• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Ztinisen
    Grätchen skrev 2009-09-30 00:57:13 följande:
    Jo, du borde be om ursäkt. Tur att du inte jobbar i S-tälje längre. Tror att blattarna i S-tälje klarar sig bra utan att ha en konktaktperson som drar alla över en kam. Ditt inlägg är inget annat än rasism.
    Ja självklart är det rassism! För alla åsikter som innebär att man ser problem med invandringen, att man inte borde ta in så mycket invandrare är ju rassism i Invandrares och många Svenskars ögon.....
    Skrev tidigare i tråden att jag tyckte inte att Sverige kunde ta hand om de invandrarna vi tagit emot så varför ta emot fler? Det har jag skrivit i andra trådar med och i dom fallen så så har jag fått höra att det är också rasism.

Du bevisade just det jag försökte få fram tidigare i tråden....TACK!
  • Grätchen
    Ztinisen skrev 2009-09-30 01:05:39 följande:
    Ja självklart är det rassism! För alla åsikter som innebär att man ser problem med invandringen, att man inte borde ta in så mycket invandrare är ju rassism i Invandrares och många Svenskars ögon..... Skrev tidigare i tråden att jag tyckte inte att Sverige kunde ta hand om de invandrarna vi tagit emot så varför ta emot fler? Det har jag skrivit i andra trådar med och i dom fallen så så har jag fått höra att det är också rasism.Du bevisade just det jag försökte få fram tidigare i tråden....TACK!
    Att du är en rasist? jaha,grattis till mig att jag lyckades få fram vad du är
  • LadyM

Nu har jag bara läst TS så detta är säkert sagt många gånger.

Ja, jag har problem med invandringen.
    Inte invandrare i sig utan hela systemet för invandring, det fungerar helt enkelt inte.
    Många klagar på att det är mycket brottslighet bland invandrare, och ja, det håller jag med om.
    Men detta är först och främst systemets fel.
    Om man t.ex. kommer från ett land där det är krig, och har sett hemskare saker än vad vi andra kan föreställa oss, då behöver man hjälp.
    Men många invandrare som kommer till sverige blir intryckta, stora familjer i små lägenheter, får socialbidrag osv. men ingen ordentlig hjälp av kuratorer och psykologer, som säkert i många fall behövs.
    Dessa personer mår säkert inte alls bra, och detta överförs förmodligen till deras barn, och då börjar brotten bland ungdomarna.

Inte sagt att svenska ungdomar inte bryter mot lagen, för det vet jag mycket väl att dom gör.

Sedan tycker jag att invandringen är på tok för hög, det finns inte tid att hjälpa alla innan det kommer nya.
    Och visst, det är många som behöver hjälp, men om dom ändå bara ska bli intryckta i lägenheter, gå på soc, och må dåligt, så har ju sverige egentligen inte gjort dom någon större tjänst.

Och de som inte är i behov av hjälp, ska heller inte få komma hit. I alla fall inte så länge det finns de som behöver hjälpen bättre.

• Dorian Ertymexx

Inte ett dugg. Jag är mer oroad över alla naiva okunniga själar som hackar på invandrarna när de istället borde hacka på de marknadsliberala politikerna som sabbar samhället. Men det är ju alltid lättare att slicka uppåt och sparka nedåt förstås...

• Ztinisen
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2009-09-30 00:58:38 följande:
    jag bad inte om ursäkt från dig specifikt utan jag bad återigen om förståelse. Förståelse om att, för det första sluta använda termen "invandrare" i den här negativa ordklangen.Nu är det så att jag har ett liv, ska krypa ner tillsammans med min underbara grekiska man (som också han pratar perfekt svenska och tjänar 40 000 kronor i månaden utan att kasta kasta bomber eller tända eld på bilar. Tro det eller ej, men ingen av oss har något kriminellt förflutet. Tänka sig att jag har aldrig ens pratat med en polis) i sängen o bara känna hur lyckligt lottad jag är över att inte vara född med några jävla fördommar om att det är en viss FOLKGRUPP (i detta fallet 'invandrarna') som begår kriminella handlingar. SAMHÄLLSKLASS VORE KANSKE ETT MER PASSANDE ORD FÖR ER ATT ANVÄNDA (nej det går ju inte eftersom det ju finns invandrare som tjänar både mer än fru Johansson o Herr Andersson)...och "dom som bor där" går ju inte heller att använda då det ju finns flera av er som ju BOR mitt bland svinen (dvs invandrarna) och ni vill ju inte beblandad/förväxlas med dom...... GAAAH, att vuxna människor inte vuxit ur rasismens skugga, vad kan man då förvänta sig av barnen? Hoppas alla får en trevlig natt, sluta grubbla över skit o inse att det är fel att dra alla över en kant samtidigt som politiken också har sina brister. men sluta skylla på INVANDRARNA -det är barnsligt o låter förjävligt.
    Jag har aldrig påstått att det bara är invandrarna som begår brott???
    Du och din man är i mina ögon inget problem som du verkar tro, jag citerade det en annan männsika skrev och det blev i sammanhanget och handla om Rosengård så jag fattar inte! Går till sängs med en suck. Jag ger upp!
  • Grätchen
    Ztinisen skrev 2009-09-30 01:12:48 följande:
    Jag har aldrig påstått att det bara är invandrarna som begår brott??? Du och din man är i mina ögon inget problem som du verkar tro, jag citerade det en annan männsika skrev och det blev i sammanhanget och handla om Rosengård så jag fattar inte! Går till sängs med en suck. Jag ger upp!
    Gör du rätt i Sov och kom med en lösning på invandraproblem i morgon.
  • Ztinisen
    Grätchen skrev 2009-09-30 01:17:40 följande:
    Gör du rätt i Sov och kom med en lösning på invandraproblem i morgon.
    Ska jag vara ärlig så har jag tappat tråden och drabbats av afasi. Lösningen är nog att jag flyttar till Grekland. Ska nog bli politiker ....tänk så mycket jag inte skulle få uträttat! Godnatt
  • Grätchen
    Ztinisen skrev 2009-09-30 01:20:24 följande:
    Ska jag vara ärlig så har jag tappat tråden och drabbats av afasi. Lösningen är nog att jag flyttar till Grekland. Ska nog bli politiker ....tänk så mycket jag inte skulle få uträttat! Godnatt
    Jättebra Inte afasi... det är jobbigt. Även att flytta till Grekland om du inte kan språket.
    Men sov gott.
  • styrb

Efter att ha tragglat mig igenom denna skittråden känner jag instinktivt att det skulle vara skönt att skicka ner TS och hennes lakejer till Iran för lite kulturberikning och se hur väl staten tar om hand om de. Kommer de sedan tillbaka med livet i behåll kanske de slutat med sin blåögda naivitet, utspel av rasisitkorten och att sprida denna förfärliga PK-dynga.

Fakta är att invandrare från mellanöstern och Afrika är oerhört överrepresenterade i misshandel, rån, mord och våldtäktsfall. Det är bara i ekonomsika bedrägerier som folk födda i Sverige "vinner" på. I en rapport från Norge för några månader sedan där det presenterades fakta om antalet överfaldsvåldäkter i Oslo såvar det 100% folk med invandrarbakrund som stod för det. (ja 100% alltså ingen infödd norrman hade utfört något liknande dåd)

Folk som lever nära "ghettona" ser skiten varje dag och det är förmodligen de som kommer rösta på SD också. Tyvärr kan jag personligen säga eftersom jag absolut inte stödjer dom. Men det är ni PK-ivrares fel mest. Idag i Sverige får man inte kritisera något med invandring alls(förutom Svenska politiker) för då kommer det berömda rasist-kortet upp som skrikits ut fler ggr i dennatråden än jag orkar räkna till. Detta medför att man får knyta näven i fickan och det skapar en inneboende ilska som vi alla vet inte är direkt nyttig. Så grattis. NI spelar SD rätt i händerna.

Och ja, jag har blivit "berikad av ny kultur" 2 ggr nu på 3 år på tågstationen. Blir jobbigt att köpa ny mobil och behöva spärra kort och skaffa nya +körkort. Strypgreppet med kniven mot magen var bara en trevlig bonus. Och nej ni behöver inte skriva att svenskar rånar med som jag vet ni kommer börja skrika om, för det är fakta i vår lilla stad att varenda ett av de otaliga rån vid den stationn utförts av invandrar-gäng.

• attvaragraviiid

Jag hoppas starkt på att SD kommer in i riksdagsvalet - det säger vart jag står..

Svar på tråden Är du oroad över invandringen?