• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • Pormoicheia
    Lördagkväll skrev 2009-10-04 11:06:53 följande:
    jag gillar tatueringar och jag tycker inte att det är trashigt.. Däremot kan jag tycka att vissa motiv är helt åt helvete fel.. Jag menar hur snyggt är det med en playboykanin på bröstet när man e 55? Nej vissa saker ska man bara inte göra.. Men vi är alla olika som sagt var..Jag ahr 6 st tatueringar och alla klassas som mellanstora-stora och jag har inte haft någon som helst tanke bakom dom, men jag älskar dom.. =) Speciellt mina drakar..Nästa tatuering blir en med mera historia bakom sig.. Och den ska också bli stor..
    Varför skulle det vara fel med en playboykanin på bröstet om man är 55?
    Apprentice Moraltant *back in action*
  • tattoedbeauty

Det viktigaste är vad man tycker om sig själv, att man gillar det man ser i spegeln.

Mina tatueringar är en del av mig och jag tycker att de tillfogat något positivt till mitt utseende.

Varför skulle det vara mer trashigt med tatueringar på tjejer än på killar? Vi håller ju på och skapar ett samhälle där alla ska vara lika mycket värda, oavsett kön eller etnocitet.

• Lördagkväll
    Pormoicheia skrev 2009-10-04 11:18:26 följande:
    Varför skulle det vara fel med en playboykanin på bröstet om man är 55?
    För att jag tycker det helt enkelt.. Är bara allergisk mot playboy kaniner och tycker det är skitfjantigt att tatuera in en sån..
  • Moonis
    Wintermute skrev 2009-10-04 11:04:05 följande:
    Varför? kommer du inte ihåg vad dina barn heter? Men i mina ögon är dina exempel närmast "klotter". Istället kan man köpa en fin T-shirt. Om man tröttnar på trycket är det bara att byta T-shirt. Det är värre att byta skin.
    Självklart kommer jag ihåg deras namn Men dom är det finaste jag har så varför inte

Själv tycker jag det är konst, inte klotter och istället för att ha sin konst på en tavla på väggen eller en tröja så väljer man på sig själv.
    Men alla har olika smak ju
  • Emeli

När jag växte upp var det nästan bara kåkfarare och sjömän som var tatuerade. Så är det inte längre, men det signalerar underklass. Det gäller både män och kvinnor.

• Wintermute
    Emeli skrev 2009-10-04 12:00:10 följande:
    När jag växte upp var det nästan bara kåkfarare och sjömän som var tatuerade. Så är det inte längre, men det signalerar underklass. Det gäller både män och kvinnor.
    Nej, det signalerar inte vilken samhälles klass man tillhör. Många rika kändisar har flera stycken. Enligt socialstyrelsen finns det även risk för allergi, vanligen nickelallergi och allergiska reaktioner på tatueringsfärg.
  • Emeli

Att vara rik och känd innebär inte att man automatiskt har stil.

• EmmaW84

Något jag tycker är oerhört fult är tjejer med för mycket tatueringar eller när folk har vulgära tatueringar, jag fattar liksom inte poängen med det! Såg en gång i en tidning en bild på en kille som hade ett spädbarn som hängde i en snara (tatueringen satt bakom hans öra). Fruktansvärt fult och motbjudande, jag tappar respekten för människor som bär tatueringar med sådana budskap!

För övrigt tycker jag väldigt mycket om tatueringar så länge de är snygga, välgjorda och sitter på rätt person. Har själv 4 stycken (varav två jag ska göra om) och min sambo har väldigt många, jag tycker att han är asläcker med sina!

• Mamma till gullungen

Jag tycker att det är snyggt med vissa tatueringar,det ska vara måttligt med tatueringar och dom ska inte vara stora så dom täcker hela ryggen för det är inte snyggt.Min sons farbror har en jättesnygg tatuering på ena armen,den går från axeln och ner till handleden.Jag har tänkt att tatuera in min sons ansikte och även hans namn,födelsedatum på ena armen men jag har inte kommit så långt att jag har gått till en tatuerare än.

Svar på tråden Tatueringar är trashigt!