• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Beautifully Human

livet leker skrev 2009-09-29 22:43:55 följande:

Smaken är som baken, för mig är det den fulaste av alla ögonfärger. Mörka/ bruna ögon ser falska ut
    Min dotters ögon ser då inte falska ut.
  • tebax

Smaken är som baken, för mig är det den fulaste av alla ögonfärger. Mörka/ bruna ögon ser falska ut
    Nej säg inte så , min son har världens vackraste bruna ögon. Det är inte ögonfärgen det är fel på hos folk utan deras personlighet.
  • Grätchen
    Källa på det?
    Min svenska mans mor är brunögd.
  • Bea08

Jag är mest orolig över främlingsfientligheten i detta land...

• Beautifully Human
    Bea08 skrev 2009-09-29 22:57:32 följande:
    Jag är mest orolig över främlingsfientligheten i detta land...
  • Beautifully Human

Ok!

Nu kollar vi alla på TV2 och så hörs vi i morgon.

• livet leker
    Grätchen skrev 2009-09-29 22:53:25 följande:
    Källa på det? Min svenska mans mor är brunögd.
    och? det är inte snyggare för det
  • MagdalenaP

Håller med!!!

tebax skrev 2009-09-29 22:46:17 följande:
    Nej säg inte så , min son har världens vackraste bruna ögon. Det är inte ögonfärgen det är fel på hos folk utan deras personlighet.
  • Grätchen
    funfactory skrev 2009-09-29 22:33:52 följande:
    Vi har pratat med posten flera gånger. Vi har skrivit lapp i trapphuset för brevbäraren. Detta har pågått i månader. Det har bara blivit värre. Antagligen blev brevbäraren sur för att vi ringde till det lokala postkontoret och "skvallrade" Vad vet jag! Jag vet bara att jag har rätt att få min post precis som alla andra människor här i världen. Om jag ska få en betalningsanmärkning så vill jag gärna har satt mig i den sitsen själv och inte låta någon annan göra det åt mig. Jag har aldrig missat räkningar någonsin. Men ändå råkar jag ut för detta ändå. Är det okej tycker du? Hade detta hänt dig hade du också varit arg. Men nu handlar ju detta om mig eller hur. Eftersom du inte tror på ett skit jag säger så tror du väl inte på det här heller. Jag vet inte varför brevbärande gillar just OSS! Kan det bero på att det står Johansson på min dörr? Eller kan det bero på att jag bara har otur. Vet inte. Bryr mig inte. Oavsett vad så ska jag inte behöva ha det så här!
    Du har rätt, jag tror inte ett dugg på vad du säger. När det gäller invandring och val av boende.
    Men visst, om du har problem av  brevutdelning för att du heter Johansson. Visst, jag har även svårt att tro detta, men ok, du säger att det är sant, då får jag välja att tro att det är sant. Jag har ingen erfarenhet av att heta Johansson. Även detta tycker jag att det låter otroligt, att du måste polisanmäla. Men ok, polisen vet väl bäst om vad som bör göras om en brevbärare väljer att diskriminera er.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?