• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • Emma04Kevin05

Zack o Bella skrev 2009-12-09 10:11:14 följande:

Tack för infot!! Ahaa jag var helt säker på att de med high profile gav den där kanten upptill!? Men jag tror nu jag vet lite varför det inte kändes bra igår. Jag fick ingen bra kontakt med kirurgen. Så nu har jag bokat en ny konsultation hos Akademikliniken ist. Dom måste ju vara bra!?!
    Vilken klinik var du på igår då?
    Det är nog superviktigt att man "klickar" med sin kirurg. Är nog helt klart värt att köra ett par konsultationer om man inte är helt nöjd.
  • Me o Mike

Igår var jag på Proforma..

Emma04Kevin05 skrev 2009-12-09 10:41:18 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-12-09 10:11:14 följande:
    Vilken klinik var du på igår då?Det är nog superviktigt att man "klickar" med sin kirurg. Är nog helt klart värt att köra ett par konsultationer om man inte är helt nöjd.
  • MichelleS

Zack o Bella skrev 2009-12-09 08:15:05 följande:

Jag blev verkligen inte klokare efter min konsultation igår! Snarare mer förvirrad!! Han gav mig inplantat som var 435 ml vilket jag nu i efterhand inser att det är väldigt stort! Jag trodde jag ville ha anatomiska inplantat men det vet jag inte heller längre!Ghaaa va jobbigt.. Verkar inte som anatomiska är så himla vanligt?!
    Nej de runda är vanliga i dagens läge, vilket dom även anger på de flesta hemsidor :)
    Jag kommer nog köra runda och de är ju framförallt mycket billigare för den delen.
    Oj det lät mycket i inplantat :)
  • Me o Mike

För mig spelar inte priset så stor roll. Det viktigaste är väl ändå att man blir nöjd tycker jag!?

MichelleS skrev 2009-12-09 11:02:28 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-12-09 08:15:05 följande:
    Nej de runda är vanliga i dagens läge, vilket dom även anger på de flesta hemsidor :)Jag kommer nog köra runda och de är ju framförallt mycket billigare för den delen. Oj det lät mycket i inplantat :)
  • MichelleS

Det är möjligtvis inte någon som har opererat sig hos devitanova?

• MichelleS

Me o Mike skrev 2009-12-09 11:03:26 följande:

För mig spelar inte priset så stor roll. Det viktigaste är väl ändå att man blir nöjd tycker jag!?
    Så sant.
    Men eftersom jag ska göra flera ingrepp så skulle det dra iväg väldigt långt och jag har sett över alla 6 kliniker här i Lkpg.
    Även ringt runt, endel kunde inte försen mars och mitt tålamod hänger inte med riktigt så jag kikade runt och tog dem som först hade tid till op, visst kanske lite sådär som att dra en nål ifrån höet men jag tittat upp honom och ingen har klagat innan, sen behöver ju inte utlänska vara sämre, vilket många tror :)
    Kanske därför han har mindre op? Men han verkar vara kunnig på sin sak, man får ringa dygnet upp och han ringer alltid upp när man ringt honom.

Tänkte fråga om du eller någon annan vet vad för slags bh man ska använda sig av när man testar storlekar? Han sa utan bygel men det förstår jag, vart köper man dom? Skulle tydligen ha med mig det nästa vecka men storlekn är också ett problem i sig för den delen, vet ju inte ens hur stora jag vill ha :/
  • Me o Mike

Jag hade ingen bh alls utan han gav mig en TIGHT top!

MichelleS skrev 2009-12-10 09:12:31 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-09 11:03:26 följande:
    Så sant.Men eftersom jag ska göra flera ingrepp så skulle det dra iväg väldigt långt och jag har sett över alla 6 kliniker här i Lkpg.Även ringt runt, endel kunde inte försen mars och mitt tålamod hänger inte med riktigt så jag kikade runt och tog dem som först hade tid till op, visst kanske lite sådär som att dra en nål ifrån höet men jag tittat upp honom och ingen har klagat innan, sen behöver ju inte utlänska vara sämre, vilket många tror :)Kanske därför han har mindre op? Men han verkar vara kunnig på sin sak, man får ringa dygnet upp och han ringer alltid upp när man ringt honom.Tänkte fråga om du eller någon annan vet vad för slags bh man ska använda sig av när man testar storlekar? Han sa utan bygel men det förstår jag, vart köper man dom? Skulle tydligen ha med mig det nästa vecka men storlekn är också ett problem i sig för den delen, vet ju inte ens hur stora jag vill ha :/
  • MichelleS

Me o Mike skrev 2009-12-10 09:13:53 följande:

Jag hade ingen bh alls utan han gav mig en TIGHT top!
    Men ojdå, då kanske endå han är nogrann av sig?

Vet du vad man hamnar på för kupor om man tar ca 350 ml som jag tänkt mig?
    Det är ju skitsvårt att utesluta innan liksom och gå köpa en bh som men endå kasnke inte kan använda efteråt sen
  • Söta Nasse

jag fick också testa med en supertajt topp.

väntar otåligt på declönen nu så att jag ser om pengarna räcker eller om vi måste spara lite. gubben får nämligen bara ut 80% av julbonusen nu och sedan kan han få sammanlagt upp till 120% och resternade betalas då ut i början av året efter att de fått in kundundersökningarna. håller mina tummar.

• MichelleS

Söta Nasse skrev 2009-12-10 09:51:12 följande:

jag fick också testa med en supertajt topp.väntar otåligt på declönen nu så att jag ser om pengarna räcker eller om vi måste spara lite. gubben får nämligen bara ut 80% av julbonusen nu och sedan kan han få sammanlagt upp till 120% och resternade betalas då ut i början av året efter att de fått in kundundersökningarna. håller mina tummar.
    Kanske kan testa att ha på mig en tajt topp när jag kommer dit då :)
    Jisses vad jag längtar, helt sjukt egentligen, vill att den dagen ska vara idag!
    Men vad jobbigt jag kommer att ha sen ensamstående till en 1 och snart 3 åring haah, hjälp lär ju behövas
Svar på tråden Plastiktråden 2