• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • microsoft
    Mokan skrev 2009-10-03 21:26:02 följande:
    Sa jag det? Det hjälper till att skapa sin personlighet. Precis som kläder, hår, smink, whatever.
    Personligen tycker jag att tatueringar är fula, oavsett motiv. Jag tycker inte att det hjälper till att skapa personlighet.
  • Mokan
    microsoft skrev 2009-10-03 21:33:29 följande:
    Personligen tycker jag att tatueringar är fula, oavsett motiv. Jag tycker inte att det hjälper till att skapa personlighet.
    Tycker DU ja. Jag sa aldrig vad alla andra ska tycka. Jag skrev enbart min åsikt.
    Jag ser det som ett, av många, sätt att uttrycka sig på.
    Det här är en sidfot, det hör inte till mitt inlägg.
  • MysTic PrincesS

Mina tatueringar är gjorda vid/efter vissa förändringar i mitt liv. Vad andra tycker struntar jag högaktningsfullt i, de är inte gjorda för att reta eller lysa upp andras tillvaro. När jag ser andras så dyker alltid tanken upp: Vad representerar den tatueringen? Ett barn, nytt jobb, flytt, kärlek osv...

Himlen vill inte ha mig och helvetet är rädd att jag ska ta över
  • microsoft

MysTic PrincesS skrev 2009-10-03 21:38:16 följande:

Mina tatueringar är gjorda vid/efter vissa förändringar i mitt liv. Vad andra tycker struntar jag högaktningsfullt i, de är inte gjorda för att reta eller lysa upp andras tillvaro. När jag ser andras så dyker alltid tanken upp: Vad representerar den tatueringen? Ett barn, nytt jobb, flytt, kärlek osv...
    Men varför tatuera vid viktiga händelser? Blir händelserna mindre viktiga om du inte tatuerar dig?
  • MysTic PrincesS
    microsoft skrev 2009-10-03 21:41:28 följande:
    MysTic PrincesS skrev 2009-10-03 21:38:16 följande: Men varför tatuera vid viktiga händelser? Blir händelserna mindre viktiga om du inte tatuerar dig?
    De blir en symbolik för förändring. Som ett kort, ett minne, som betyder nått för mig. Jag har 3 tatueringar så gör ingen vid varje händelse heller.
  • microsoft

MysTic PrincesS skrev 2009-10-03 21:48:00 följande:

De blir en symbolik för förändring. Som ett kort, ett minne, som betyder nått för mig. Jag har 3 tatueringar så gör ingen vid varje händelse heller.
    Du svarade inte på min fråga.Blir händelserna mindre viktiga om du inte tatuerar dig?
  • MysTic PrincesS
    microsoft skrev 2009-10-03 21:49:55 följande:
    MysTic PrincesS skrev 2009-10-03 21:48:00 följande: Du svarade inte på min fråga.Blir händelserna mindre viktiga om du inte tatuerar dig?
    Nope, men jag gjorde valet att föreviga händelserna med symbolik på min kropp. Skulle det var fel på något sätt?
  • Uncia

och jag tycker det är så jädra snyggt med tatueringar!!

• Madde25

Har inget emot tatueringar, har själv inga men skulle skaffa om jag hade råd....

skulle vilja tatuera in ett porträtt av min dotter som bebis.

• Inga Ungar

"Hur är en person med tatueringar"!!! Ja, bättre än du tydligen... och fan så mycket snyggare. Hur är en människa utan tatueringar då? Förutom ful, så antagligen tråkig också...Är det den diskussionen du vill ha? Går klädd i dräkt eller kostym ochg ser duktig ut... Stereotypiskt tänkande 101 liksom...
    Jag hatar barn också-och folk som tar med sig barn överallt-det gör mig så jävla förbannad-mina tatueringar skriker inte, och kryllar inte av baciller och annat äckel...

Svar på tråden Tatueringar är trashigt!