• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • MrsAssault
    MijaMia skrev 2009-10-04 15:58:36 följande:
    ...Vad är den muslimska kvinnosynen Henom?
    Alla muslimer spöar skiten ur sina kvinnor varje lördag. Och om hon går utanför lägenheten och visar en millimeter hud, var som helst på kroppen, så skall hon stenas. Det borde väl du veta!??!?!
  • Henom
    Jmia skrev 2009-10-04 16:07:30 följande:
    Sluta nu, det här är så trist att behöva läsa i varenda tråd. Jämställdhet är ett helt annat topic
    Tråden heter "Är du oroad över invandringen?", och då utgår man ifrån att det som man finner oroande med invandringen ska tas upp i denna tråd. Varför skulle jämställdheten räknas ifrån ämnet...?
    Jämställdhetsskillnader är en STOR punkt när det gäller invandringsproblematik.
  • MrsAssault
    Henom skrev 2009-10-04 16:40:19 följande:
    Tråden heter "Är du oroad över invandringen?", och då utgår man ifrån att det som man finner oroande med invandringen ska tas upp i denna tråd. Varför skulle jämställdheten räknas ifrån ämnet...? Jämställdhetsskillnader är en STOR punkt när det gäller invandringsproblematik.
    Okej, även om det vore så att ALLA muslimer har taskig kvinnosyn, tror du att det smittar eller? Om det kommer hit 50000 karlar som tycker att kvinnor är sämre än män så kommer det spridas som ett luftburet virus och innan vi vet ordet av så står varenda kärring bakom spisen, föder barn och får stryk av sin man. Jag fattar inte.
  • Jmia
    Henom skrev 2009-10-04 16:40:19 följande:
    Tråden heter "Är du oroad över invandringen?", och då utgår man ifrån att det som man finner oroande med invandringen ska tas upp i denna tråd. Varför skulle jämställdheten räknas ifrån ämnet...? Jämställdhetsskillnader är en STOR punkt när det gäller invandringsproblematik.
    Därför att invandringen inte medför denna hemska islamering som du tycks fasa något enormt.
    Att sitta och diskutera kvinnosynen i islam är väldigt onödigt. Men du skriver ju vad du vill förstås.
  • Henom
    MrsAssault skrev 2009-10-04 16:50:08 följande:
    Jag fattar inte.
    Jag märker det. Läs en kurs i feminism så klarnar det nog vad det är jag värnar om.
  • Henom
    Jmia skrev 2009-10-04 16:52:20 följande:
    Att sitta och diskutera kvinnosynen i islam är väldigt onödigt.
    Förstår att du tycker det, det är ju ett känsligt ämne.
  • MrsAssault
    Henom skrev 2009-10-04 17:07:44 följande:
    Jag märker det. Läs en kurs i feminism så klarnar det nog vad det är jag värnar om.
    What? Ska man behöva läsa kurser för att kunna diskutera med dig? Lär de ut på feministkurserna att alla muslimska män är mansgrisar? Vad är det för sjuka kurser du går på?
  • Henom
    MrsAssault skrev 2009-10-04 17:12:15 följande:
    What? Ska man behöva läsa kurser för att kunna diskutera med dig?
    Nej, men det kan ju vara bra att kunna en enkel baskunskap över den svenska jämställdhetens historia och framgång. Då förstår du lättare oron över om den muslimska jämställdhets och kvinnosynen skulle få fäste här.
  • Jmia
    Henom skrev 2009-10-04 17:08:29 följande:
    Förstår att du tycker det, det är ju ett känsligt ämne.
    Varför är det känsligt menar du? Du verkar inte vilja ta till dig att invandrare inte är lika med muslimer, lika med kass kvinnosyn.

Men jag förstår nu att din oro angående invandrings- och integrationspolitiken här i Sverige endast har att göra med islams kvinnosyn. Och din åsikt har du rätt till.

Got it.
  • Jmia
    MrsAssault skrev 2009-10-04 17:12:15 följande:
    What? Ska man behöva läsa kurser för att kunna diskutera med dig? Lär de ut på feministkurserna att alla muslimska män är mansgrisar? Vad är det för sjuka kurser du går på?
    Ja. Det är nog så. Sorgligt att man inte tillåts vara individ längre.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?