• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-29 22:25:46 följande:
    Pssssssh... sickna fördomar.
    Hahahaha, ja du...har glömt vilken tråd det var jag raddade upp resten av mina fördomar mot svenskar, men känner mig manad att leta rätt på den för att kunna citera mig själv.
  • Jmia
    sinner or saint skrev 2009-09-29 22:18:37 följande:
     Jag besöker familjer som flyttar hit, gör du?
    Jag kastar ägg på dem och skriker hora. Besöka? Fan heller. Räcker med att jag måste bo ihop med en muslim och umgås med muslimer.
  • Hayati
    Jmia skrev 2009-09-29 22:28:15 följande:
    Jag kastar ägg på dem och skriker hora. Besöka? Fan heller. Räcker med att jag måste bo ihop med en muslim och umgås med muslimer.
    Hahah :')
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-29 22:28:15 följande:
  • Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-29 22:27:16 följande:
    Hahahaha, ja du...har glömt vilken tråd det var jag raddade upp resten av mina fördomar mot svenskar, men känner mig manad att leta rätt på den för att kunna citera mig själv.
    *räcker upp handen* Jag vet. Jag asflabbade resten av kvällen.

Förlåt. OT.
  • funfactory
    Grätchen skrev 2009-09-29 22:22:54 följande:
    Varför ogillar brevbäraren just er? Kan ni bevisa detta? Förutom att brevbäraren lägger er post i fel brevlåda. Borde väl vara upp till ert lokala postkontor att "läxa" upp er brevbärare och få honom att lära sig att lägga rätt post i rätt brevlåda? Polisanmäla? Jösses. Vi har ett helikopterrån att utreda
    Vi har pratat med posten flera gånger. Vi har skrivit lapp i trapphuset för brevbäraren. Detta har pågått i månader. Det har bara blivit värre. Antagligen blev brevbäraren sur för att vi ringde till det lokala postkontoret och "skvallrade"
    Vad vet jag! Jag vet bara att jag har rätt att få min post precis som alla andra människor här i världen.
    Om jag ska få en betalningsanmärkning så vill jag gärna har satt mig i den sitsen själv och inte låta någon annan göra det åt mig.
    Jag har aldrig missat räkningar någonsin. Men ändå råkar jag ut för detta ändå. Är det okej tycker du?

Hade detta hänt dig hade du också varit arg. Men nu handlar ju detta om mig eller hur. Eftersom du inte tror på ett skit jag säger så tror du väl inte på det här heller.

Jag vet inte varför brevbärande gillar just OSS! Kan det bero på att det står Johansson på min dörr? Eller kan det bero på att jag bara har otur. Vet inte. Bryr mig inte. Oavsett vad så ska jag inte behöva ha det så här!
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-29 22:30:45 följande:
    *räcker upp handen* Jag vet. Jag asflabbade resten av kvällen. Förlåt. OT.
    Tråden kan behöva lite lättsamhet, enjoy it while it lasts för snart kommer något snille och säger att sverige håller på att koloniseras.

Jag tycker det är intressant att höra vad folk har att säga, men ogillar extremister i alla dess former. Om svenskar inte vore så livrädda för religion och bruna ögon skulle vi leva i större harmoni.
  • funfactory

ogillar ska det så klart stå.

• Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-29 22:34:04 följande:
    Tråden kan behöva lite lättsamhet, enjoy it while it lasts för snart kommer något snille och säger att sverige håller på att koloniseras. Jag tycker det är intressant att höra vad folk har att säga, men ogillar extremister i alla dess former. Om svenskar inte vore så livrädda för religion och bruna ögon skulle vi leva i större harmoni.
    Bruna ögon som är så vackert!!
  • livet leker
    Jmia skrev 2009-09-29 22:36:10 följande:
    Bruna ögon som är så vackert!!
    Smaken är som baken, för mig är det den fulaste av alla ögonfärger. Mörka/ bruna ögon ser falska ut
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?