• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • funfactory
    MijaMia skrev 2009-09-29 22:19:02 följande:
    Japp!
    Skönt =)
  • Beautifully Human
    Grätchen skrev 2009-09-29 22:13:42 följande:
    OCH att de väljer sjäva att tacka nej till att bo i Linnèstan. De vill bo nära morsan.
    Aha! Alltid kul att lära sig nya saker! Med FL, who needs higher education!?
  • Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-29 22:18:05 följande:
    Aha, schyst att du får diskutera med vem du vill i allafall! Jag skrev en inlägg ang det tidigare. Jag känner många invandrar familjer som gör ett tappert försök att flytta in ett svenskt område med pelargoner och äppelträd. Men så blir de "invandrar familjen" "araberna" "neger familjen" och alla håller lite extra hårt i handväskan samt skaffar inbrottslarm. Så det är inte så lätt som det låter att bryta upp från "tryggheten". Men grymt många invandrare vantrivs med din bosituation. Nu generaliserar jag lite väl hårt men det skadar aldrig att vara övertydlig.
    Ja det var inte helt sjävklart att jag skulle få det. {#lang_emotions_demon}
  • Beautifully Human

sinner or saint skrev 2009-09-29 22:18:37 följande:

och ponera om det skulle vara så? att de har skev bild beträffande kvinnor?Låt oss påstå att det är så. att kvinnosynen är bedrövlig. Det är sant. Jag tycker också det.Vad göra?Jag besöker familjer som flyttar hit, gör du?
    Hahaha, vi BOR med folk som flyttar hit! Vi "besöker" svenskar, de bjuder aldrig på något.
  • Jmia
    och ponera om det skulle vara så? att de har skev bild beträffande kvinnor? Låt oss påstå att det är så. att kvinnosynen är bedrövlig. Det är sant. Jag tycker också det. Vad göra? Jag besöker familjer som flyttar hit, gör du?
    Hur menar du nu då? Ja visst kan jag ponera att muslimer har skev kvinnosyn. En del muslimer har helt sjukt dålig kvinnosyn. So what?
  • Grätchen
    funfactory skrev 2009-09-29 22:15:42 följande:
    För att deras brevbärare inte ger oss våra brev? Vilket har slutat med att jag har fått betalningsanmärkning på grund av detta. När jag får brev så är det till någon annan som inte ens har ett liknande namn eller adress.Dessutom står det på min dörr att jag inte vill ha reklam. Men vi får all reklam ändå.. Men inga brev.. Ingen annan i huset har detta problemet. Dvs att vi börjar ta detta personligt. --------------------Såg dessutom nu att -jaghopparhögt- syftade på äggkastandet osv. Nej det har jag inte anmält. Känns hopplöst.
    Varför ogillar brevbäraren just er? Kan ni bevisa detta? Förutom att brevbäraren lägger er post i fel brevlåda. Borde väl vara upp till ert lokala postkontor att "läxa" upp er brevbärare och få honom att lära sig att lägga rätt post i rätt brevlåda?
    Polisanmäla? Jösses. Vi har ett helikopterrån att utreda
  • Beautifully Human
    Grätchen skrev 2009-09-29 22:22:54 följande:
    Varför ogillar brevbäraren just er? Kan ni bevisa detta? Förutom att brevbäraren lägger er post i fel brevlåda. Borde väl vara upp till ert lokala postkontor att "läxa" upp er brevbärare och få honom att lära sig att lägga rätt post i rätt brevlåda?Polisanmäla? Jösses. Vi har ett helikopterrån att utreda
  • Hayati
    Grätchen skrev 2009-09-29 22:22:54 följande:
    Varför ogillar brevbäraren just er? Kan ni bevisa detta? Förutom att brevbäraren lägger er post i fel brevlåda. Borde väl vara upp till ert lokala postkontor att "läxa" upp er brevbärare och få honom att lära sig att lägga rätt post i rätt brevlåda?Polisanmäla? Jösses. Vi har ett helikopterrån att utreda
    Haha
  • Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-29 22:20:53 följande:
    sinner or saint skrev 2009-09-29 22:18:37 följande: Hahaha, vi BOR med folk som flyttar hit! Vi "besöker" svenskar, de bjuder aldrig på något.
    Pssssssh... sickna fördomar. {#lang_emotions_ghost}
  • sinner or saint
    MijaMia skrev 2009-09-29 22:20:53 följande:
    Hahaha, vi BOR med folk som flyttar hit! Vi "besöker" svenskar, de bjuder aldrig på något.
    Inte förvånad, jag bjuder s'llan på nått- frånsett en kopp gammalt kaffe, eller möjligen middag.

Svenskar har fullt upp med att hantera självhat, som sagt.....
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?