• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • ChokladMoshin
    Duntoffla skrev 2009-11-09 22:57:37 följande:
    Nu är det sovdags härGo natt tjejer!
    Gonatt!
    Vad vore en dag på salgen........
  • Milliz
    Duntoffla skrev 2009-11-09 22:52:58 följande:
    Ja, jag har hört flera som säger att andra FL är värre så det kan jag tänka mig.En till liten på era bra gener vore väl trevligt så småningom. Jag körde också lustgas men nog fasen kändes det! Fast det är ju verkligen övergående. Att man sen inte kan gå på toa på flera dagar var det ingen som hade berättat
    Jag tyckte att andra förlossningen var så mycket lättare. Vid första förlossningen låg jag bara och väntade på att det skulle bli värre. Vid andra förlossningen visste jag ju ungefär hur det skulle vara+att man kände igen de olika faserna.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    ChokladMoshin skrev 2009-11-09 22:58:03 följande:
    Vad gulligt det lät med kärleksmix!! Men då blir det ju ingen rolig tv ju!! Maken vill i alla fall åka dit nu, han har alltid sagt nej innan när jag frågat. Ok, låter ju INTE kul. Min första förlossning tog 7 timmar från första värk, sen 3 timmar med nr.2 och knappt 2 timmar med Mini .Med nr. 2 hann jag vara 9 minuter på förlossningen innan hon kom ut.Kunde knappt gå in på förlossningen eftersom huvet nästan var ute

Oj, det var snabbt Jag tyckte att det gick snabbt för mig med Ella. Från första lilla känningen tills hon är född tog det nog 6 timmar.
  • ChokladMoshin
    Milliz skrev 2009-11-09 22:56:06 följande:
    Jag har nog också rätt hög smärttröskel tror jag. Då jag kom in på förlossningen då jag skulle få Elias såg bm helt förvånad ut då hon skulle undersökte hur mycket öppen jag var. Hon hade tänkt skicka hem mig eftersom jag såg så opåverkad ut, då var jag visst öppen 7cm.. Fast nog gjorde det ont, men jag trodde att det skulle vara värre...
    Ja, visst känns det, men olidlig smärta tycker jag ite att det är.
    Men sen en eloge till dom som måste ligga och klämma i flera dygn också, kan inte vara kul trots all smärtlindring i världen.
    Milliz skrev 2009-11-09 23:01:23 följande:
    Vad gulligt det lät med kärleksmix!! Men då blir det ju ingen rolig tv ju!! Maken vill i alla fall åka dit nu, han har alltid sagt nej innan när jag frågat. Ok, låter ju INTE kul. Min första förlossning tog 7 timmar från första värk, sen 3 timmar med nr.2 och knappt 2 timmar med Mini .Med nr. 2 hann jag vara 9 minuter på förlossningen innan hon kom ut.Kunde knappt gå in på förlossningen eftersom huvet nästan var uteOj, det var snabbt Jag tyckte att det gick snabbt för mig med Ella. Från första lilla känningen tills hon är född tog det nog 6 timmar.
    Då ska du se hur fort det kommer att gå med nästa
  • Milliz
    ChokladMoshin skrev 2009-11-09 23:31:27 följande:
    Ja, visst känns det, men olidlig smärta tycker jag ite att det är.Men sen en eloge till dom som måste ligga och klämma i flera dygn också, kan inte vara kul trots all smärtlindring i världen.

Då ska du se hur fort det kommer att gå med nästa
    Ja, om det blir någon nästa. Men jag hoppas på att det kanske blir om något/några år. Någon gång borde väl M också bli bebissugen igen. Fast tyvärr tror jag inte att han kommer att bli det.

Nä, nu måste jag gå och sova om jag ska orka upp imorgon. Gonatt!
  • solouniko

Godkväll! Här pratas det förlossningar ser jag, spännande grej! Jag tyckte inte det var så farligt faktiskt, klarade mig fint på bara lustgas och min BM tyckte jag var som gjort att föda barn. Så det måste jag ju absolut få göra en gång till, bara sambon som måste bli övertalad

Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • ChokladMoshin
    Milliz skrev 2009-11-09 23:34:19 följande:
    Ja, om det blir någon nästa. Men jag hoppas på att det kanske blir om något/några år. Någon gång borde väl M också bli bebissugen igen. Fast tyvärr tror jag inte att han kommer att bli det. Nä, nu måste jag gå och sova om jag ska orka upp imorgon. Gonatt!
    Knepigt det där. Maken är inte så värst förtjust i spädisar, men bara dom passerar 6-9 månader så äör det ok. Måste ju bara övertala om första fasen, ändå jag som tar den liksom. Lever på hoppet!
    solouniko skrev 2009-11-09 23:36:26 följande:
    Godkväll! Här pratas det förlossningar ser jag, spännande grej! Jag tyckte inte det var så farligt faktiskt, klarade mig fint på bara lustgas och min BM tyckte jag var som gjort att föda barn. Så det måste jag ju absolut få göra en gång till, bara sambon som måste bli övertalad
    JA, klart ni ska ha fler!!

Näe, nu nattar jag!
  • Lalalong

Idag gick Klara till förskolan med Älgklänning och rosa plyschtights från MeAndI. Superfin var hon och det tyckte alla andra också så klart! Fast idag fick jag även kommentar riktad till mig "Åhh, vad fin den var!", det får man inte höra så ofta

Det var ju någon aspirant på den där klänningen och jag sa att jag skulle testa den först, passar den så var det en "keeper" för jag älskar verkligen älgmönstret! Men jag tog ju den i 92 och hörde här att den var lite mindre i strl än andra klänningar, så jag var rädd den var för liten. Men till min stora lycka så var den inte alls det!! Tvärtom var den nästan lite stor tycker jag... Men funkade absolut! Så den behålls

• SmillaMilla

God morgon!

I dag är jag hemma med barnen. Eller ja det är jag ju alltid, men de går inte till dagis. De två barnen som absolut skulle vaccineras (riskgruppen) är nu förkylda.

• SmillaMilla
    Lalalong skrev 2009-11-10 07:51:01 följande:
    Idag gick Klara till förskolan med Älgklänning och rosa plyschtights från MeAndI. Superfin var hon och det tyckte alla andra också så klart! Fast idag fick jag även kommentar riktad till mig "Åhh, vad fin den var!", det får man inte höra så ofta Det var ju någon aspirant på den där klänningen och jag sa att jag skulle testa den först, passar den så var det en "keeper" för jag älskar verkligen älgmönstret! Men jag tog ju den i 92 och hörde här att den var lite mindre i strl än andra klänningar, så jag var rädd den var för liten. Men till min stora lycka så var den inte alls det!! Tvärtom var den nästan lite stor tycker jag... Men funkade absolut! Så den behålls
    Åhhh låter jättefint. Meandi o molo är ofta fina matchningar. Svea har i dag me&i grön kattröja och molos vit/rosa taights i dag. Superfin kombo.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15