• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Henom
    MrsAssault skrev 2009-10-04 18:20:22 följande:
    Kristendomen vill gärna framhäva sig som en kärleksfull och fin religion också.
    Om du tror att jag är kristen och försöker vinna nånting härigenom står du dig slätt. Jag är ateist ut i fingerspetsarna, är inte med i Svenska kyrkan och inte konfirmerad.
  • MrsAssault
    Henom skrev 2009-10-04 18:21:52 följande:
    Om du tror att jag är kristen och försöker vinna nånting härigenom står du dig slätt. Jag är ateist ut i fingerspetsarna, är inte med i Svenska kyrkan och inte konfirmerad.
    Nej jag använde kristendomen som ett exempel. Men vad sjukt att du är ateist, de äter ju barn.
  • MrsAssault

Ateister brukar även köra bil på fyllan, begå värdetransportrån och äta transfetter. Tycker det är hemskt. Vet ni hur många ateister i släpper in i det här landet? Hur många som helst!

• Jmia
    MrsAssault skrev 2009-10-04 18:30:56 följande:
    Ateister brukar även köra bil på fyllan, begå värdetransportrån och äta transfetter. Tycker det är hemskt. Vet ni hur många ateister i släpper in i det här landet? Hur många som helst!
    Ja den förskräckliga alkoholsynen vill jag inte ska smitta av sig. Eller den svenska mentaliteten och inställningen till otrohet. Den ska inte smitta av sig för den suger åsneballe.
  • Stinky
    Henom skrev 2009-10-04 17:51:49 följande:
    Ja, det vore intressant att höra "riktiga" muslimska kvinnor från muslimska länder uttala sig om saker och ting. Har en känsla av att de upplever islam NÅGOT annorlunda än en konverterad svensk brud i ett demokratiskt, jämställt och fritt land som gift sig med Muhammed.
    Javisst, är det så. De som är födda in i en religion och som utsatts för både kulturellt och religiöst förtryck, har säkerligen en helt annan syn än en svensk "allvetare" som gift sig med "Muhammed", blivit hjärntvättade och därför påstår sig veta allt om islam och olika kulturer.
  • Jmia

Nu är det slut på fördomarna i denna tråd, tack.

• MrsAssault
    Stinky skrev 2009-10-04 19:49:51 följande:
    Javisst, är det så. De som är födda in i en religion och som utsatts för både kulturellt och religiöst förtryck, har säkerligen en helt annan syn än en svensk "allvetare" som gift sig med "Muhammed", blivit hjärntvättade och därför påstår sig veta allt om islam och olika kulturer.
    Men fy vilket vidrigt uttalande. Det där var inte okej.
  • Stinky

Nej, det var inte vidrigt. Därför att det finns faktiskt en hel del sanning i det jag skriver. Hur många svenska människor konverterar till islam utan att ha gift sig med en muslim? Det är inte många. Sen sitter många och gastar om sina egna landsmän hur "vidriga" och "fördomsfulla" de är för att de är kritiska mot invandringspolitiken och religioner.
    Det är därför jag efterlyser folk med utländskt härkomst i sådana här debatter.

• MrsAssault
    Stinky skrev 2009-10-04 20:32:12 följande:
    Nej, det var inte vidrigt. Därför att det finns faktiskt en hel del sanning i det jag skriver. Hur många svenska människor konverterar till islam utan att ha gift sig med en muslim? Det är inte många. Sen sitter många och gastar om sina egna landsmän hur "vidriga" och "fördomsfulla" de är för att de är kritiska mot invandringspolitiken och religioner. Det är därför jag efterlyser folk med utländskt härkomst i sådana här debatter.
    Vad spelar det för roll??? Alltså allvarligt talat, jag blir förbannad. LÅT FOLK HA VILKEN RELIGION DE VILL! Sitt inte här och kalla folk hjärntvättade. Du får tycka precis vad du vill om islam, precis som alla andra i det här landet. Religion har ingenting med invandringspolitiken att göra.

Jag är inte religiös men det skulle aldrig falla mig in att se ner på någon som är det. Det är deras val, deras tro, deras livsstil. Vad du tycker om den är inte relevant.
  • Jmia

Hallå, fokusera. >Tråden handlar inte om konvertering, det är fullständigt ointressant att sitta och spekulera i varför människor konverterar till islam.

Svar på tråden Är du oroad över invandringen?