• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • Tant Green

Jag skulle inte vilja ha en tatuering själv men tycker det är ok så länge det inte är en delfin på vristen.

• Burberry

Ja, det är nog lite trashigt med tatueringar, speciellt på tjejer. Värst är tatueringar i svanken.

Har själv en fjäril i nacken, kinesiska tecken på överarmen och en liten ros på vaden, och väljer oftast att dölja dem just för att jag numera tycker de ser trashiga ut.

• mamita64
    Burberry skrev 2009-10-03 23:27:11 följande:
    Ja, det är nog lite trashigt med tatueringar, speciellt på tjejer. Värst är tatueringar i svanken. Har själv en fjäril i nacken, kinesiska tecken på överarmen och en liten ros på vaden, och väljer oftast att dölja dem just för att jag numera tycker de ser trashiga ut.
    Och det är just därför man ska tänka igenom det man vill tatuera in mycket noga och länge, innan man springer iväg och gaddar sej.
    Chansen är större att man slipper ångra sej då.
  • tattoedbeauty

Jag älskar tatueringar och har bl a ena överarmen full, har även påbörjat en tatuering på underarmen och jag tycker det är intressant att se hur lång tid det tar att komma in i en grupp för många är så misstänksamma mot mig - ändå ser jag ut som alla andra förutom att min tatuerade underarm syns! Märkligt att folk ska döma en efter hur man ser ut, är det en klassfråga? Jag vet inte, men det luktar segregering...

• logg81

Roligt att folk tycker att något som är snordyrt ser billigt ut.

Äh... jag har tattuering över halva ryggen. Snyggare med en stor gaddning än ett stort ärr.
    Trashigt... ja det är ju andras uppfattningar om främmande människor i så fall...

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • persikorosen

nu har jag suttit o läst igenom vartenda inlägg, och jag vet inte vad jag ska säga helt ärligt... jag har själv fem stycken tatueringar varav jag vill få en utav dem "fixad".. inte omgjord utan bara att en erfaren tatuerare "lagar" den eller vad man ska säga, gjorde den hos en billig tatuerare och är missnöjd med resultatet. men det är därmed inte sagt att jag ångrar den... mina föräldrar är inte tatuerade, ingen utav dem. jag är ingen kåkfarare.. har aldrig behövt ha med polisen att göra. är ingen pundare heller, trots att jag i min ungdom har provat. har ett "medelsvensson" liv, placerar inte mig själv ( eller ngn annan) i ett "klass" fack... hallå vi lever på 2000-talet. vissa tatueringar kan ha en betydelse, vissa görs bara för att personen tycker den e snygg/vill ha en tatuering. alla har sin anlednig helt enkelt. att vilja minnas ett skede i sitt liv med en tatuering är för mig en rätt smart idé då minnet i sig kan blekna... men man kan alltid se på sin tatuering och minnas känslan man hade när man gjorde den, tankarna som rörde sig när man valde just DEN tatueringen.
    att välja att uttrycka sig med kroppskonst är väl inte värre än att sätta sig ner och måla på en duk... skillnaden är att en tavla kan försvinna.. en tatuering "GÖR" inte dig till personen du är, hallå hört talas om personlighet??? (snacka om att folk kan missförstå att man tycker att den hjälper en att UTTRYCKA personligheten)
    att man ska tänka sig för innan man väljer att tatuera sig tycker jag är en självklarhet.. man ska vara medveten om att den följer en hela livet ut, folk som ångrar sina tatueringar har tydligen inte varit medvetna om detta. att inte tilllåta sina barn att tatuera sig innan dom är 18 är en bra grej för då kan de ju (förhoppningsvis) göra ett klokare val än om dom är femton och "alla har ju så´n!!!)

så till slut för att svara på TS frågor.

Vad tycker du?
    skitsnyggt, (finns dock undantag.)

Är det trashigt?
    eh, nej det tycker jag inte... (trash är för mig slödder, pack)

Hur är en person som har tatueringar?
    som alla andra, varken bättre eller sämre än nån annan ( typ som att fråga "hur är en person som är brunett?" )

Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? och med kategori så menar du...??? ja just de, packet som super o slåss, slöddret som knarkar, tjuvarna.. (snacka om inskränkt tänkande)

Är vissa tatueringar snyggare än andra?
    det är som att fråga e rött snyggare än svart... alla tycker olika på den frågan.. av alla mina vänner så tror jag nog att det finns någon som tycker att någon utav mina är fula fast jag själv tycker dom e snygga allihop.

• Pormoicheia

Vad tycker du?
    Kan vara snyggt, kan se förjävligt ut. Beror helt och hållet på personen, motivet, storleken, var den sitter, val av färger och skuggningar och graden av välgjordhet.

Är det trashigt?
    Trashigt i vilken bemärkelse? Det är ovanligt idag att inte ha en tatuering så då är det väl norm att vara tatuerad... Men det är väl klart att det kan se trashigt ut, men det kan ju lika väl vara till fördel för utseendet också.

Hur är en person som har tatueringar?
    Hur är en person som inte har tatueringar? Samma svar gäller gon oavsett vilken grupp det gäller, tatuerade som otatuerade.

Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier?
    Som sagt är det väldigt spritt vilka som är tatuerade.

Är vissa tatueringar snyggare än andra?
    Ja det är väl klart. Precis som att vissa kläder är snyggare eller vissa skor och andra assessoarer är snyggare. Men vad som är snyggare än annat handlar ju om individuell smak. Jag själv tycker att tribaler, kinatecken och liknande är  fruktansvärt opersonliga och fula tatueringar oavsett om man snirklar till dem med "snygg" bakgrund, annorlunda färgval m.m.
    Min chestpiece är en av de finaste tatueringar jag vet *bild finns i galleriet*

Apprentice Moraltant *back in action*
  • Thaleya
    microsoft skrev 2009-10-03 21:22:28 följande:
    Men varför känner man att man behöver tatuera sig för att bli en intressant person?
    et är ju knappast för att bli en intressant person, shit är det de folk tror så förstår jag att de tycker man är trashig.

Tatueringar gör man för att visa att man bryr sig om någon, för att berätta en historia, för att känna att man har en sak/händelse/statement/person med sig hela tiden.

Att kunna titta på sin kropp och känna jag klarade mig från att bli drogfri, eller Jag älskar min dotter, gud så jag saknar det där leende när hon är hos sin mor varannan vecka, eller Det här är för att markera att jag och mitt band släppte våran första singel.

Inget av detta är kladd, det är historier och människor som vill berätta om dem elelr kanske bara påminna sig själva.

Har man däremot trashiga symboler utan mening ja då hålle rjag med dig.
  • mikaeyla

Då jag hör människor som spyr galla över tatueringar så tänker jag "jävla torris". På samma sätt som dom anser att det är en viss typ av människor som tatuerar sig så tycker jag att dom är pryda, präktiga besserwiessar som tror sig vara bättre än andra.

• Rosenöga

Gillar inte uttrycket Trashigt, White trash o s v.

Men det är klart Silvia och kungen har nog inga. Inte kungabarnen heller skulle jag tro.

Svar på tråden Tatueringar är trashigt!