med felaktig information. Det borde vara lag på att de som bosätter sig och får asyl här SKA gå svenskakurser. Eller finns det några sådana krav redan??? Jag vet faktiskt inte. Det är ett stort, stort problem iaf!
    För att de ska få inkomst medans de är asylsökande, SKA de gå i skolan och lära sig svenska...
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?