• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • Anonym (Mimmilo)

På tisdag gör jag min plastikoperation - jag är så djäkla nervös! Är lite rädd för att sövas och liiite orolig för att jag inte kan föreställa mig riktigt hur slutresultatet blir... Men man får väl lita på kirurgen...

Håll tummarna!

• Söta Nasse

michelle
    jag ska ha high profil och de räknas väl som runda även fast de liksom är störst på toppen av bröstet. De anatomiska är väl bara mindre upptill än nertill och det innebär lite större risker med dessa då de kan vrida sig och då måste man ju rätta till de.

jag är lite sugen på att göra en blygläppsförminskning också.
    vad skulle intimoperationen ha kostat i ord pris?

Jag ska operera mig på kosmetisk kirurgi. undrar om de också har rabatt när man gör flera saker.

Ska ju även snygga till hål efter magpiercingen och ev. ta bort åderbrock på ena blygdläppen också

vilken klinik har du valt då?

• Anonym (:-))

MichelleS: Jupp, jag är bara ute efter en förstoringen så tack för tipset ska kolla in det. Jag har alltid varit super nöjd med mina bröst men efter mina graviditeter och ammning så är de inget att hurra över idag. Hade en c-kupa förut och nu är det en a-kupa.

• Anonym (:-))

Ingen som har opererat sig i Örebro? Det är närmare dit än Linköping

• Max o Zekes mamma
    snuttP skrev 2009-12-05 17:47:57 följande:
    Jag har inte gjort en bröstop, har gjort en bukplastik.. Men vill du bolla tankar så bara skriv..
    När gjorde du det?jag ska göra på ons kl 7.30...Är du nöjd?
    Hur länge var du sängliggandes?
  • MichelleS

Söta Nasse skrev 2009-12-06 13:34:28 följande:

michellejag ska ha high profil och de räknas väl som runda även fast de liksom är störst på toppen av bröstet. De anatomiska är väl bara mindre upptill än nertill och det innebär lite större risker med dessa då de kan vrida sig och då måste man ju rätta till de.jag är lite sugen på att göra en blygläppsförminskning också. vad skulle intimoperationen ha kostat i ord pris?Jag ska operera mig på kosmetisk kirurgi. undrar om de också har rabatt när man gör flera saker.Ska ju även snygga till hål efter magpiercingen och ev. ta bort åderbrock på ena blygdläppen ocksåvilken klinik har du valt då?
    Jag ska med göra runda, de är också billigare.

Jag fick ju tid på plastikhuset men jag har ångrat mig då jag verkligen vill göra blygdläppsförminskning. Så jag har mailat tre stycken kiurger nu och fårse om de svarar idag.
    Där jag vill göra får man rabatt som sagt men annars har jag att man kan få det fixat för 10 000 kr och det är ju inte så fasligt dyrt endå.
    Jag vill ockaå ordna till mitt navelhål. Men hur gör dom och vilken kostnad kmmer det gå på ungefär? Mitt hål har töjts ut upptill och jag kan inte ha någon piercing skittråkigt
  • MichelleS

Anonym ( ) skrev 2009-12-06 15:17:34 följande:

MichelleS: Jupp, jag är bara ute efter en förstoringen så tack för tipset ska kolla in det. Jag har alltid varit super nöjd med mina bröst men efter mina graviditeter och ammning så är de inget att hurra över idag. Hade en c-kupa förut och nu är det en a-kupa.
    Tråkigt ;(
    Jag har alltid haft små men aldrig haft råd att förstrora så nu är det verkligen på tiden känner jag , att få känna sig hel även på utsidan är min största önskan
  • Söta Nasse

michelle
    vet faktiskt inte, men jag läste nånstans att man kunde göra det med hål i öronen och då går det ju med andra också. jag vill bara bli av med mitt, det är nästan igenväxt. inge snyggt att man ser det övre hålet bara.

jag får se hur mycket pengar jag har att röra mig med. blygläppsförminskningen är inte ett dugg nödvändig, men det vore skönt att få de lite kortare så att man inte behöver få de i kläm när man har sex.

• MichelleS

Söta Nasse skrev 2009-12-07 11:35:42 följande:

michellevet faktiskt inte, men jag läste nånstans att man kunde göra det med hål i öronen och då går det ju med andra också. jag vill bara bli av med mitt, det är nästan igenväxt. inge snyggt att man ser det övre hålet bara.jag får se hur mycket pengar jag har att röra mig med. blygläppsförminskningen är inte ett dugg nödvändig, men det vore skönt att få de lite kortare så att man inte behöver få de i kläm när man har sex.
    Okej jag vill ju ha kvar mitt men det är det att det liksom töjts ut på hålet ovanför, själva hålet är altlså inte större inuti. Man kan ju höra efter, kanske går att dra till med något stygn?

Nu har jg iallafall ändrat klinik och det blev en utlänsk här i stan men han verkar seriös och har haft eget sedan -85
    Jag kommer göra båda ingreppen och det blir heller inte så värst dyrt.
    Nästa vecka ska jag på konsultion och i slutet av Januari får jag en op tids.
    Gud vad jag längtar, helt obeskrivligt
  • snuttP

Max o Zekes mamma skrev 2009-12-07 09:58:41 följande:

När gjorde du det?jag ska göra på ons kl 7.30...Är du nöjd?Hur länge var du sängliggandes?
    Ja jag är nöjd! Jag va uppe på benen samma dag. Gick och kissade på kvällen. Man går framåtlutad ett tag, mest jobbigt för ryggen. Men annars ok. Bild finns i min blogg.

www.jennytussan.blogg.se

gjorde op den 14 april-08 så leta efter det.-.
Svar på tråden Plastiktråden 2