• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • Anonym (En som undrar)

Anonym (Jag) skrev 2009-12-02 20:21:23 följande:

Jaha annars brukar de kunna vara snabba med att svara.Var det länge sen du maila?
    två veckor sen..:s
  • snuttP

Som jag skrivit innan.. Jag är super nöjd med citadell!! Har kompisar som opat sig där, dom är också super nöjda!! Jag mailade med citadell, Lotta ?? hon är skk där. Super trevlig och snabba svar. Det va Johan Nordquist som opade mig.

• Anonym (intergender)

Hej

Jag har en plastikfråga som är mer av en udda karaktär. Är det någon här inne som vet ifall det finns seriösa kirurger som är beredda på att operera bort brösten helt och hållet? Har mått dåligt över att ha bröst under merparten av mitt liv.

Jag kan tänka mig att svaret är nej med tanke på att det blir för mycket komplicerad och riskfylld psykologi över det hela. Men jag frågar ändå.

• Söta Nasse

en som undrar
    testa att ringa istället då. de får nog hur många mail som helst av folk som bara är lite sugna men ändå inte redo att ta steget till att faktiskt genomgå en operation.

intergender
    Det borde väl inte vara några problem. Finns ju många som bytt kön från kvinna till man och de lär ju inte ha kvar brösten då. det lär ju vara lättare än att skapa bröst på en man. Det är väl bara att ringa och höra efter på de olika klinikerna, för alla lär ju inte ha erfarenhet av det.

• Anonym (intergender)

Söta Nasse skrev 2009-12-03 11:59:35 följande:

intergender Det borde väl inte vara några problem. Finns ju många som bytt kön från kvinna till man och de lär ju inte ha kvar brösten då. det lär ju vara lättare än att skapa bröst på en man. Det är väl bara att ringa och höra efter på de olika klinikerna, för alla lär ju inte ha erfarenhet av det.
    Fast de som vill göra ett könsbyte måste först ansöka till Socialstyrlesens Rättsliga Råd. De kräver i sin tur ett läkarutlåtande från en psykiatriker som ska utreda om personen är transsexuell. Några år senare så avgörs det om personen ifråga är lämplig att operera eller inte.

Jag ska inte göra ett könsbyte, utan vill som sagt bara operera bort mina bröst. Tänkte då att det kanske inte beviljades med tanke på psykologin bakom det hela. Men ska ringa dit och höra efter...
  • Anonym (intergender)

Vill även tillägga att cirka 60 personer årligen ges ett nytt juridiskt kön. 1/3 får ett manligt juridiskt kön och 2/3 får ett juridiskt kön som kvinna. Så det är försvinnande få.

• Anonym (En som undrar)

MAilade t citadell idag, och fick svar bara kort stund efter. Så nu är nog det hela igång
    pirrar i hela mig =)

Men en fråga till er. Det är nog fler som mig som kanske inte har 60 000 i fickan.. bara sådär.
    Hur har ni gjort. ? tagit ett lån?
    vart osv ?

kram från en som kanske äntligen är på väg =)

• Söta Nasse

intergender
    får man fråga varför du inte vill ha kvar dina bröst? vill du ta bort allt helt och hållet eller bara göra de väldigt små?

en som undrar
    många tar lån, helt eller delvis. Själv får jag gubbens julbonus som jag hoppas räcker helt och hållet till min bröstförstoring

• Anonym (intergender)

Söta Nasse skrev 2009-12-03 19:47:25 följande:

intergender får man fråga varför du inte vill ha kvar dina bröst? vill du ta bort allt helt och hållet eller bara göra de väldigt små?
    Det är en kombination av många olika känslor. Anser att bröst sällan är vackra, oavsett storlek, men framförallt att min kropp inte passar i bröst. Så det är mycket en estetisk fråga också. Som jag känner det just nu så vill jag ha en helt platt bröstkorg samtidigt som jag är van vid min kropp. Svårt.
  • Söta Nasse

intergender
    okej. Jag ska göra mina fina. jag älskar bröst. det är kvinnligt. vill ha stora fina bröst, dock ej helt runda så att det syns att det är implantat.

Håller med om att många inte har så fina bröst. hade opererat mig mycket tidigare om jag hade haft häng, men det har jag inte överhuvudtaget. inte ens ett veck under brösten, men det får jag ju sen efter operationen

Svar på tråden Plastiktråden 2