• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • Max o Zekes mamma
    snuttP skrev 2009-12-07 15:41:49 följande:
    Max o Zekes mamma skrev 2009-12-07 09:58:41 följande:
    Ja jag är nöjd! Jag va uppe på benen samma dag. Gick och kissade på kvällen. Man går framåtlutad ett tag, mest jobbigt för ryggen. Men annars ok. Bild finns i min blogg.www.jennytussan.blogg.segjorde op den 14 april-08 så leta efter det.-.
    Tack!
  • Me o Mike

Va roligt att se om era operationer. Jag har inte varit här på ett bra tag nu.

Nu är det min tur också. Ska idag på konsultation och sen tar jag nog op i mitten av januari. Spännande.

• Max o Zekes mamma

Zack o Bella skrev 2009-12-08 11:17:58 följande:

Va roligt att se om era operationer. Jag har inte varit här på ett bra tag nu.Nu är det min tur också. Ska idag på konsultation och sen tar jag nog op i mitten av januari. Spännande.
    Spännande!Brösten var det va?Bukop imorgon kl 7.30...hua.En på jobbet sa det inte sitter på magen på mig utan i hjärnan...men vill inte se ut som gravid i femte månaden resten av livet!
  • Me o Mike

Jo det var boobisarna här!

Men gud så spännande för dig!!! All lycka till!!

Max o Zekes mamma skrev 2009-12-08 12:00:22 följande:

Zack o Bella skrev 2009-12-08 11:17:58 följande:
    Spännande!Brösten var det va?Bukop imorgon kl 7.30...hua.En på jobbet sa det inte sitter på magen på mig utan i hjärnan...men vill inte se ut som gravid i femte månaden resten av livet!
  • Anonym (En som undrar)

Jisses vilket snitt det blir ändå. Ser ut o göra skit ont juh =)
    Gjorde du bara bukplastik, inge fettsugning? vart gjorde du din op?
    hur känns det såhär året o lite till efteråt?

snuttP skrev 2009-12-07 15:41:49 följande:
    Max o Zekes mamma skrev 2009-12-07 09:58:41 följande:
    Ja jag är nöjd! Jag va uppe på benen samma dag. Gick och kissade på kvällen. Man går framåtlutad ett tag, mest jobbigt för ryggen. Men annars ok. Bild finns i min blogg.www.jennytussan.blogg.segjorde op den 14 april-08 så leta efter det.-.
  • Me o Mike

Jag blev verkligen inte klokare efter min konsultation igår! Snarare mer förvirrad!!
    Han gav mig inplantat som var 435 ml vilket jag nu i efterhand inser att det är väldigt stort!
    Jag trodde jag ville ha anatomiska inplantat men det vet jag inte heller längre!

Ghaaa va jobbigt.. Verkar inte som anatomiska är så himla vanligt?!

• Emma04Kevin05

Zack o Bella skrev 2009-12-09 08:15:05 följande:

Jag blev verkligen inte klokare efter min konsultation igår! Snarare mer förvirrad!! Han gav mig inplantat som var 435 ml vilket jag nu i efterhand inser att det är väldigt stort! Jag trodde jag ville ha anatomiska inplantat men det vet jag inte heller längre!Ghaaa va jobbigt.. Verkar inte som anatomiska är så himla vanligt?!
    Jag tror att anatomiska var mer vanligt för ett par år sen när dom kom. Nu får jag känslan av att det är fler och fler som väljer rund men mjuka imlpantat..

Förstår att du blev förvirrad!! Man har ju liksom byggt upp sina egna svar med den lilla kunskapen man har och när man sen får höra massa andra synvinklar så blir det nog lätt lite "kortslutning".

Kommer du gå på en till konsultation eller tror du att det kommer sjunka in ändå?
  • Me o Mike

Grejen är att jag är RÄDD för att inplantatet ska synas för mycket på ovansidan så att säga!!! Men han sa att ett anatomiskt kan också ge en kant. Så då vette fan.
    Sen provade jag den med mellanprofil. Enl honom finns det bara en mjukhetsgrad på dom...

Emma04Kevin05 skrev 2009-12-09 09:27:01 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-12-09 08:15:05 följande:
    Jag tror att anatomiska var mer vanligt för ett par år sen när dom kom. Nu får jag känslan av att det är fler och fler som väljer rund men mjuka imlpantat..Förstår att du blev förvirrad!! Man har ju liksom byggt upp sina egna svar med den lilla kunskapen man har och när man sen får höra massa andra synvinklar så blir det nog lätt lite "kortslutning". Kommer du gå på en till konsultation eller tror du att det kommer sjunka in ändå?
  • Söta Nasse

zack o bella
    det finns ju high profil inlägg. de är högst på mitten typ. sånna ska jag ha så man får lite toppiga bröst och inte helt runda bollar.
    När jag var på konsultation så föreslog hon att jag skulle ta minst 385cc.
    hon tyckte inte att jag skulle haka upp mig på bhstorlek utan på vad som ser bäst ut på min kropp. Men jag tyckte inte om runda inlägg överhuvudtaget, men tycker inte om de man ser på bild heller som ser så runda ut. då ser det inte verkligt ut.

jag kommer att ta ett high profil med livstidsgaranti och kring 385cc. får se vad kirurgen tycker på operationsdagen. Tror att jag kommer att bli nöjd oavsett. Kan inte bli så mycket sämre än en knapp a-kupa.

anatomiska inlägg ger ju mycket fler komplikationer i och med att de kan snurra på sig och man då måste göra om operationen och fixa till det. tror att det har mycket att göra med att det inte är så vanligt längre nu när de ser resultaten av ett sånt implantat.

• Me o Mike

Tack för infot!!

Ahaa jag var helt säker på att de med high profile gav den där kanten upptill!?

Men jag tror nu jag vet lite varför det inte kändes bra igår. Jag fick ingen bra kontakt med kirurgen. Så nu har jag bokat en ny konsultation hos Akademikliniken ist. Dom måste ju vara bra!?!

Svar på tråden Plastiktråden 2