• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • LindaJohansson81
    LindaJohansson81 skrev 2009-10-01 23:16:07 följande:
    För att de ska få inkomst medans de är asylsökande, SKA de gå i skolan och lära sig svenska...
    Inkomsten är ca 1200 kr per månad.
  • Ztinisen
    LindaJohansson81 skrev 2009-10-01 23:16:07 följande:
    För att de ska få inkomst medans de är asylsökande, SKA de gå i skolan och lära sig svenska...
    Okej...det visste jag inte. men nu vet jag! Måste vara dålig undervisning då på många håll i Sverige.
  • LindaJohansson81
    Ztinisen skrev 2009-10-01 23:17:17 följande:
    Okej...det visste jag inte. men nu vet jag! Måste vara dålig undervisning då på många håll i Sverige.
    Många väljer att praktisera istället, och sedan kan en del få vänta väldigt länge på att få en plats i skolan-...
  • Ztinisen
    LindaJohansson81 skrev 2009-10-01 23:19:08 följande:
    Många väljer att praktisera istället, och sedan kan en del få vänta väldigt länge på att få en plats i skolan-...
    Det är väl bra att skicka utr människor på praktik i brist på annat!
  • LindaJohansson81
    Ztinisen skrev 2009-10-01 23:21:30 följande:
    Det är väl bra att skicka utr människor på praktik i brist på annat!
    Problemet är ju bara att de praktiserar på pizzerior och dylikt och inte lär sig språket som de ska göra. För det är inte många företag som tar emot utländska på praktik.

(Sedan ska vi inte tala om hur många som blir utnyttjade och jobbar svart, men det är en annan diskussion)..
  • empresskaren
    MrsAssault skrev 2009-10-01 20:41:50 följande:
    *undrar när vi ska börja diskutera negerbollar egentligen*
    hehehe!
  • empresskaren

Rockbella - Jag är förvirrad. Du sa att bara flyktningar borde få komma hit eftersom din pappa var det och så sen sa du att hans mamma fick komma hit men hon var ingen flyktning utan en invandrare. Så enligt dig, din egen farmor får inte vara här?

• Stinky
    LindaJohansson81 skrev 2009-10-01 23:16:37 följande:
    Inkomsten är ca 1200 kr per månad.
    Jomen hej du! Glöm inte bidragsbiten. På dig låter det som om de skulle stå på bar backe vilket de inte gör.
  • funfactory
    Grätchen skrev 2009-10-01 22:32:22 följande:
    Men herregud... Det var EN av dina klienter som tackade nej...
    Nej flera stycken. Men om jag ska skriva om alla så får jag väl sitta här hela dagen. Du vill väl inte ha samma exempel fast från olika människor 100gånger? Det kan bli lite tjatigt.
  • LindaJohansson81
    Stinky skrev 2009-10-02 00:50:21 följande:
    Jomen hej du! Glöm inte bidragsbiten. På dig låter det som om de skulle stå på bar backe vilket de inte gör.
    De får 1200 kr som asylsökande, inte en krona mer.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?