• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Henom
    Jmia skrev 2009-10-04 17:18:54 följande:
    Men jag förstår nu att din oro angående invandrings- och integrationspolitiken här i Sverige endast har att göra med islams kvinnosyn.
    Absolut inte endast, men det är en av de främsta orsakerna.
  • MrsAssault
    Henom skrev 2009-10-04 17:17:00 följande:
    Nej, men det kan ju vara bra att kunna en enkel baskunskap över den svenska jämställdhetens historia och framgång. Då förstår du lättare oron över om den muslimska jämställdhets och kvinnosynen skulle få fäste här.
    Varför skulle den få fäste här? Hur? Det är allt jag undrar, jag skiter i den svenska jämställdhetens historia helt ärligt. Det är inte relevant i den här diskussionen.
  • Henom
    MrsAssault skrev 2009-10-04 17:20:30 följande:
    jag skiter i den svenska jämställdhetens historia helt ärligt.
    Pudelns kärna.
  • MrsAssault
    Henom skrev 2009-10-04 17:20:21 följande:
    Jag vill bara veta vad du menar, kan du inte bara svara på det? Hur ser den muslimska kvinnosynen ut? Smittar den?
  • MrsAssault
    Henom skrev 2009-10-04 17:21:07 följande:
    Pudelns kärna.
    Varför kan du inte svara på mina frågor?
  • Jmia
    Henom skrev 2009-10-04 17:20:21 följande:
    Orsakerna till vad?
  • Henom
    Jmia skrev 2009-10-04 17:23:52 följande:
    Orsakerna till vad?
    Till min oro över invandringen, som du frågar om i TS. Trött idag?
  • Jmia
    Henom skrev 2009-10-04 17:31:09 följande:
    Till min oro över invandringen, som du frågar om i TS. Trött idag?
    Ja faktiskt, jäkligt hösttrött. Tackar som frågar.

Okej, du är mest orolig över att den påstådda kassa kvinnosynen ska smitta av sig i landet.
    Men om vi tar det här lite realistiskt nu då och undersöker huruvida det ens skulle vara möjligt, är du med på det?
  • Henom
    MrsAssault skrev 2009-10-04 17:23:13 följande:
    Varför kan du inte svara på mina frågor?
    Islam är som du säkert vet ett oerhört starkt patriarkat.

Kvinnan ska helst bakbindas i hemmet, medan mannen står för försörjningen. På så vis hindrar man kvinnan från att kunna ta hand om sig själv, hon är alltid beroende av sin man.

Inom islam är kvinnans vittnesmål värt hälften av mannens, hon får bara ärva hälften mot vad en man skulle få.

Hon kan aldrig få sista ordet i en diskussion med en man utan ska foga sig till hans åsikt.

Hon förväntas dölja sig för andra män genom slöja, hon har svårt att få ta ut skilsmässa, hon kan bli en av sin mans FYRA fruar utan att ge sitt tillstånd till detta.

Hon riskerar att utsättas för hedersvåld om hon går emot islam, hon får inte delta på begravningar, hon får inte samtala med män eller ta en man i hand, hennes man får som en sista utväg slå henne om hon beter sig "dåligt", kvinnan har inte rätt att ingå äktenskap på eget initiativ, det är pappan, brodern eller någon annan manlig anhörig som bestämmer vem hon ska gifta sig med.

Hon kan bara besöka muslimska väninnor om mannen ger sitt medgivande, om kvinnan ska utbilda sig ska det ske före äktenskapet.

Osv, osv, osv.
  • Henom
    Jmia skrev 2009-10-04 17:35:05 följande:
    Men om vi tar det här lite realistiskt nu då och undersöker huruvida det ens skulle vara möjligt, är du med på det?
    Klart att det är möjligt. Sverige kommer med största sannolikhet att inom en hyfsat snar framtid att få starkt islamskt inflytande, pga den stora mängden muslimer i Sverige som bara ökar och ökar.

Och redan nu märker man problem med muslimska pojkar som kallar svenska flickor för nedsättande ord, ett stort antal våldtäkter, krav på segregering mellan könen i t ex simhallar och gym osv.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?