• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • RockBella
    MijaMia skrev 2009-10-05 16:02:43 följande:
    Och när man tröttnar, för att man inte får något ut av det, är det populärt att säga; "Ja, när man saknar argument drar man" "Blev det jobbigt nu?" "Ja, det brukar låta så" "Dags att sluta nu va?" Fast man bara är grymt trött på att inte KOMMA NÅGONVART!
    Ja, det är ju DET det handlar om, verkligen =)
  • Beautifully Human
    Stinky skrev 2009-10-05 17:13:40 följande:
    Exakt. "Ignorera" är också en himla bra debatteknik. När det inte passar en, skiter man i svara. Man kommer veeerkligen långt på det!
    Påpeka gärna vad jag ignorerat så ska jag svara dig så rakt jag bara kan.
    Jag kan nästan med säkerhet sagt att jag inte ignorerat ett enda inlägg riktat till mig.

Kul hur man kan uppfatta saker så väldans olika.
  • Stinky
    MijaMia skrev 2009-10-05 17:28:41 följande:
    Påpeka gärna vad jag ignorerat så ska jag svara dig så rakt jag bara kan. Jag kan nästan med säkerhet sagt att jag inte ignorerat ett enda inlägg riktat till mig. Kul hur man kan uppfatta saker så väldans olika.
    Du har inte ignorerat, det är inte ens dig jag syftar på. Finns väl fler härinne som debatterar än bara du och jag?
  • Beautifully Human
    Stinky skrev 2009-10-05 17:30:49 följande:
    Du har inte ignorerat, det är inte ens dig jag syftar på. Finns väl fler härinne som debatterar än bara du och jag?
    Jaha, är det det vi gör?
  • MrsAssault

Fan, kom just hem från jobbet och är trött. Jag orkar inte prata med er idag. Stinky och Rockbella: Ni har fel. Vad ni än skriver så är det fel. Okej? Så kanske jag kan komma med lite riktig diskussion imorgon.

• Jmia
    MijaMia skrev 2009-10-05 17:36:22 följande:
    Jaha, är det det vi gör?
    Haha, jag trodde faktiskt också att debatten försvunnit därav allt trams ju.. Nej, vi låter tråden dö, här blir ingen människa klok längre.
    Synd, för jag hade verkligen en förhoppning om att det skulle gå att diskutera lite djupare frågor med FL´s medlemmar.
  • Jmia

Åh du menar att du känner mig? Lustigt, för jag känner inte dig.

• Beautifully Human
    Stinky skrev 2009-10-05 18:24:12 följande:
    Det går inte att diskutera djupa saker om man själv saknar djup.
    Skojar du med mig eller vill du bara provocera?
    Jag ska skicka mina inlägg, samt dina, till Djupombundsmannen.
    Så ska vi få på papper vem som har skrivit djupast inlägg.

Allvarligt talat så anser jag vissa av mina inlägg skit töntiga, då har jag låtit mig provoceras, men jag har skrivit SIDOR med djup.
    Och nu låter jag mig provoceras igen.
  • Beautifully Human
    MrsAssault skrev 2009-10-05 17:59:35 följande:
    Fan, kom just hem från jobbet och är trött. Jag orkar inte prata med er idag. Stinky och Rockbella: Ni har fel. Vad ni än skriver så är det fel. Okej? Så kanske jag kan komma med lite riktig diskussion imorgon.
    Hahahahaha
  • Jmia
    MijaMia skrev 2009-10-05 18:59:55 följande:
    Och nu saknar vi djup? För vad är vi utan varandra? Vi och våra gelikar. Vill fortfarande veta vilka som är med i vår hjärntvättade, allvetande, ytliga klubb!
    Jag vet inte jag. Jag har förstått att jag har en massa lakejer och gelikar men jag har inte förstått vilka eller varför.
    Jag tror tyvärr att det inte går att diskutera sånt här på FL fortfarande, och det är som sagt synd. Speciellt som du faktiskt engagerat dig så. Om alla vore lika engagerade skulle det vara givande.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?