• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • LyckligtSlut
    Thaleya skrev 2009-10-04 00:40:55 följande:
    et är ju knappast för att bli en intressant person, shit är det de folk tror så förstår jag att de tycker man är trashig. Tatueringar gör man för att visa att man bryr sig om någon, för att berätta en historia, för att känna att man har en sak/händelse/statement/person med sig hela tiden. Att kunna titta på sin kropp och känna jag klarade mig från att bli drogfri, eller Jag älskar min dotter, gud så jag saknar det där leende när hon är hos sin mor varannan vecka, eller Det här är för att markera att jag och mitt band släppte våran första singel. Inget av detta är kladd, det är historier och människor som vill berätta om dem elelr kanske bara påminna sig själva. Har man däremot trashiga symboler utan mening ja då hålle rjag med dig.
    Oj, är det verkligen bara jag i hela tråden som bara tatuerat mig för att det var lite kul, utan någon tanke? Ungefär som att ta på mig en snygg tröja? När folk frågar mig "Vad betyder den tatueringen" så måste jag hålla mig för skratt då jag vill säga "Ja, vad tror du? Kolla en blomma, ungefär". Allvarligt, snygga färger och jag gillar djur och blommor. Inget mer med det alls. Passar inte ens "min stil"...
  • LyckligtSlut
    Tonx skrev 2009-10-03 22:50:52 följande:
    Ja, det är trashigt och jag har tatueringar. Stora som fan, döskallar, pirater och mina barns namn. Fler ska de bli. Hur många som helst. Jag är trashig, and i love it!
    Härlig!
  • Pormoicheia
    LyckligtSlut skrev 2009-10-04 07:05:52 följande:
    Oj, är det verkligen bara jag i hela tråden som bara tatuerat mig för att det var lite kul, utan någon tanke? Ungefär som att ta på mig en snygg tröja? När folk frågar mig "Vad betyder den tatueringen" så måste jag hålla mig för skratt då jag vill säga "Ja, vad tror du? Kolla en blomma, ungefär". Allvarligt, snygga färger och jag gillar djur och blommor. Inget mer med det alls. Passar inte ens "min stil"...
    Jag har inte heller några särskilda betydelser på mina tatueringar. Men jag kan väl kanske påstå att alla mina olika tatueringar symboliserar olika stadier i mitt liv, men inte mer än så.

Jag tar inte så allvarligt på det fysiska i livet. Det är bara en kropp och att lägga så stor vikt på hur den ser ut är bara ytligt.
    Ja visst får man bara en kropp och absolut måste man ta hand om den. Men det är ju inte att missköta kroppen att tatuera sig.
    Apprentice Moraltant *back in action*
  • IlsaBlackWidow

Trådstarten ÄR trångsynt, tecken på okunskap och omognad etc... eller så tycker JAG så.

• Pormoicheia

Vad för betydelse har förresten ordet "trashig" i sammanhanget?

Icke välvårdad?

• IlsaBlackWidow
    Pormoicheia skrev 2009-10-04 07:38:31 följande:
    Vad för betydelse har förresten ordet "trashig" i sammanhanget?Icke välvårdad?
    Skräpig, haha. You look like my soptunna!
  • puss

javisst är det trashigt. hur så?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Pormoicheia
    IlsaBlackWidow skrev 2009-10-04 07:40:38 följande:
    Skräpig, haha. You look like my soptunna!
    *hehe*

Ja det skulle vara det Ska man räkna in stanken?
  • Wintermute

Ja, tatuering tycker jag inte gör en människa vackrare precis

• Moonis

Beror på vad det är, var den sitter osv. Själv vill jag tatuera in mina barns namn vilket jag själv inte tycker ser illa ut.
    Kan även tycka att en stor tatuering på sidan vid rebenen och ner mot sidan av låret kan vara väldigt sexigt och snyggt.

Ex. på vad jag tycker är icke trashiga tatueringar.

media.photobucket.com/image/tatueringar/rawkzan/DSC00637-1.jpg
    content.glife.se/dynamic/member/imagecollection/32464/471a5509-1477-4679-b485-6e34791d72bf.jpg
    alisagonzalez.se/images/2008/spidey_tattoo_1_13502195.jpg
    lillaliam.se/foto/2008/6juli-08/6juli08-18.jpg
    wemakeittogether.devote.se/blogs/2221575/tatueringar.htm
    www.worldwidetattoostudios.com/swedish/tattoos/enlarge2.asp&picid=

Svar på tråden Tatueringar är trashigt!