• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Beautifully Human
    RockBella skrev 2009-10-01 22:19:26 följande:
    Hur vet du det, chefen kan ju haft något emot svenskar? DEt är mycket du inte vet serru =)
    Bättre inse att man inte vet allt än tro att man är allvetande.
  • Stårschan
    Ztinisen skrev 2009-10-01 23:17:17 följande:
    Okej...det visste jag inte. men nu vet jag! Måste vara dålig undervisning då på många håll i Sverige.
    Man kan leda en häst till vatten, men inte tvinga den att dricka... Trots att vi vet hur dåliga många infödda svenskar är på svenska (och andra språk med för den delen), så dömer vi väl inte ut HELA språkundervisningen. Vissa har helt enkelt väldigt svårt för språk - andra vill bara inte lära sig.
    Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • Beautifully Human
    Stinky skrev 2009-10-02 00:50:21 följande:
    Jomen hej du! Glöm inte bidragsbiten. På dig låter det som om de skulle stå på bar backe vilket de inte gör.
    Vilken bidragsdel????

Sedan NÄR får asylsökande bidrag?
    Finns ingen asylsökande genom historien som fått varken soc eller bostadsbidrag, barnbidrag eller liknande.

I vissa fall får de inga pengar. 0 kronor, nada.
    I stället får de matkuponger.
  • LindaJohansson81
    LindaJohansson81 skrev 2009-10-02 07:44:16 följande:
    De får 1200 kr som asylsökande, inte en krona mer.
    OM de går i skolan. Annars 700 kr om de inte fullföljer skolan/vill gå.
  • TereseA

socbidrag får man väl när man fått uppehållstillstånd samma gäller väl bostadsbidrag.Sade soc till mig i allafall.

Akiim är mitt liv 071004
  • MrsAssault
    Stinky skrev 2009-10-02 00:50:21 följande:
    Jomen hej du! Glöm inte bidragsbiten. På dig låter det som om de skulle stå på bar backe vilket de inte gör.
    Åh är du en sån som tror att alla invandrare köper lyxbilar för sitt socbidrag? I love that shit :D

När man är asylsökande eller bara söker uppehållstillstånd överhuvudtaget så får man inte ett ruttet öre.
  • LindaJohansson81
    TereseA skrev 2009-10-02 08:05:53 följande:
    här får dem oxå till busskort kostar 300-400kr..
    Om de går i skolan ja,. Annars nej.
  • LindaJohansson81
    LindaJohansson81 skrev 2009-10-02 08:09:11 följande:
    Om de går i skolan ja,. Annars nej.
    Om de har långt till skolan.
  • MrsAssault
    Stårschan skrev 2009-10-02 07:47:35 följande:
    Man kan leda en häst till vatten, men inte tvinga den att dricka... Trots att vi vet hur dåliga många infödda svenskar är på svenska (och andra språk med för den delen), så dömer vi väl inte ut HELA språkundervisningen. Vissa har helt enkelt väldigt svårt för språk - andra vill bara inte lära sig.
    Fast vad jag har fattat så är SFI-undervisningen rätt kass. Om det är den vi pratar om...
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?